- kunstig sukker i 21 dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

Pikku Myy

StineW79 skriver:

Jeg tænker at kunstig sukker er sodavand, slik, søde tabletter/ pulversød osv.

Honning og frugt sukker er exempler på "sund" sukkere.

At du har brugt 1/2 spsk hvid sukker til at bage med feks, sker der nok ik noget ved, men hvis du feks drikker 5-10 kopper kaffe med sukker hver dag, bliver det jo til en del! Vh stine

Det giver mening. Så må jeg konkludere at denne tråd ikke er henvendt til mig

Held og lykke med dit projekt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

sandramor

StineW79 skriver:

Spiste du så heller ik frugt og drak mælk feks?? Vh stine

Nej så vidt muligt ingen frugt og kun et enkelt glas mælk om dagen....
Jeg gjorde det at hvis min sukkertrang blev alt for vildsom så spiste jeg mandler (dog max 10stk) eller 2 gajoler.... De er sukkerfrie....

Anmeld

18. februar 2013

sandramor

StineW79 skriver:

Spiste du så heller ik frugt og drak mælk feks?? Vh stine

Nej så vidt muligt ingen frugt og kun et enkelt glas mælk om dagen....
Jeg gjorde det at hvis min sukkertrang blev alt for vildsom så spiste jeg mandler (dog max 10stk) eller 2 gajoler.... De er sukkerfrie....

Anmeld

18. februar 2013

Fenja09

Storms-Mor skriver:

woow så hvis man dropper alt sukker, så vil det hjælpe en med at tabe sig

hvad spiste du så ??

Jeg spiste helt normalt, men jeg droppede hvid brød, slik ( og alt hvad der hed chips, kage, is etc), og sodavand. Nu drak jeg ikke særlig meget sodavand, men hvis jeg gjorde drak jeg Zero/Max osv. Købte saftevand light og en enkelt gang skulle jeg til 30 års fødselsdag og der havde fødselsdagsbarnet købt sukkerfri is til dessert - det vil jeg dog ikke anbefale

Jeg spiste hjemmelavet mad i alle ugerne, medmindre vi skulle noget og så måtte jeg bestille efter sukker niveauet i maden. Var overrasket over at jeg sagtens kunne spise 2 portioner aftensmad, så det tillod jeg mig at gøre når jeg havde lyst til det. Derudover spiste jeg en del frugt og det kunne jeg gøre fordi mit blodsukker ikke steg særlig meget ved det. Et lille tip er, at hvis man spiser kl 8 om morgenen, så SKAL næste måltid først være ved frokosttid. Det nytter ikke noget at man spiser igen efter 1 1/2 time, medmindre det er frugt eller grønt.

Så ja man kan tabe sig rigtig meget ved at droppe sukker fuldstændig! Der vil selvfølgelig være sukker i alm. mad, men det er ikke så meget at man tager på af det.

/Fenja

Anmeld

18. februar 2013

Fenja09

StineW79 skriver:

Det var da ellers også mange kg!! Hva spiste du så?? Vh stine

Vælger lige at poste det samme til dig som til Storms mor, for i har spurgt om det samme

Jeg spiste helt normalt, men jeg droppede hvid brød, slik ( og alt hvad der hed chips, kage, is etc), og sodavand. Nu drak jeg ikke særlig meget sodavand, men hvis jeg gjorde drak jeg Zero/Max osv. Købte saftevand light og en enkelt gang skulle jeg til 30 års fødselsdag og der havde fødselsdagsbarnet købt sukkerfri is til dessert - det vil jeg dog ikke anbefale

Jeg spiste hjemmelavet mad i alle ugerne, medmindre vi skulle noget og så måtte jeg bestille efter sukker niveauet i maden. Var overrasket over at jeg sagtens kunne spise 2 portioner aftensmad, så det tillod jeg mig at gøre når jeg havde lyst til det. Derudover spiste jeg en del frugt og det kunne jeg gøre fordi mit blodsukker ikke steg særlig meget ved det. Et lille tip er, at hvis man spiser kl 8 om morgenen, så SKAL næste måltid først være ved frokosttid. Det nytter ikke noget at man spiser igen efter 1 1/2 time, medmindre det er frugt eller grønt.

Så ja man kan tabe sig rigtig meget ved at droppe sukker fuldstændig! Der vil selvfølgelig være sukker i alm. mad, men det er ikke så meget at man tager på af det.

Anmeld

18. februar 2013

CamillaHerbild

Jeg har prøvet at være 100% sukkerfri i 3 uger. Det er HÅRDT!

Men jeg spiste heller ikke frugtsukker, mælkesukker etc. Ikke engang gulerødder måtte jeg få (det var pga medicin, jeg ikke måtte spise sukkeret)

Jeg måtte heller ikke få hvedemel og gær, men det kan man vel godt spise på en ikke-sukker diæt.

Jeg spiste: 

Havregrød lavet på vand

Ris med kylling/fisk og grønne grøntsager (spinat, agurk, broccoli osv)

Nødder som snack

Knækbrød med humus

Det var skide hårdt den første uge, men så blev det faktisk ret nemt, og min krop elskede det. Dog elsker jeg sukker højere, så efter de 3 uger var slut, spiste jeg normalt igen, men jeg har heller ikke vægtproblemer.

Anmeld

18. februar 2013

MissMona

StineW79 skriver:

Når jeg bager boller selv, er det altid uden sukker. Istedet bruger jeg lidt kardemomme! 

Hva gør du så når i er i byen osv? Vh stine

Så spørger jeg om der er gluten, laktose og sukker i, (Jeg spiser nemlig heller ikke gluten og laktose) og jeg går uden om ting jeg ikke ved hvad indeholder. Oftest ender det så med noget regulært salat og evt. regulært kød. Hvis jeg er i tvivl om der er noget jeg kan spise og det er privat, tager jeg lidt med selv eller spørger værten om der er noget reelt salat jeg kan spise. Tit har vi selv noget med til kaffen.

Anmeld

18. februar 2013

Moar2011

Fenja09 skriver:

/Fenja

ejj det var da værd at overveje og så se hvad resultatet bliver
men drak du så bare ligth ting?

Anmeld

18. februar 2013

lineog4

Jeg har ikke spist sukker siden d.1.1. Dvs jeg får sukker der er i mælkeprodukter (altså minimælk, A38, skyr og hytteost), og skulle der være sukker i grøntsager jeg ikke kender til.

Alt brød, pasta, ris osv er skåret væk. Så spiser reelt kun proteiner fra kød, fisk, mælkeprodukter og æg plus alle grøntsager. Jeg har ingen sukker trang meteor har smidt 11 kilo, ingen humørsvingninger og ja har det i det hele tager meget bedre end før.

line

Anmeld

18. februar 2013

Fenja09

Storms-Mor skriver:

ejj det var da værd at overveje og så se hvad resultatet bliver
men drak du så bare ligth ting?

Ja, hvis jeg ville drikke noget sødt så var det udelukkende light, men drak hovedsagligt mælk og vand. Skal lige siges at jeg var meget afhængig af cola da jeg blev gravid og fandt hurtigt ud af at det var en stor last i forhold til vægten. Bare det at jeg droppede colaen gjorde at jeg tabte mig meget. Det hele er en tilvæningssag. Idag drikker jeg stadig kun light produkter og synes sodavand med sukker smager rædselsfuldt  men man skal også lige vide, at light sodavand ikke er "sundere" fordi det er kunstigt sødet, det kan man også sagtens tage på af, hvis man drikker det i store mængder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.