hvad gør i andre (sød tand)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2013

tarkoflen

Jeg kan VARMT anbefale disse lækre snacks! Jeg laver dem ikke som barer, men som små firkanter, så jeg bare kan spise et par stykker

Det lyder lidt besværligt at lave, men det er de slet ikke, og du kan bruge de nødder/frø du har jeg har lavet dem med en blanding af mandler og solsikkefrø og det blev også lækkert!

Der er jo selvfølgelig frugtsukker i, men der er til gengæld også masser af smag og fibre, så man kan ikke spise så mange

http://annawurtz.com/2012/07/sodt-men-sundt-3/

Jeg kan virkelig anbefale dig at købe sådan noget dadelpasta ved en udenlandsk grønthandler, det er meget billigere og meget nemmere at bruge end selv at skulle blende dadlerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

helle85

asphodel skriver:

Jeg har også svært ved at holde mig fra de søde sager. En ting jeg nogle gange gør er at lave små bøtter med ca. 100 kalorier i hver. Fx en lille håndfuld mandler, tørrede abrikoser, de sunde myslibare skåret i tern (ved godt du ikke kan lide dem, men de virker for mig ). Derudover laver jeg også nogle med fx chokolade eller sukkerfrit slik. Pointen ligger i at lave afmålte portioner af cirka 100 kalorier. Når jeg så bliver lækkersulten, så kan jeg gå ud og rode i slikkassen og vælge den lille bøtte, jeg har mest lyst til. Man skal så kigge nøje bag på chokoladebaren for at vurdere hvilken man får mest for ved kun 100 kalorier, og det veksler jo.  

Så kan jeg også godt lide Pink Lady æbler. De er meget søde, så de stiller også min søde tand. Æbler er meget forskellige, så det gælder om at finde det æble, der passer dig bedst. 

Så har jeg også prøvet at lave brændte mandler med sukrin. Der er ingen kalorier i, så det giver lidt gratis ekstra sød smag til mandlerne. Jeg vil dog nævne at jeg lige skulle vænne mig til smagen af sukrin! Men derefter var de en udmærket afvekslende snack.

Du kan også kigge på forskellige slags te, hvis du er til det. Jeg mener man kan få nogle med kakaosmag og lakridssmag osv, og det er jo også en billig kalorielet snack, hvis man er til de varme drikke. 

Hvis du vil opbevare udskåret æble eller anden frugt i længere tid kan du prøve at hælde citronsaft (eller lime eller appelsin) over dem. Så bliver de ikke så hurtigt brune og kedelige. Jeg har også altid en æbledeler liggende på arbejdet, for jeg kan bedst lide min frugt udskåret, og så er det hurtigt og nemt at skære et æble eller en pære ud.

jeg er igang med at tælle kalorier, så det lyder som en god ide. også kan jeg også forbyde børnen at tage af de bøtter. så der stadig er til mig nå jeg har brug for det

Anmeld

12. februar 2013

Sabsy

helle85 skriver:

okay hvad hedder de??? så kunne det værer at jeg også sku prøve dem

XL bar tror jeg nok og kan stort set fås alle steder.
Den stopper ENHVER sliklust da den er så mættende bare med en bid!
Mange på kur bruger dem som mellem måltid

Anmeld

12. februar 2013

helle85

tarkoflen skriver:

Jeg kan VARMT anbefale disse lækre snacks! Jeg laver dem ikke som barer, men som små firkanter, så jeg bare kan spise et par stykker

Det lyder lidt besværligt at lave, men det er de slet ikke, og du kan bruge de nødder/frø du har jeg har lavet dem med en blanding af mandler og solsikkefrø og det blev også lækkert!

Der er jo selvfølgelig frugtsukker i, men der er til gengæld også masser af smag og fibre, så man kan ikke spise så mange

http://annawurtz.com/2012/07/sodt-men-sundt-3/

Jeg kan virkelig anbefale dig at købe sådan noget dadelpasta ved en udenlandsk grønthandler, det er meget billigere og meget nemmere at bruge end selv at skulle blende dadlerne

smager de meget af lakrids? eller kan man undlade det?

Anmeld

12. februar 2013

helle85

Sabsy skriver:

XL bar tror jeg nok og kan stort set fås alle steder.
Den stopper ENHVER sliklust da den er så mættende bare med en bid!
Mange på kur bruger dem som mellem måltid

okay mange tak

Anmeld

12. februar 2013

Sabsy

helle85 skriver:

okay mange tak

Har du en mail? Så kan jeg maile et billede af dem?

Anmeld

12. februar 2013

helle85

Sabsy skriver:

Har du en mail? Så kan jeg maile et billede af dem?

ja det har je helle_85@ofir.dk

Anmeld

12. februar 2013

tarkoflen

helle85 skriver:

smager de meget af lakrids? eller kan man undlade det?

Det kan du sagtens udelade, hvis du ikke er pjattet med det

Der er også opskrifter på to andre, mener hun har linket til dem i den opskrift jeg har sendt til dig, så kan du se, hvad der ellers kunne være en mulighed

Anmeld

12. februar 2013

Sabsy

helle85 skriver:

ja det har je helle_85@ofir.dk

Har sendt en mail

Anmeld

12. februar 2013

Skouboe

En lille håndfuld mandler, nogle dadler, en pakke sukkerfri gajol, tørrede abrikoser, kanelknækbrød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.