"store børn" arveligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2013

_-Kathrine-_

Jeg vejede 3400 gr. Ved fødslen og mine egne børn har vejet 3900 og 4200... Det gjorde sgu lige ondt
Den førstes hovedomfang var 36 cm og nr. 2 var 38 cm, men kan ærlig talt sige at jeg kunne ikke mærke forskel...
En lille sidebemærkning : du mærker heller ikke hvis du sprækker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

kriknu

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg vejede 3400 gr. Ved fødslen og mine egne børn har vejet 3900 og 4200... Det gjorde sgu lige ondt
Den førstes hovedomfang var 36 cm og nr. 2 var 38 cm, men kan ærlig talt sige at jeg kunne ikke mærke forskel...
En lille sidebemærkning : du mærker heller ikke hvis du sprækker

i forstår da også bare at gøre mit humør bedre 

Anmeld

14. februar 2013

StudPsyk

kriknu skriver:

Det er helt i orden, men jeg må altså ærligt indrømme at jeg ikke viste det med hovedomfanget 

Og nu er jeg ikke lige frem bange for at indrømme min fejl, for efter alle de ting jeg har fået afvide, og fordi jeg elsker store tykker bebser med nogle ordentlige gode lår!
 - så håber jeg det faktisk inderst inde

Men jeg tænker lidt at jeg måske burde fortælle jordemoderen om størrelserne i familien? 

Det er jo også svært, når man er ikke ved det - Og det er egentlig også derfor jeg skrev det, for ligesom at få fjernet nogle af de "fordomme" der er omkring de større børn. Du kan sagtens nævne det, men de skønner jo også vægten undervejs, og allerede der kan de jo ofte mærke, hvis barnet er i den noget større kategori, selvom de selvfølgelig kan tage fejl.

I øvrigt super sødt navn i har valgt!

Anmeld

14. februar 2013

StudPsyk

_-Kathrine-_ skriver:

Det skal du ikke tage så nært, jeg har også født store børn og det vil jeg da hellere end end at få små børn...
Så har de lidt at ta af

Jeg tror bare min grænse er noget! Hehe :-D "Ej, er du ikke bange for lillebror er lige så stor som Rose" - Øh nej! :-D Plus alle kommentarerne efter Roses fødsel.. Ikke noget med "Neeej hvor er hun fin og dejlig" som så mange andre får, men mere kommentarer som: "Hold da op nogle lårbasser. Hold da op en bassepige. Og hun er jo mere et barn end en baby". Suk Men jeg vil helt klart også helst have et stort barn - der er heller ikke noget i vejen med de små, synes de er så fine. Men også bare, at når man lige skal have amningen op at køre, så er det altså ikke jordens undergang de lige taber sig lidt imens, de har jo noget at tage af

Anmeld

14. februar 2013

4kløver

Lå selv på 4 kg og mine lå mellem 2600- 3500. Alle født til tiden.

Anmeld

14. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mine vejede 3750, 4800 og 3600, og midterbarnet var ikke hårdere at føde end de andre - jeg fik to sting. Selv vejede jeg 3750, og da min mand er adopteret, ved jeg ikke, hvad han vejede. 

Store babyer kan skyldes så meget - graviditetssukkersyge, fx - så der er meget andet end arvelighed, der kan spille ind. 

Anmeld

14. februar 2013

_-Kathrine-_

Janne T. skriver:

Jeg tror bare min grænse er noget! Hehe :-D "Ej, er du ikke bange for lillebror er lige så stor som Rose" - Øh nej! :-D Plus alle kommentarerne efter Roses fødsel.. Ikke noget med "Neeej hvor er hun fin og dejlig" som så mange andre får, men mere kommentarer som: "Hold da op nogle lårbasser. Hold da op en bassepige. Og hun er jo mere et barn end en baby". Suk Men jeg vil helt klart også helst have et stort barn - der er heller ikke noget i vejen med de små, synes de er så fine. Men også bare, at når man lige skal have amningen op at køre, så er det altså ikke jordens undergang de lige taber sig lidt imens, de har jo noget at tage af

Ja, så kan jeg godt forstå at du er træt af det!
Her anden gang fik jeg også hele tiden at vide, at "ham her, han bliver en ordentlig basse på over 4 kg" ja, okay og hvad så?
Det var så en god ting at han var det, for han tabte sig til 3800 gr, de tilladte 10%, dagene inden mælken løb til!

Anmeld

14. februar 2013

StudPsyk

_-Kathrine-_ skriver:

Ja, så kan jeg godt forstå at du er træt af det!
Her anden gang fik jeg også hele tiden at vide, at "ham her, han bliver en ordentlig basse på over 4 kg" ja, okay og hvad så?
Det var så en god ting at han var det, for han tabte sig til 3800 gr, de tilladte 10%, dagene inden mælken løb til!

Jeg kunne godt finde på at bede om en vækstscanning, men det er mere i forhold til, hvis han kommer tæt på de 5 kilo, så vil jeg gerne vide, om min krop er fysisk i stand til at føde så stort et barn. Men bortset fra det, så synes jeg bare det var dejligt med de lækre lårbasser og de runde kinder
Og netop i de tilfælde du nævner er det jo en klar fordel, at de i forvejen er godt runde. Og det siger jeg ikke for omvendt at nedtale små børn, for der er jo plusser og minusser ved begge ting. Synes bare tit folk har det med kun at se minusserne ved store børn, og dem er der i grunden ikke så mange af :-D

Anmeld

14. februar 2013

_-Kathrine-_

Janne T. skriver:

Jeg kunne godt finde på at bede om en vækstscanning, men det er mere i forhold til, hvis han kommer tæt på de 5 kilo, så vil jeg gerne vide, om min krop er fysisk i stand til at føde så stort et barn. Men bortset fra det, så synes jeg bare det var dejligt med de lækre lårbasser og de runde kinder
Og netop i de tilfælde du nævner er det jo en klar fordel, at de i forvejen er godt runde. Og det siger jeg ikke for omvendt at nedtale små børn, for der er jo plusser og minusser ved begge ting. Synes bare tit folk har det med kun at se minusserne ved store børn, og dem er der i grunden ikke så mange af :-D

var det ikke noget med at til jeres 3d scanning at han vejede mindre end Rose på det tidspunkt? Det kan han jo selvfølgelig sagtens nå at tage på, så syns da du skal prøve at bede om en ekstra scanning, hvis din JM skønner ham til en stor gut...
Absolut heller intet ondt herfra om de små bebser, men jeg er altså også helt tosset med de runde kinder

Anmeld

14. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Janne T. skriver:

Jeg tror altså også, der er noget med kønnet og reaktionerne på store børn. Min ene dreng, der vejede 4800, fik kun positive kommentarer med på vejen - "sikke en supermand" og "sikke nogle store næver, den knægt har" - eller også opfattede jeg det bare positivt, fordi en dreng godt må være en "basse"? 

Lidt sjovt at tænke tilbage på, når han i dag og igennem hele skoletiden har været den "bette" i klassen og først nu, som 15-årig, er vokset mig over hovedet - jeg er 1,60. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.