min kæreste ønsker ikke at være far :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

optimistmor

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

optimistmor

Hyuna skriver:

Øv for en kæreste! Det er minimum 50 % af hans værk, så han er ligeså meget skyld i det. Hvis han virkelig elsker dig, vil han blive hos dig af to grunde:

1. Det er ligeså meget hans skyld.(Du har endda spist piller for at mindste risikoen, så jeg vil faktisk sige det er mere hans skyld)

2. Ligemeget hvor lidt han ønsker at være far, skal han stadig støtte dig og finde en løsning. Der er sikkert også ting du har gjort for ham du måske ikke havde lyst til, men gjorde for hans skyld.

Det burde du fortælle ham !

Barnet er ligeså meget en del af ham, hvilket han måske også skulle have at vide. Ville han synes om hans forældre bare havde skyllet ham ud i toilettet?

Og som de andre kvinder siger, det er rigtig fantastisk at være mor, måske lyder det uoverskueligt med et barn og være alene, men så tænk på dem der får sekslinger og hvor den ene forælder dør. Se dét er en udfordring!

*nu skriver ts jo netop at piller også glipper, så der hænger lige lidt og lurer så helt kærestens skyld vil jeg ikke sige i denne situation.... men dette kan jo også have stor påvirkning af den uregemessige mens....

Anmeld

17. marts 2013

optimistmor

Øv for en kæreste! Det er minimum 50 % af hans værk, så han er ligeså meget skyld i det. Hvis han virkelig elsker dig, vil han blive hos dig af to grunde:

1. Det er ligeså meget hans skyld.(Du har endda spist piller for at mindste risikoen, så jeg vil faktisk sige det er mere hans skyld)

2. Ligemeget hvor lidt han ønsker at være far, skal han stadig støtte dig og finde en løsning. Der er sikkert også ting du har gjort for ham du måske ikke havde lyst til, men gjorde for hans skyld.

Det burde du fortælle ham !

Barnet er ligeså meget en del af ham, hvilket han måske også skulle have at vide. Ville han synes om hans forældre bare havde skyllet ham ud i toilettet?

Og som de andre kvinder siger, det er rigtig fantastisk at være mor, måske lyder det uoverskueligt med et barn og være alene, men så tænk på dem der får sekslinger og hvor den ene forælder dør. Se dét er en udfordring!

*nu skriver ts jo netop at piller også glipper, så der hænger lige lidt og lurer så helt 50% kærestens skyld vil jeg ikke sige i denne situation.... men dette kan jo også forklare den uregemessige mens....

Anmeld

17. marts 2013

AnthonsMor

moren.til.drengen@gmail.com skriver:

nu skriver ts intet om maven vokser, hun skriver at der ingen tegn har været andet end den uregelmessige mens, så gik bare udfra det ikke var tilfældet her. og hun havde den uregelmæssige mens trods hun er på piller.... så ville jeg selv være mere obs på tingene, men sket er sket og ts står måske med valget mellem kæresten eller en baby.

jeg tænkte mere at ts også havde noget at tænke over til i fremtiden. når hun så er klar over at pillerne kan glippe men det er jo hendes ansvar at i det mindste informere kæresten hvis de så glipper - vil jeg mene, så han får sin chance til at sige om han vil løbe risikoen eller bruge gummi...

dvs har kæresten været ligeglad var han selv stor skyld i situationen. man er to til tango... men sys det er mest rimeligt hun snakker den igennem med kæresten først, især hvis hunvil ham. evt vente til han er klar.

en sen abort kan foretages. især hvis hun ikke er 100klar osv

Jeg har garanteret misforstået det du har haft skrevet så

Men ja, ansvaret ligger også hos ts, som har glemt pillen.. Helt sikkert..

Og ja, sket er sket, og det er en svær situation at stå i kan jeg forestille mig..

Anmeld

17. marts 2013

optimistmor

Martsbaby skriver:

Jeg har garanteret misforstået det du har haft skrevet så

Men ja, ansvaret ligger også hos ts, som har glemt pillen.. Helt sikkert..

Og ja, sket er sket, og det er en svær situation at stå i kan jeg forestille mig..

i må undskylde de mange svar. kan ikke helt styre min tablet endnu...

men mit indlæg var for at høre ts om det er hende der ikke oplyser kæresten eller ham der er ligeglad hehe. og så er der jo noget at tænke over.

