"store børn" arveligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.204 visninger
32 svar
6 synes godt om
13. februar 2013

kriknu

Inspireret af en besked jeg modtog fra min gravide veninde så kom jeg til at tænke på om det mon kan være "arveligt" at føde store børn...

Min mormor og mor har begge to stortset kun født børn på 4kg+ og det samme gælder faktisk de fleste andre kvinder i min familie, både på min mors og fars side af familien. 

Og jeg tænker derfor lidt om det mon kan være arveligt?

Jeg har selv 6 nevøer som alle med undtagelse af en har vejet lige omkring de 4kg, den sidste vejede "kun" 3200g men er også født før termin hvor meget kan jeg ikke huske, men tanken skræmmer mig da lidt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Amanda Stage

jeg var selv en stor en på over 4 kg, men min søn vejede 3050 g, så for mig passer den ikke

Anmeld

13. februar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Min mor har født 4 piger, jeg blev født 3 mdr for tidligt ifølge hendes vandre journal og jeg vejede derfor 1700g, mine søskende er alle født ret tidligt og vejede alle omkring de 3500g

Min far blev født 3400g og hans lille søster nogenlunde samme str.

Jeg fødte min søn 4500g, hvilket er en del mere end min familie umiddelbart...

Tror ikke man kan gå efter genetik

Anmeld

13. februar 2013

Kamulla

ja det er det.. en (eks)veninde fødte en unge på 5700g, :O hendes andre børn har været gennemsnits børn, men ham hun fik barn med var selv kæmpe ved fødslen.. så det er arveligt.. og alle i den familie avler kæmpe børn

Anmeld

13. februar 2013

kriknu

skovrup skriver:

Min mor har født 4 piger, jeg blev født 3 mdr for tidligt ifølge hendes vandre journal og jeg vejede derfor 1700g, mine søskende er alle født ret tidligt og vejede alle omkring de 3500g

det tror jeg heller ikke, men tanken skræmmer mig nu alligevel lidt - jeg er i forvejen rigelig skræmt bare ved tanken om at skulle føde lige nu, men tanken om et 4kg+ barn, gør det bestemt ikke bedre må jeg da ærligt indrømme 

Anmeld

13. februar 2013

kriknu

skovrup skriver:

det tror jeg heller ikke, men tanken skræmmer mig nu alligevel lidt - jeg er i forvejen rigelig skræmt bare ved tanken om at skulle føde lige nu, men tanken om et 4kg+ barn, gør det bestemt ikke bedre må jeg da ærligt indrømme 

Anmeld

13. februar 2013

Kamulla

nu ved jeg ikke hvad min søns far vejede ved fødslen, men min søn vejede 3874g og var 54cm.. jeg vejede selv 3500g, men var født før termin, og min søn 4 dage over termin.. så det passer jo nok meget godt

Anmeld

13. februar 2013

kriknu

Kamulla skriver:

ja det er det.. en (eks)veninde fødte en unge på 5700g, :O hendes andre børn har været gennemsnits børn, men ham hun fik barn med var selv kæmpe ved fødslen.. så det er arveligt.. og alle i den familie avler kæmpe børn

puha, det var godt nok en basse da!

- gad vide om jeg følger resten af familien 

Anmeld

13. februar 2013

kriknu

Kamulla skriver:

nu ved jeg ikke hvad min søns far vejede ved fødslen, men min søn vejede 3874g og var 54cm.. jeg vejede selv 3500g, men var født før termin, og min søn 4 dage over termin.. så det passer jo nok meget godt

jeg vejede 4750 ... 

Anmeld

13. februar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
kriknu skriver:

4+ kg behøver ikke at være en skidt ting, jeg fødte min søn på 4500g og 56 cm lang og klarede det med en hud afskrabning.

Det jo aldrig til at sige hvordan det er.... men tror ikke du skal bekymre dig sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.