lineog4 skriver:
Først nu har jeg jo ikke prøvet at føde små børn så har ingen sammenligningsgrundlag, men mine fødselshistorier er hverken bedre eller mere skræmmende end andre. Med min første so 4040 og 59 sprang jeg en del, medgik også pressetrang før jeg vaåbent åben, og j det var jo første gang, men det var kun overflade, ingen dybe sting og lavede ingen skade. Hun er den eneste der blev skønnet "rigtigt". Min nummer to blev skønnet til 3400 da vi kom grundet vandafgang, hun blev født samme aften og var 4380 og 54 cm og jeg havde veer i mindre end 1 1/2 time pressede hende ud på to presseveer. Grundet min datter døde blev jeg fulgt ekstra ved næste graviditet og scannet en del gennem graviditet hvor de skønnede ham hører gang. Jeg fim at vide jeg skulle regne med en baby omkring de 3700-3900 ved termin både ved scanninger og hos jordemoder. Han kom ud og vejede 4780 og 56 cm og igen en supenummer fødsel dog skulle han have et ekstra pfærdes skuldrene. Den 4 og sidste blev igen fulgt tæt og de skønnede og scannede ham endnu mindre og jeg gik hele slutningen af graviditeten og troede jeg lock lov at prøve en petit 3400, men igen kom der en lidt større basse ud på 4400 og 55 cm. Den fødsel blev sat i gang 7 dage over termin og var nem, men anderledes og længere (4 timer) og vil til en hver tid hellere føde en på 100 g mere end blive sat i gang ;-)
Hm, ja, kan da godt høre, at skønnene i din situation har været helt henne i vejret - trods skanninger! Men dejligt, at fødslen ikke behøver blive mere kompliceret af den grund.. Min mor har samme erfaring som dig - hun synes at min fødsel var den værste, men det var også igangsættelse og derudover jeg var den mindste.. Så det er jo svært at sige, hvad der er skyld i den "lange" fødsel på 3 timer og 40 minutter
Er ked af at høre at du mistede din datter. Hvad skete der, om man må spørge? 
Anmeld