jeg har en stor dren med adhd. Han har aldrig haft den motoriske uro eller problemer med koncentrationen. Han er tilgengæld helt blank hvad angår sociale spilleregler og det t ongåes og komme i kontakt med andre.
Jeg har en bonussøn som har fået diagnosen ADHD men som kan vokse sig fra det..altså IKKE en rigtig ADHD diagnose idet det er en fejl i hjernen normalt.
Han har utrolig stor motorisk uro. kan slet ikke holde fokus, skal fastholdes i sine gøremål hele tiden.
Lægerne vil også gerne give min bonussøn medicin, selvom de selv har konkluderet at drengens problemer skyldes en kaotisk, ustrukturet hverdag med en mor der ikke kan sætte grænser og påtage sig opdragerrollen. Det har far modsat sig, så derfor får han ingen medicin.
Han er i dag i et special skole tibud da man ikke magtede ham i den alm. folkeskole.
Jeg kan sagtens forstå din bekymring. Hvis han allerede går til noget fys, hvad er så deres opfattelse?
Har bh nævnt noget? og i så fald hvor stort et problem ser de det er?
Hvis der ikke er nogen der har udtryk bekymring så ville jeg lade det være. Børn er forskellige og nogle er mere kropslige end andre.
Har der været udtrykt bekymring så ville jeg tage fat om det, især før skolestart, så man kan finde ud af hvordan skole bliver så positiv som mulig.
Anmeld