Overfaldet og anklaget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

wamse

Puha sikke en oplevelse du har fået dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Puha sikke en oplevelse du har fået dig

Ja det er noget L*** !

Anmeld

16. februar 2013

MorDk

Åhh for pokker din stakkel. Føler virkelig med dig! Sådan en dum K*lling! STORT kram herfra

Anmeld

16. februar 2013

booster_88

Du får lige et kæmpe kram sendt i din retning, det må være ganske forfærdeligt at have oplevet, og derefter svært at komme på arbejde.

Jeg håber hun får en straf, og du snark kan få dit arbejdsliv tilbage.

Anmeld

16. februar 2013

Anonym trådstarter

booster_88 skriver:

Du får lige et kæmpe kram sendt i din retning, det må være ganske forfærdeligt at have oplevet, og derefter svært at komme på arbejde.

Jeg håber hun får en straf, og du snark kan få dit arbejdsliv tilbage.

Jeg ved ikke hvilken straf man kan få - er i og for sig også underordnet. Hun skal bare vide det ikke er ok og at hun aldrig nogensinde skal røre mig igen!

Så håber politiet får fat i hende inden hun forsvinder ud af landet

Anmeld

16. februar 2013

Lusi

Anonym skriver:

Tak alle sammen...
Det er noget af det værste jeg nogensinde har oplevet. Totalt overrumplende!

Flere skriver de ville have slået igen - det har jeg faktisk også altid troet jeg ville, hvis nogen slog på mig. Men det kom som et totalt chok. Var helt lammet! Og et eller andet sted er jeg også glad for at jeg ikke gjorde, selvom jeg ville synes det var ok at gøre (= forsvar!) men hvis hun gør det igen tror jeg ikke jeg vil være så diplomatisk!

Virkelig flot du ikke slog igen, så har du da ihvertfald dit på det rene og fremstår professionel
Jeg tror virkelig selv jeg havde slået igen, men har heldigvis aldrig prøvet det, så kan jo ikke sige det med sikkerhed..

Håber at drengen stopper der, så du kan få det godt på din arbejdsplads igen.
Men kan de ikke bede forældrene om at flytte ham, hvis forældrene vil have han fortsætter der? Det kan jo ikke være rigtigt, at DU skal have ondt i maven over at tage på job eller måske stoppe, fordi en dum mor tyr til vold

Anmeld

17. februar 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Puh... Som overskriften siger, har jeg haft den værste oplevelse nogensinde på arbejde i sidste uge.

Jeg arbejder som pædagog i en integreret institution i børnehaveafd. Vi er tre stuer (de ligger på en række ned ad en lan gang/fællesareal. jeg er på den sidste)
Sidste torsdag kom en mor fra den første stue ned til mig. Vi var ved at holde fødselsdag. Lederen var også på stuen, da jeg ellers var alene med 17 børn... Da mor åbner døren siger jeg til hende at hun skal aflevere sit barn på den første stue, da vi er ved at holde fødselsdag. Hun snakker meget dårligt dansk. Hun siger noget til drengen som jeg ikke hører (forstår rimeligt hendes sprog) han griner. Mor gør tegn til at hun vil have mig med ud på gangen. Jeg går med. Hun spørger om noget som jeg ikke forstår. Prøver at gentage hvad jeg tror hun aiger, men hun kigger bare surt på mig og siger "du forstår ikke?" Jeg siger "nej". Hun vender om om og går.
Jeg står uforstående tilbage og synes faktisk det var lidt ubehageligt. Set fortæller jeg til min leder da jeg kommer ind på stuen igen og efterfølgende til pæd på barnets stue, da vi er færdige med fødselsdagen. Jeg tror der at hun blev fornærmet over at jeg ikke forstod hende...

En halv time senere er jeg på vej ind til massage (vi har en sundhedsmedarbejder tilknyttet) jeg vil gå igennem kontoret som altid da det er kortest. Da jeg træder ind står moderen fra før sammen med faderen til barnet og vores leder. Jeg kigger lidt forundret rundt på dem - de kigger alle på mig. Jeg når at registrere at mor stadig ser meget sur ud inden hun træder frem og slår mig hårdt på begge sider af hovedet!!!! Jeg er i chok gør absolut intet.... Kan ikke engang huske om jeg værger for mig eller går tilbage. Min råber "stop stop!" Og jeg går hurtigt viedere igennem kontoret imens jeg kan jøre hende sige: "DET må du bare ikke!!!"

Jeg møder i gangen kollegaen fra barnets stue og sundhedsmedarb. Som tager sig af mig. Tilfældigvis har vores TR besøg af en fra fagforeningen, så de hører det hele.

Jeg får efterfølgende at vide at mor anklager mig for at have taget hendes barn på numsen! jeg er fuldstændig i chok. Er vred og ked af det. Ryster og græder. Det er totalt surrealistisk det hele!

Jeg kommer ind at lægge på 'briksen' som jeg skulle have været og sundhedsmed. får mig rimeligt beroliget. Lederen kommer ind til mig sammen med den anden pæd. De er meget kede af det alle sammen på mine vegne. Jeg ringer til min kæreste, som erhjemme med vores søn. De kommer en halv times tid senere, hvor jeg imens får massage og bliver snakket med.

Jeg anmelder det sammen med min leder (vold mod en i offentlig tjeneste) så får da også lige brugt min eftermiddag på lægebesøg og en time på politistationen...

