LilleChelle skriver:
Nogle tæver lærer det aldrig. Nogle kan fra starten, mens andre lærer det lige så stille
Er man 'nød' til at give sin hund ble på, burde man måske have anskaffet sig en hanhund
Lige som det er med mennesker, så har tæver også forskellige cyklusser. Nogle bløder to dage, mens andre bløder 3 uger. Herhjemme har vi en der bløder 3 uger.
Som hovedregel holder man tæven fra hanhundene 3 uger efter de er stoppet med at bløde. Og husk for guds skyld ikke at lufte hunden uden snor. Den er i løbetid og er styret af instinkter - derfor vil i aldrig kunne være sikre på den. Så hold den i snor når den bliver luftet. Uanset hvor lydig den er til daglig - kan man ikke stole på dem når de er i løbetid og så hører de bare ikke altid lige godt efter
ja jeg er også lidt imod at give hende ble på.
jeg har ikke lige tænkt på de er ting før vi fik hende, da jeg kun har haft hanhund før

og det var manden der valgte hende

det med at de ikke lystre så godt det ved jeg dog godt

jeg har også sagt til manden at nå han lukker hende ud så skal han holde øje med hende. hun er som regl i snor nå vi gå da hun ikke lystre nå hun helt nå hun er uden snor

tror du hun bliver bedre til det nå hun er 1½ år(ved ikke hvor mange gange hun har været det, da vi fik hende i januar) hun vasker sig rimlig meget nå hun ligger ned men nå vi gå rundt og laver noget så følger hun efter os og så er det hun drypper??
Anmeld