Anmeld

17. marts 2013

AnthonsMor

optimistmor skriver:

i må undskylde de mange svar. kan ikke helt styre min tablet endnu...

men mit indlæg var for at høre ts om det er hende der ikke oplyser kæresten eller ham der er ligeglad hehe. og så er der jo noget at tænke over.

Ja altså holder man hemmeligt, at man har glemt en pille en dag, så vil jeg mene at skylden ligger på kvinden.. Men har hun fortalt ham at HOVSA den glemte jeg sgu, og han så har været ligeglad.. Så er det faktisk ham der har det meste af skylden - også kan han ikke bare bakke ud og sige "jeg vil ikke"..

Men min historie var nu også bare for at sige, at man KAN godt blive gravid på p-piller der bliver passet, også UDEN at mens bliver uregelmæssig eller udebliver

Anmeld

17. marts 2013

anjamichell@gmail.com

PT skriver:

Om hun får barnet eller ej, kan aldrig have en indflydelse på din venindes eller andres fertilitet / ønske om et barn.

Selvom samtlige graviditeter i Danmark / verden blev gennemført, ville det stadig ikke hjælpe de barnløse.

Dette er ikke for at træde på dem, der ikke kan få barn, selvom de brændende ønsker det, men jeg forstår ikke, hvorfor det skal blandes ind i denne debat

Ja, det må være hårdt at se, andre bliver gravide og oven i købet uønsket - men igen TS's beslutning ændrer ikke andres fertilitet.

Jeg mener bare at det er synd der skal provokerede aborter til så langt henne i et forløb som her, når man kunne sætte et sundt og raskt barn i verden....

Det var bare et eksempel på at man skal se det som en gave at man har mulighed for at få børn.....

Alle os der er forældre ved det er noget af det bedste..

Det var ikk fordi hun personligt skulle hjælpe.... Jeg skrev bare at man har muligheden hvis man står i en situation hvor man ikk får lov at få en abort og man ikk selv føler man har overskud men alligevel er tvunget til at gennemføre graviditeten....

Så ingen grund til irritation

Anmeld

17. marts 2013

kriknu

Puha, stakkels dig - kæmpe kram til dig. 

Jeg håber virkelig på at det hele nok skal gå, jeg ved godt at det virker uoverskueligt lige nu, men skulle han vælge at forlade dig på baggrund af dette, så er han virkelig (undskyld jeg siger det) ikke værd at samle på.

Men uanset hvad du vælger, så er jeg sikker på at det er det rette for dig, du kan altid søge om at få en abort, du må bare være 100% ærlig og håbe på at det kan lade sig gøre, selvom det er hårdt. Men hvis det er det du/i ønsker så er der ikke andre udveje... men hvis du derimod kun gør det for ham, så lad vær, det er din krop og din psyke det går udover, og at leve med en abort på samvittigheden som man følte sig tvunget til er ikke nemt... 

Jeg håber på det bedste for dig/jer - du skal altid være velkommen til at skrive til mig 

Anmeld

17. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
anjamichell@gmail.com skriver:

Jeg mener bare at det er synd der skal provokerede aborter til så langt henne i et forløb som her, når man kunne sætte et sundt og raskt barn i verden....

Det var bare et eksempel på at man skal se det som en gave at man har mulighed for at få børn.....

Alle os der er forældre ved det er noget af det bedste..

Det var ikk fordi hun personligt skulle hjælpe.... Jeg skrev bare at man har muligheden hvis man står i en situation hvor man ikk får lov at få en abort og man ikk selv føler man har overskud men alligevel er tvunget til at gennemføre graviditeten....

Så ingen grund til irritation

Jeg har ikke på noget tidspunkt ytret min holdning eller meninger om abort i denne debat.

Jeg undrede mig bare over, at barnløshed skulle indblandes i dette.

OG jeg er ikke irriteret bare ekstremt uforstående overfor, at de to ting tit og ofte blandes sammen og skal trækkes ned over hovedet på folk, der er blevet gravide - ønsket eller ej.
Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så vil intet TS eller andre kvinder gør med deres børn / ufødte børn / fostre ændre på hverken din venindes eller andres i lignende situation formåen at blive gravide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.