Mamalou skriver:
Hej med jer
Nu nærmer vi os langsomt en varmere tid og der skal købes nyt til de kære. Derfor sidder jeg og lure hvad der er på markedet af regntøj, gummistøvler, softshell/fleece, termotøj, overgangsjakke og jeg skal komme efter jer 
Jeg blev derfor lidt nysgerrig efter at høre, hvad I skal have købt? Jeg ved godt at foråret (desværre) ikke er lige om hjørnet, men mon ikke at I - som mig - allerede har gjort jer lidt tanker om det der skal købes?
Er der mon nogen, der har erfaring med at købe regntøj i heldragt? Jeg synes det er smart og overvejer at købe det til min søn på 21 måneder. Kan det anbefales?
Vh. Louise
Jeg har ikke købt noget endnu, men jeg er gået i gang med at kigge på trendsales og dba - jeg køber stort set alt hans tøj brugt. Det er absurd så mange penge man sparer. Jeg har f.eks i dag set en superfin overgangsjakke i næsten ny stand fra Molo til 75 kr. som jeg måske tror jeg hopper på.
Jeg vil prøve at undgå termotøj, da jeg synes det er enormt grimt
og faktisk heller ikke bryder mig om at gå i det selv, fordi det er syntetisk og meget tillukket. Jeg sveder i det.
Planen indtil videre er:
En fleece fra Molo
En dynevest
Regntøj (har arvet et sæt fra Ticket to Heaven og køber et til som skal ligge i vuggeren). Jeg vil helt klart købe todelt, da de også bruger bukserne uden jakken hvis der f.eks er vandpytter eller sandkassen er våd, men det ikke regner længere. Så kan det godt blive alt for varmt med overdel hvis solen f.eks er begyndt at skinne.
En overgangsjakke af en art - måske a la Småfolks i fløjl som jeg er ret vild med (ved dog ikke om det bliver lige den model eller mærke):
http://www.trendsales.dk/listings/smafolk-overgangsjakke-jakke/30016382?pn=65&rt=ssr&search=sm%C3%A5folk+jakke&status=3
På den måde kan man kombinere frem og tilbage alt efter vejret. De har også sagt i vuggeren at de meget gerne vil have lag på lag.
Og så har jeg et par fleecebukser fra her i vinters som han kan blive ved med at bruge hvis morgenerne er kølige til forår.
Vi har et par sandaler fra vi var ude at rejser over julen. Så skal vi have gummistøvler og sneakers.
Og det er vist det.