Guldfiskens hule 35+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2013

M (:

Ayasmor skriver:

Hehe.. Mænd og deres udtalelser... Eller er det kvinder og vores fortolkning af dem Jeg vælger at tro det første. Men han svarer da i det mindste på det, havde det været Morten, så havde der bare været pinlig tavshed. Du kan hilse ham og sige, at rigtige mænd laver drenge, konger laver prinsesser Så må han selv se, hvad han synes han er.

Ja, jeg ved heller ikke, hvor fejlen sker - i det de siger, eller det vi (vælger) at høre.. Hm.. Og så mener du alligevel en indirekte fornærmelse er bedre? 

Hahaha, ja, det må jeg lige spørge ham om! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Swerg

M (: skriver:

Nej, det er en overraskelse!

Gæt er velkomne, den kommende far og jeg er meget ueinge

Det ligner meget min mave dengang, så jeg siger dreng ..

men det er jo 50/50  

forhåbentlig !!!!

Anmeld

25. februar 2013

BigHope13

Gør den?  Har lidt svært ved selv at se det.. Men tusind tak! 

heh det heller ikke sikkert der er sket så meget på det seneste, men kan tydeligt huske de mange første billeder du satte ind hvor det var en bette hule du gemte så fra dengang og til nu synes jeg den er kommet godt efter det.
smuk er den ihvertfald

Anmeld

25. februar 2013

M (:

Elias2010<3 skriver:

Det ligner meget min mave dengang, så jeg siger dreng ..

men det er jo 50/50  

forhåbentlig !!!!

Spændende spændende - jeg tror selv det er en pige, så nu må vi se hvem, der får ret

Anmeld

25. februar 2013

M (:

BigHope13 skriver:

heh det heller ikke sikkert der er sket så meget på det seneste, men kan tydeligt huske de mange første billeder du satte ind hvor det var en bette hule du gemte så fra dengang og til nu synes jeg den er kommet godt efter det.
smuk er den ihvertfald

Ja, der er sket en del siden uge 20, hvor det stadig var totalt usyligt at det var en baby, der gemte sig derinde!

Anmeld

25. februar 2013

Luna l

så fin en mave

det bliver spændende at se hvad den anden jordmoder skønner den lille til

Jeg var lige afsted til jordmoder i fredags også hos en anden end jeg plejer og der var meget forskel på hvad de skønner, for pludselig havde den lille taget 700g på siden sidst og det troede hun altså ikke var så sandsynlig, hun troede ikke, som min egen at det var en lille baby der lå derinde, så jeg skulle afsted igen fredag. lidt pudsigt at 2 jordmoder er så langt fra hinanden, så nu må vi se om det er en lille eller en stor baby der kommer ud

Anmeld

25. februar 2013

Luna l

så fin en mave

Jeg var lige afsted til jordmoder i fredags også hos en anden end jeg plejer og der var meget forskel på hvad de skønner, for pludselig havde den lille taget 700g på siden sidst og det troede hun altså ikke var så sandsynlig, hun troede ikke, som min egen at det var en lille baby der lå derinde, så jeg skulle afsted igen fredag. lidt pudsigt at 2 jordmoder er så langt fra hinanden, så nu må vi se om det er en lille eller en stor baby der kommer ud

Anmeld

25. februar 2013

lineog4

Tusind tak! 

Ja, der er nok bare nogen af os, der laver store unger - men er glad for, at man ikke nødvendigvis sprækker fra a-z.. Min kæreste (og hans 2 søskende) vejede omkring 4000 og jeg selv 3730 fire dage før termin. Mine 4 andre søskende har vejet mellem 4300 og 4900, så det havde undret mig meget, og jeg skulle have et bette myr på 3000 gram.. 

Wow, så har de da også vokset stærkt derinde - "vi" har kun været op til 53 cm, men nej, har ikke rigtig købt noget i str. 50, og den smule jeg har har jeg fået gratis, så det er ikke vildt ærgerligt, hvis den "lille" ikke kan passe det mere end 2 timer

Hvor meget har de skønnet forkert? Hvad skønnede de, og hvad var den faktiske vægt?

