Igangsættelse med tabletter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

Miss Church

MariaMami skriver:

Jeg blev sat igang med både mit første og mit tredje barn.

Jeg fik sat en tablet op 2 gange med 4 timers mellemrum startende kl.9 om morgenen hvor min livmoderhals var hård som en sten fik jeg at vide. Jeg fik veer påvej hjem i bussen og toget ved 16/17 tiden og ved 19 tiden gik vandet som var grønt. Veerne kom hvert 5.-7. minut. Kl.22 da jeg kom til hospitalet havde jeg kun åbnet mig knapt 1cm så fik vestimulerende drop, en 'spinal' (epiduralblokade der varer 1-2 timer) da jeg kun havde sovet 4 timer natten før, havde falske veer og var ret udkørt så jordemoderen insisterede....da den holdt op med at virke bad jeg om at de ville få den til at virke altså ved at give mig mere men det kunne de ikke finde ud af og anæstesien var ikke til at få fat i og de skruede op for vedroppet og jeg fik ellers lattergas derefter og kl.5.19 om morgenen var min søn født....puha!!!

Ved baby nr. 3 var min livmoderhals blød og jeg var åben knapt en fingers bredde og hovedet havde ikke sat sig fast. Jeg fik sat 1 tablet op kl. 18.30 og kørte hjem for at sove ved 20 tiden. Jeg fik nogle panodiler, nogle kodeiner og en anden pille med hjem for at slappe af og sove på, da jeg fik at vide jeg godt kunne få masser af plukveer der nok ville bide uden at gøre noget for mig. Jeg sov kl.23.15 og kl.1.12 vågnede jeg med veer hvert. 7. og så snart hvert 5.minut. Min mand pakkede ungerne, deres skoletasker og sengetøj over til genboen som er min bedste veninde der ville tage sig af vores to ældste hvis det blev midt om natten at jeg skulle føde. Min mand kørte mega hurtigt til hospitalet og 20-30min efter vi var nået frem var min søn født kl.2.46...blot 1 timer og tre kvarter efter jeg vågnede! Fantastisk hurtigt!  og nemt denne her gang! To vidt forskellige fødsler der begge blev sat igang. Vedrop er modbydeligt skal jeg hilse og sige også fra min mor der selv har 4 børn....så vil lige råde dig til ikke at være bange for at bede om smertestillende! Jeg fik en epidural med min nr. 2 som jeg gik naturligt igang med på selveste terminsdatoen..men han kom skævt ned og jeg var altså træt efter 7 timers galop med veer kl.1 om natten....hvis jeg får et til barn til så vil jeg tage det som det kommer.....uanset om det er første eller tredje gangsfødende man er så er fødsler forskellige og starter forskelligt....men altså jeg vil i bund og grund tro at hvor hurtigt du kommer igang med at føde/få veer og hvorvidt din krop tager over og laver gode veer så afhænger det af hvor parat din krop er og hvor moden livmodermunden er og hvor meget du iforvejen har åbnet dig. Håber det gir dig en ide eller noget  Rigtig god fødsel og nyd dit lille mirakel når han/hun endelig ligger i dine arme! Det er det hele værd! 

Ej det lyder fantastisk  

Det er dog ikke stikpiller jeg skal have, men tabletter som jeg skal sluge. Men håber at min krop tager lige så godt imod dem  

Jeg glæder mig så meget til vores 2 prinsesser er kommet ud   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Miss Church

nielsen80 skriver:

Hvis du mener stikpiller, så fik jeg en om formiddagen - skulle komme igen ved 2-tiden og få lagt en mere...det nåede jeg dog ikke, da der åbenbart kun skulle en pille til at starte mine egne veer, og de tog i stedet mit vand, da jeg kom tilbage.

Min datter kom til verden kl 21.10 samme aften,dog ved KS grundet nogle komplikationer, men var allerede næsten i pressefasen, da jeg blev kørt på operationsstuen...hvis alt var forløbet planmæssig, tror jeg ikke der ville have gået mange flere timer inden, hun var ude.

Nej jeg skal sluge tabletter og ikke have stikpiller. Men hold da op hvor gik det stærkt så  

Jeg håber på det samme. Det kunne være dejligt! 

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

dukke skriver:

Jeg fik den første onsdag d 27/2 var 2 cm åben og fik flere plukveer og kom igen torsdag d 28/2 og fik nr 2 tog hjem 4 timer og kom tilbage så tog de vandet kl 18 og fødte kl 22.35

Det gik jo også rimelig hurtigt så Det håber jeg på  Kan næsten ikke overskue hvis der kommer til at gå mange mange dage 

Anmeld

10. marts 2013

BigHope13

Kender intet til det, vil blot ønske dig held og lykke med fødslen.

