Kager til de interesserede (billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.460 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Tillader mig lige at (prøve at) vise nogle billeder af mine blomsterkager - det kører kun i roser, men til gengæld er jeg også ved at være ok til at lave dembr />
 Den der står Kvickly på er til min mands ledermøde i morgen (gæt hvor han er ansat) og er chokolade-appelsinbunde med hindbær og tobleronecreme. Den anden er en skål-kage til min fødselsdag, og er hvide vanillebunde med blåbær- og hvid tobleronecreme, hvilket er MEGET sødt, men så ved jeg det

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

ivfmarie

ej hvor er de flotte!!

Jeg syns ellers lige at jeg havde været kreativ med lyseblå glasur til en brombærlagkage i dag, men det der ser da laaangt mere lækkert ud! 

Anmeld

24. juni 2009

..

Hold da op hvor er de flotte.. Lyder også bare SÅ lækkert - mega snyd at gøre mig så lækkersulten her efter butikkernes åbningstid ;-)

Anmeld

24. juni 2009

Lise

Wauw - de er flotte...og ser lækre ud

De der bogstaver - hvordan har du lavet dem så fint... har tænkt mig at lave en kage hvor jeg vil skrive Simon 2 år eller noget lignende uoriginalt til fødselsdagen, men hvordan gør man det smartest? (Planen er at printe et papir med bogstaverne på, klippe dem ud, lægge dem på fondanten og skære rundt om... )

Venter stadg på farverne fra England, og er svært utålmodig!!!

Anmeld

24. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Mange mange tak Det lyder nu også som en dejlig kage du har lavet (IVF) - og tillykke med dagen (kunne se i andre indlæg/overksrifter, at det er fødselsdag).

Lise: det er præcis sådan jeg gjorde. Jeg tegnede det af fra deres kvickly-avis, klippede det ud og skar rundt om, så det lå spejlvendt på et stykke bagepapir, og så var det lige til at vende over på kagen. Tror det er lykkes, fordi bogstaverne hænger sammen. Det er klistret på med en lille bitte smule vand

Anmeld

24. juni 2009

linemus

Hvor er de flotte! Jeg er spændt på, om jeg kan gøre det lige så godt i første forsøg...

Mmm, chokolade-appelsinbund - det lyder bare lækkert. Er det en opskrift, du har fundet på min-mave?

Anmeld

24. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Det er den opskrift fra kagekonen.com, der hedder Verdens nemmeste chokoladekage, den ligger vist under mariehønen. Men jeg tilsætter så 3 dl. kærnemælk og skræl+saft fra 1 appelsin - ellers kan røremaskinen sket ikke røre det sammen. I opskriften står der 1 dl kærnemælk ELLER 1 dl appelsinjuice, og det er for lidt. Samtidig skal den have ca. 1 time i min ovn ved 160 grader, mens hun skriver 20 min, så der skal du nok prøve dig lidt frem.

Disse to er ikke mine første forsøg - de første jeg lavede, skulle der bare øves på at får overtrækket pænt på. De blev slet ikke pyntet De her er vist nr. 4 og 5.

Anmeld

25. juni 2009

Grynt

dét må jeg sige, de er virkelige flotte..woooow

spørgsmål: Hvordan laver du hindbær og toblerone creme? Hvordan laver du blomsterne, bladene og de små grønne dutter nederst på kagen?

Grynt,k som også gerne vil lære at imponere familie og venner med en flot kage og ikke bare en der falder sammen

Anmeld

25. juni 2009

Tynen

Grynt/Tina skriver:

dét må jeg sige, de er virkelige flotte..woooow

spørgsmål: Hvordan laver du hindbær og toblerone creme? Hvordan laver du blomsterne, bladene og de små grønne dutter nederst på kagen?

Grynt,k som også gerne vil lære at imponere familie og venner med en flot kage og ikke bare en der falder sammen

Hvor lang tid har du??

På min-mave har de en kageklub som man kan bruge flere timer på at læse i.
Smider lige et link til en lang tråd fuld af opskrifter:
http://www.min-mave.dk/debat/thread-1610583.htm

Og her er til selve kageklubben - Fuld af billeder, trinfortrin og gode fifs
http://www.min-mave.dk/debat/subject-8606.htm

Anmeld

25. juni 2009

ivfmarie

Tynen skriver:

Hvor lang tid har du??

På min-mave har de en kageklub som man kan bruge flere timer på at læse i.
Smider lige et link til en lang tråd fuld af opskrifter:
http://www.min-mave.dk/debat/thread-1610583.htm

Og her er til selve kageklubben - Fuld af billeder, trinfortrin og gode fifs
http://www.min-mave.dk/debat/subject-8606.htm

Kors altså.. jeg fulgte linket. Droppede at finde hoved og hale i tråde på Min-mave.. hvad helved er det dog for et tivoli af bannere og andet totalt overprangende geijl??!!

Tak, Henrik.. fordi du ikke hopper med på den latterlige bølge.

Undskyld at jeg lige forlod emnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.