Hm, jeg tror ofte tanken om at føde store børn er værre end selve realiteten - og skulle de have skønnet et kilo forkert den "forkerte vej", så opdager jeg det jo først når "ungen" er ude, og så kan det jo være lige meget

Først nu har jeg jo ikke prøvet at føde små børn så har ingen sammenligningsgrundlag, men mine fødselshistorier er hverken bedre eller mere skræmmende end andre. Med min første so 4040 og 59 sprang jeg en del, medgik også pressetrang før jeg vaåbent åben, og j det var jo første gang, men det var kun overflade, ingen dybe sting og lavede ingen skade. Hun er den eneste der blev skønnet "rigtigt". Min nummer to blev skønnet til 3400 da vi kom grundet vandafgang, hun blev født samme aften og var 4380 og 54 cm og jeg havde veer i mindre end 1 1/2 time pressede hende ud på to presseveer. Grundet min datter døde blev jeg fulgt ekstra ved næste graviditet og scannet en del gennem graviditet hvor de skønnede ham hører gang. Jeg fim at vide jeg skulle regne med en baby omkring de 3700-3900 ved termin både ved scanninger og hos jordemoder. Han kom ud og vejede 4780 og 56 cm og igen en supenummer fødsel dog skulle han have et ekstra pfærdes skuldrene. Den 4 og sidste blev igen fulgt tæt og de skønnede og scannede ham endnu mindre og jeg gik hele slutningen af graviditeten og troede jeg lock lov at prøve en petit  3400, men igen kom der en lidt større basse ud på 4400 og 55 cm. Den fødsel blev sat i gang 7 dage over termin og var nem, men anderledes og længere (4 timer) og vil til en hver tid hellere føde en på 100 g mere end blive sat i gang ;-)

Anmeld

25. februar 2013

M (:

Luna l skriver:

så fin en mave

Ja, det er da lidt pudsigt, at der kan være SÅ stor forskel! 

Anmeld

25. februar 2013

M (:

lineog4 skriver:

Først nu har jeg jo ikke prøvet at føde små børn så har ingen sammenligningsgrundlag, men mine fødselshistorier er hverken bedre eller mere skræmmende end andre. Med min første so 4040 og 59 sprang jeg en del, medgik også pressetrang før jeg vaåbent åben, og j det var jo første gang, men det var kun overflade, ingen dybe sting og lavede ingen skade. Hun er den eneste der blev skønnet "rigtigt". Min nummer to blev skønnet til 3400 da vi kom grundet vandafgang, hun blev født samme aften og var 4380 og 54 cm og jeg havde veer i mindre end 1 1/2 time pressede hende ud på to presseveer. Grundet min datter døde blev jeg fulgt ekstra ved næste graviditet og scannet en del gennem graviditet hvor de skønnede ham hører gang. Jeg fim at vide jeg skulle regne med en baby omkring de 3700-3900 ved termin både ved scanninger og hos jordemoder. Han kom ud og vejede 4780 og 56 cm og igen en supenummer fødsel dog skulle han have et ekstra pfærdes skuldrene. Den 4 og sidste blev igen fulgt tæt og de skønnede og scannede ham endnu mindre og jeg gik hele slutningen af graviditeten og troede jeg lock lov at prøve en petit  3400, men igen kom der en lidt større basse ud på 4400 og 55 cm. Den fødsel blev sat i gang 7 dage over termin og var nem, men anderledes og længere (4 timer) og vil til en hver tid hellere føde en på 100 g mere end blive sat i gang ;-)

Hm, ja, kan da godt høre, at skønnene i din situation har været helt henne i vejret - trods skanninger! Men dejligt, at fødslen ikke behøver blive mere kompliceret af den grund.. Min mor har samme erfaring som dig - hun synes at min fødsel var den værste, men det var også igangsættelse og derudover jeg var den mindste.. Så det er jo svært at sige, hvad der er skyld i den "lange" fødsel på 3 timer og 40 minutter  

Er ked af at høre at du mistede din datter. Hvad skete der, om man må spørge? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.