Hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2013

HopinWishin

MorDk skriver:

Jeg ammede vores søn til han var 10 mdr. Jeg stoppede fra den ene dag til den anden fordi han bed mig så djævlens hårdt i brystvorten at jeg troede den ville falde af!! Havde ingen problemer med det. Han fik flaske til natten 1 uges tid og så valgte han den helt fra. Kort tid efter valgte han også sit sut fra! Så det hele gik ret nemt må man sige.

Av for dælen det gruer jeg også for... Men det lyder ellers dejligt nemt!!! =)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

LittleSteps

HopinWishin skriver:

og så vænnede hun sig bare til flaske eller..?

Flasken var noget værre mareridt, ærlig talt. Men der gik lige en måneds tid, lige inden hun blev 1 år og så tog hun imod den. Det var et mirakel!

Vi prøvede flere typer flasker. Hun endte med at drikke mest af MAM og ellers tommee tippee  

Anmeld

27. februar 2013

Svenne

HopinWishin skriver:

Hvordan fik I så en ende på det?=)

Det var også lidt hårdt, men det blev farens job. De to sov i stuen et par nætter - og så var det faktisk ovre.
Han var dog svær at putte, men det har han altid været, så jeg kan ikke sige, at det har noget med det at gøre.

Anmeld

27. februar 2013

_-Kathrine-_

Stoppede da han var 7 mdr fordi han bed mig og tanken om at han skulle bide mig hver gang han fik fat, kunne jeg slet ikke holde ud!
Så jeg stoppede og det var vildt hårdt og gjorde nas i brysterne et par dage og så var det overstået!
Han accepterede flasken en uge efter ammestop!

Anmeld

27. februar 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
HopinWishin skriver:

Hvor længe ammede I?..

Hvad fik jer til at stoppe?. Var det barnet selv der sagde stop?

Jeg ammede til han var 14 mdr...

De sidste par mdr blev han ammet 1-2 gange om natten, men han tyggede mælken i sig, så da min kæreste havde 3 dage fri i træk valgte vi at stoppe.

Anmeld

27. februar 2013

modesty

Tog I så en kold tyrker eller hvordan gjorde I det...?

Ja - altså jeg havde jo trappet ned så jeg kun ammede en gang i døgnet - ved putning. Da jeg havde ammet en uge hvor jeg måtte indse at der faktisk ikke kom noget ud af brysterne og at det bare var aftenhygge inden putning. Så i stedet for at amme ham, tog jeg ham i min favn og vuggede ham frem og tilbage og hviskede søde ting til ham - og lagde ham i hans seng. De første par dage var han en anelse urolig da jeg lagde ham - det tog ham måske 10 minutter at falde til ro hvor han før bare havde vendt sig om og sovet. Men der var ikke skrig eller skrål. Og efter et par dage var det helt som normalt. Det gik meget nemt - han var klar.

Han har aldrig fået flaske - det er jo ikke nødvendigt når de er så store.

Anmeld

27. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
HopinWishin skriver:

Det er fordi du synes det er rigtigt hyggeligt, går jeg ud fr?=) hvor mange gange om dagen ammer du så?

Med thea der fik hun måske lige en lille morgen bab, også fik hun altid inden hun sku i seng!

Lige nu ammer jeg alberte på snart 8 mdr 3-4 gange i døgnet.

Jeg elsker at amme, syntes det er så hyggeligt! Vh stine

Anmeld

27. februar 2013

Miss BananaHammock

HopinWishin skriver:

Hvor længe ammede I?..

4 uger. Det fungerede bare ikke for os. Jeg var ked af at amme og vores dreng blev ikke ordentlig mæt. Så hver gang var en kamp og min frustration mærkede han og så startede den onde cirkel.

Anmeld

27. februar 2013

Miss BananaHammock

HopinWishin skriver:

Hvor længe ammede I?..

4 uger. Det fungerede bare ikke for os. Jeg var ked af at amme og vores dreng blev ikke ordentlig mæt. Så hver gang var en kamp og min frustration mærkede han og så startede den onde cirkel.

Anmeld

27. februar 2013

Annette A

Begge mine drenge stoppede selv da de var henholdsvis 6 mdr og 4 mdr. Tror det hang sammen med at min mælkeproduktion ebbede ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.