Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
linemus skriver:
Jeg har lige nogle flere spørgsmål 
Skal der husblas i hindbærmoussen?
Hvor stor en skål bruger du til skål-kagen?
Min mud-cake blev ret hård i kanten - er det lige meget?
Mariehøne-kagen (kan ikke huske om du har prøvet den, så spørger alligevel) - brugte du kage til hovedet, og hvad nu hvis man ikke har nok kage?
Det var vist det. For nu 
Nej, jeg bruger ikke husblas i moussen. Det er kun nødvendigt ved meget vandede frugter, eller hvis man laver mousse kun af saft (f.eks. ananasmousse). Nogen bruger det dog, hvis de gerne vil have moussen meget stiv inden den kommer i kagen - "min" opskrift stivner først helt, når den er i kagen og har trukket et par timer.
Til skålkagen bruger jeg den store skål i sådan et almindeligt røreskålesæt. Hvis man nu ha taget en lidt stor skål, kan man fylde lidt ekstra fyld i, for at fylde den op.
Når jeg laver skålkagen, skære jeg gerne det hårde væk, for så er det nemmere at få bundende til at hænge sammen. Når jeg laver den almindelig runde form, skal jeg til at stikke bundene ud, så jeg også får den hårde kant væk - hvis du ser kvicklykagens kanter, kan du se den er ujævn - det er fordi de hårde kanter stadig sidder på. Jeg regner med at tage en skål, der er lidt mindre end min springform, og så stikke bundene ud, når jeg har delt kagen.
Jeg har lavet en enkelt "marie" (dog i alternative farver, da jeg ikke havde dem hjemme) og en iglo-kage (uden pingviner) - ved begge dele har jeg bagt ca. 1½ gang af bundene og så presset noget kage sammen til hoved eller udgang.
Du spørger bare, hvis jeg kan hjælpe med mere.
Anmeld