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

Rockertand skriver:

Er det tabletter peroralt eller stikpiller?

Hvis det er Cytotec (misoprostol), så kan jeg sige, at jeg har prøvet det én gang, og det var én gang for meget, jeg fik noteret i min journal, at jeg aldrig nogenside ville have det igen. Jeg gik fra 0 - fødsel på ingen tid, INGEN havde forudset det, det var en meget overraskende og på mange måder voldsom måde at føde på.

Held og lykke med din fødsel.

Det er peroralt.. 

Puha da  Det er jo dem jeg skal have. Ej det var da ikke så rart. Slet ikke når man ikke er forberedt på at det kan ske. 

Jeg har fået af vide, at det er en meget bedre måde at sætte det igang på, end med stikpillerne. 
Håber det fungere for mig 

Mange tak skal du ha!

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

BigHope13 skriver:

Kender intet til det, vil blot ønske dig held og lykke med fødslen.

Tak skal du ha!

Anmeld

10. marts 2013

nielsen80

Nej jeg skal sluge tabletter og ikke have stikpiller. Men hold da op hvor gik det stærkt så  

Jeg håber på det samme. Det kunne være dejligt! 

Nå for søren, det har jeg ikke hørt om før. Jamen for at de sætter gang i det hele, og du får en god fødsel.

Det gik rigtig stærkt ved mig, og det på trods af jeg var total umoden og lukket, da de lagde den første stikpille - vi var forberedt på at det skulle tage 3-4 dage - så det var noget af en overraskelse, at de kunne tage vandet, da vi kom tilbage. Håber det går stærkt for dig også!

Anmeld

10. marts 2013

Rockertand

Det er peroralt.. 

Puha da  Det er jo dem jeg skal have. Ej det var da ikke så rart. Slet ikke når man ikke er forberedt på at det kan ske. 

Jeg har fået af vide, at det er en meget bedre måde at sætte det igang på, end med stikpillerne. 
Håber det fungere for mig 

Mange tak skal du ha!

Jeg synes lige, at du skal læse om dem i nyhederne, det er selvfølgelig ikke hver gang, det går galt, langtfra, men du skal træffe din beslutning på et ordenligt, oplyst grundlag.

Du skal vide, at du har lov til at sige nej tak, der er andre måde at sætte en fødsel i gang på - og jeg ville vælge ALT andet end Cytotec'en, men det er op til dig, de vil sandsynligt forsøge at snakke dig til at acceptere det.

Good luck.

Edit: Jeg har ingen forstand på tvillingefødsler, men rigtig mange oplever ve-storm på Cytotec med en fuldstændig udkørt livmoder til følge, og du skal føde 2 børn? Hvis din livmoder kører træt, så har den jo også et problem med at trække sig sammen? Jeg fik en alvorlig infektion i livmoderen efter fødslen, fordi min krop ikke magtede at restituere efter den hurtige fødsel.

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

nielsen80 skriver:

Nå for søren, det har jeg ikke hørt om før. Jamen for at de sætter gang i det hele, og du får en god fødsel.

Det gik rigtig stærkt ved mig, og det på trods af jeg var total umoden og lukket, da de lagde den første stikpille - vi var forberedt på at det skulle tage 3-4 dage - så det var noget af en overraskelse, at de kunne tage vandet, da vi kom tilbage. Håber det går stærkt for dig også!

Ja det er lidt vildt. Men det er da fedt at det kan gå så stærkt, når man regner med at det kan tage mange dag

Tak skal du have. Det håber jeg godt nok også 

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

Rockertand skriver:

Jeg synes lige, at du skal læse om dem i nyhederne, det er selvfølgelig ikke hver gang, det går galt, langtfra, men du skal træffe din beslutning på et ordenligt, oplyst grundlag.

Du skal vide, at du har lov til at sige nej tak, der er andre måde at sætte en fødsel i gang på - og jeg ville vælge ALT andet end Cytotec'en, men det er op til dig, de vil sandsynligt forsøge at snakke dig til at acceptere det.

Good luck.

Edit: Jeg har ingen forstand på tvillingefødsler, men rigtig mange oplever ve-storm på Cytotec med en fuldstændig udkørt livmoder til følge, og du skal føde 2 børn? Hvis din livmoder kører træt, så har den jo også et problem med at trække sig sammen? Jeg fik en alvorlig infektion i livmoderen efter fødslen, fordi min krop ikke magtede at restituere efter den hurtige fødsel.

Tak fordi du deler din viden! 

Vi har været inde og læse om det på nettet og i nyhederne. Kan godt se at der er nogle som reagere rigtig voldsomt på det. Jeg vil hvert fald lige snakke med JM om det, inden jeg skal tage pillen. 

Tusind tak skal du ha! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.