Det er nu 9 dage siden. Jeg har snakket to gange med en erhvervpsykolog, har talt med dagtilbudsleder og pæd leder og de siger klart at de ikke vil gå videre med mors anklager for det er der overhovedet ikke grundlag for, har været til zoneterapi to gange og har en tid igen mandag.

Jeg fatter ikke det her er sket for mig. Jeg er så vred!!! Dumme k******! Hvad fanden bilder hun sig ind!?!

Vi skal have et møde i næste uge så jeg kan møde hende under ordnede forhold. Men så vidt jeg ved er hun taget til en anden landsdel og på vej ud af landet. Og jeg sidder lidt her og ved ikke hvad der sker i forhold til min anmeldelse. De har hendes navn og midlertidige adresse, men jeg har intet hørt....?

Når jeg nærmer mig institutionen sortner det for mine øjne, min krop ryster og jeg får ondti maven. Håber det barn bliver flyttet! Får aldrig et normalt forhold til den familie ogen!

Tak for at du læste med...

Undskyld det blev langt - havde bare brug for at få skrevet det ned, komme ud med det...

Sørg for at sikre dig, at episoden bliver anmeldt til arbejdsskadestyrrelsen. Jeg har været udsat for noget lignende, og min arbejdsplads glemte at anmelde det. Det kæmper jeg så med nu, snart fire år efter, fordi skaden blev anmeldt for sent. Når du skriver, at det sortner for dine øjne, du ryster og får ondt i maven, så kan jeg sagtens genkende det fra dengang. Pas rigtig godt på dig selv, og vær ekstra opmærksom på dine reaktioner. Det er godt, du får så god støtte fra dine kollegaer og samtaler hos en psykolog, men vær ikke for stolt til at sygemelde dig i en tid. Det var jeg, og jeg endte med at være langtids sygemeldt, og måske aldrig kunne komme tilbage til mit fag. 

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

skrivemaskine skriver:

Sørg for at sikre dig, at episoden bliver anmeldt til arbejdsskadestyrrelsen. Jeg har været udsat for noget lignende, og min arbejdsplads glemte at anmelde det. Det kæmper jeg så med nu, snart fire år efter, fordi skaden blev anmeldt for sent. Når du skriver, at det sortner for dine øjne, du ryster og får ondt i maven, så kan jeg sagtens genkende det fra dengang. Pas rigtig godt på dig selv, og vær ekstra opmærksom på dine reaktioner. Det er godt, du får så god støtte fra dine kollegaer og samtaler hos en psykolog, men vær ikke for stolt til at sygemelde dig i en tid. Det var jeg, og jeg endte med at være langtids sygemeldt, og måske aldrig kunne komme tilbage til mit fag. 

Tak for dit indlæg. Puha... Fire år senere har du det stadig skidt...?

Det er anmeldt fra min leders side også!

Jeg skulle have været på arbejde i dag... Havde aftalt med de andre at der skulle ringes til mig når barnet var blevet afleveret. Alligevel fik jeg det skidt allerede i går aftes. Fk tre timers søvn i nat og i morges havde jeg igen ondt i maven og begyndte at ryste da jeg afleveret min børn og vidste at nu ringede de nok snart og sagde der var fri bane...

Nu er jeg så foreløbig sygemeldt indtil onsdag hvor jeg skal mødes med pæd leder og dtl'er...

Anmeld

18. februar 2013

3rollinger

Anonym skriver:

Ja det må du godt. Der er helt klart også noget kulturelt i det! Der hvor hun kommer fra - Sydamerika- er det nok ok at tjatte til nogen hvis man er ophidset . Og man ser helt anderledes på børn og seksualitet; hele historien var startet med at barnet havde klappet hans mor på numsen! Og hun havde så spurgt hvorfor han gjorde sådan noget!?

Hold da op for en surrealistisk oplevelse. Ogsaa at hun pludselig beskylder dig for at roere barnet paa numsen. Meget underligt.

Jeg tror ikke det er okay at slaa folk, heller ikke i Sydamerika. Maaske tonen kan ligge hoejere end i Danmark, men man slaar ikke hinanden. Og tror heller ikke det er afhaengig af nationalitet af nogen kan finde paa dette. Tror at det er helt afhaengigt af at konen er skoer, hvis hun finder paa saadan noget.

Saa du skal ikke "undskylde" hende med hendes nationalitet, samtidig med at du ikke maa tro at andre fra samme land vil reagere som hende. 

Haaber du naar at faa et moede med hende inden hun forsvinder. Det tror jeg vil vaere sundt for dit videre forloeb.

Og mange 

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Hold da op for en surrealistisk oplevelse. Ogsaa at hun pludselig beskylder dig for at roere barnet paa numsen. Meget underligt.

Jeg tror ikke det er okay at slaa folk, heller ikke i Sydamerika. Maaske tonen kan ligge hoejere end i Danmark, men man slaar ikke hinanden. Og tror heller ikke det er afhaengig af nationalitet af nogen kan finde paa dette. Tror at det er helt afhaengigt af at konen er skoer, hvis hun finder paa saadan noget.

Saa du skal ikke "undskylde" hende med hendes nationalitet, samtidig med at du ikke maa tro at andre fra samme land vil reagere som hende. 

Haaber du naar at faa et moede med hende inden hun forsvinder. Det tror jeg vil vaere sundt for dit videre forloeb.

Og mange 

Måske har du ret hun er i hvert fald skør....

-og tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.