Kender i det, når man ik har sovet i 3,5 år?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

Schelderup

Har I overvejet, om han kan have problemer med at tåle mælkeprodukter? Ikke mælkeallergi, men evt. Laktoseintolerant.

mange små børn kan ikke fordøje mælkeproteinerne, og det kan give både luft og ondt i maven, som kan vække dem om natten.

det kan være et forsøg værd at undlade at give ham mælkeprodukter i en uge, og se om det har en effekt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

OK, ja så er der jo ikke så meget at gøre. 

Nej, det må være rart at have sådan et sove hjerte..

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

Har I overvejet, om han kan have problemer med at tåle mælkeprodukter? Ikke mælkeallergi, men evt. Laktoseintolerant.

mange små børn kan ikke fordøje mælkeproteinerne, og det kan give både luft og ondt i maven, som kan vække dem om natten.

det kan være et forsøg værd at undlade at give ham mælkeprodukter i en uge, og se om det har en effekt.

Uh, den blir godt nok svær, for han ELSKER mælk og ost,

Hvilke produkter er bedst at undgå?

(Aner intet om det)

Noget man kan måle på ved lægen? Tænker via blod eller andet?

Men har virker slet ikke til at have ondt

Anmeld

10. marts 2013

Schelderup

Anonym skriver:

Uh, den blir godt nok svær, for han ELSKER mælk og ost,

Hvilke produkter er bedst at undgå?

(Aner intet om det)

Noget man kan måle på ved lægen? Tænker via blod eller andet?

Men har virker slet ikke til at have ondt

hvis han drikker meget mælk, kan du evt. Prøve at købe laktosefri mælk, og så starte der. Man kan også få laktosefri youghurt.

det behøver ikke virke som om de har ondt. Min datter sov rigtig rigtig uroligt, indtil vi prøvede at fjerne mælkeprodukterne i rå form, dvs. Ingen mælk, ost eller youghurt. Vi lavede dog mad på almindeligvis med mælk og ost i den varme mad, hvis det var nødvendigt. Og hun kom til at sove meget bedre. Senere viste en blodprøve, at hun faktisk var allergisk overfor mælk.

man kan kun påvise decideret mælkeallergi ved prøver, problemer med at fordøje mælkeproteinerne kan desværre kun bevises ved at prøve sig frem, som beskrevet ovenfor.

et alternativ til mælk kan også være sojamælk eller rismælk.

Anmeld

10. marts 2013

Hulubulu86

Åh jeg frygter jeg kommer til at skrive samme indlæg om et par år.
Her er drengen dog kun 18mdr så håber at der vil ske en ændring (specielt nu hvor nummer 2 er på vej).

Jeg synes det er utroligt hvad man kan vænne ens krop til. Min dreng vågner gerne 1-2gange i timen natten lang, heldigvis er kroppen så smart at den så sørger for at man virkelig udnytter de korte sove-perioder.

Får du svært ved at falde i søvn? Førhen kunne jeg bare lægge mig også sov jeg, nu bruger jeg nemt 30-60min på at falde i søvn og har vildt svært ved at falde i søvn under hans middagslur

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

UmmA skriver:

Åh jeg frygter jeg kommer til at skrive samme indlæg om et par år.
Her er drengen dog kun 18mdr så håber at der vil ske en ændring (specielt nu hvor nummer 2 er på vej).

Jeg synes det er utroligt hvad man kan vænne ens krop til. Min dreng vågner gerne 1-2gange i timen natten lang, heldigvis er kroppen så smart at den så sørger for at man virkelig udnytter de korte sove-perioder.

Får du svært ved at falde i søvn? Førhen kunne jeg bare lægge mig også sov jeg, nu bruger jeg nemt 30-60min på at falde i søvn og har vildt svært ved at falde i søvn under hans middagslur

Jeg har meget svært ved at falde i søvn, det blir dog bedre, men bruger nemt 30 min, hver gang jeg har været oppe inden jeg sover igen også går der desværre ikke længe inden han vågner igen

Anmeld

10. marts 2013

Hulubulu86

Anonym skriver:

Jeg har meget svært ved at falde i søvn, det blir dog bedre, men bruger nemt 30 min, hver gang jeg har været oppe inden jeg sover igen også går der desværre ikke længe inden han vågner igen

Dejligt det bliver bedre.

Åh ja, tror tit det er det der holder mig vågen, at jeg ved han snart vågner, så det kan næsten ikke betale sig at falde i søvn.

Håber din dreng snart vælger at sove hele natten (eller måske blot nøjes med en enkelt opvågning.

Anmeld

10. marts 2013

Nessie

Her vågner drengen også hver nat, men jeg tænker egentlig ikke så meget over det mere, da jeg er glad for at det som regel kun er 1 gang nu

Han er en dreng der tænker rigtig meget og også drømmer rigtig meget, og jeg tror at det er dét der gør at han vågner. Hans lille hjerne har altid kørt på højtryk for at bearbejde dagens indtryk, førhen kom det bare til udtryk via natteskræk.
Nu kommer han bare ind om natten, eller vågner fordi han skal have vand eller lignende. Eller har mareridt.

Men han er heldigvis hurtig til at falde i søvn igen, det er straks værre med mig

Anmeld

10. marts 2013

Nessie

Her vågner drengen også hver nat, men jeg tænker egentlig ikke så meget over det mere, da jeg er glad for at det som regel kun er 1 gang nu

Han er en dreng der tænker rigtig meget og også drømmer rigtig meget, og jeg tror at det er dét der gør at han vågner. Hans lille hjerne har altid kørt på højtryk for at bearbejde dagens indtryk, førhen kom det bare til udtryk via natteskræk.
Nu kommer han bare ind om natten, eller vågner fordi han skal have vand eller lignende. Eller har mareridt.

Men han er heldigvis hurtig til at falde i søvn igen, det er straks værre med mig

Anmeld

11. marts 2013

Morgensol

Vores den ældste er lige blevet 3 igår og hun vågner også nogle gange om natten, alt mellem 1 og 4 gange vil jeg tro.. Jeg er ret sikker på at der intet er i vejen med hende.. Hun drømmer eller er tørstig.

Vi har sovet igennem når pigerne er blevet passet, på weekend hos mormor og morfar eller farmor. Men ellers sys jeg at man vænner sig til det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.