hvad gør i andre (sød tand)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

helle85

Lady Marion <3 skriver:

Det er nærmest som en slags frugt salat  og meget få kcal .

ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

foto på lærred

helle85 skriver:

jeg er i gang med at leve sunder og prøver at træne lidt for at tabe mig.

jeg har et stort problem med at hvis jeg er stresset så plejer jeg at spise chokolade(og jeg bliver let stresset) hvad kan man gør i stedet for

jrg håber der er nogen som kan hjælpe mig da det er et meget stort problem

Det lyder måske meget ulækkert, men prøv det:

15 mandler ristes på panden med en lille bitte smule soja. Når de bliver kolde smager de rigtig lækkert. Jeg er normal ikke vild med mandler og synes det lød mindre appetiteligt med soja på, men blev overrasket.

Anmeld

11. februar 2013

helle85

foto på lærred skriver:

Det lyder måske meget ulækkert, men prøv det:

15 mandler ristes på panden med en lille bitte smule soja. Når de bliver kolde smager de rigtig lækkert. Jeg er normal ikke vild med mandler og synes det lød mindre appetiteligt med soja på, men blev overrasket.

det vil jeg da prøve og håber også at det smager bedre end det lyder

Anmeld

11. februar 2013

Rsa

Jeg dr selv gået på total sukker-detox, da jeg var blevet afhængig og kurVerne også er begyndt at tage form af det!

Jeg har en slik dag om ugen og får jeg trang til søde sager udover det, skal jeg spise grøntsager... Hvis man er til det, er gulerodssalt evt. Med nødder/og eller rosiner fantastisk

Revet æble med kanel og nødder er også guf - smager bedst hvis du vælger et sødt æble evt. Pink crips (min personlige favorit) og luner æblet samt rister nødderne.

Gode Oliven kanogså være ligesom slik for mig eller gulerødder cashew nødder eller andre former for nødder er også gode

I princippet for at få sukkertrangen helt væk, må man heller ikke spise frugt, da de jo også er fylTt med sukker! Håber det kunne inspirere lidt

Anmeld

12. februar 2013

helle85

Rsa skriver:

Jeg dr selv gået på total sukker-detox, da jeg var blevet afhængig og kurVerne også er begyndt at tage form af det!

Jeg har en slik dag om ugen og får jeg trang til søde sager udover det, skal jeg spise grøntsager... Hvis man er til det, er gulerodssalt evt. Med nødder/og eller rosiner fantastisk

Revet æble med kanel og nødder er også guf - smager bedst hvis du vælger et sødt æble evt. Pink crips (min personlige favorit) og luner æblet samt rister nødderne.

Gode Oliven kanogså være ligesom slik for mig eller gulerødder cashew nødder eller andre former for nødder er også gode

I princippet for at få sukkertrangen helt væk, må man heller ikke spise frugt, da de jo også er fylTt med sukker! Håber det kunne inspirere lidt

det var en god ide med at putte nødder i revet gulerødder for de få vi nogen gange til aftens mad med rosiner
og det lyder også spændene med æbler og kanel

jeg ville ikke kunne stoppe fuldstændigt med at få lidt sødt, for jeg har en depression og en søn der kræver en del mere end andre børn så jeg bliver meget næmt stresset, og det er min måde at stresse af på t atdesværrer.

jeg har prøve at stoppe helt masser gange

Anmeld

12. februar 2013

Sabsy

helle85 skriver:

jeg er i gang med at leve sunder og prøver at træne lidt for at tabe mig.

jeg har et stort problem med at hvis jeg er stresset så plejer jeg at spise chokolade(og jeg bliver let stresset) hvad kan man gør i stedet for

jrg håber der er nogen som kan hjælpe mig da det er et meget stort problem

Du kan jo få sunde chokoladebarer

Anmeld

12. februar 2013

helle85

Sabsy skriver:

Du kan jo få sunde chokoladebarer

jeg kan ikke så godt li de er müsli bar, men skal prøve at smage den som der er en der har andbefalet herinde

Anmeld

12. februar 2013

Sabsy

helle85 skriver:

jeg kan ikke så godt li de er müsli bar, men skal prøve at smage den som der er en der har andbefalet herinde

Det er heller ikke müsli, det er en falsk marsbar

Anmeld

12. februar 2013

helle85

Sabsy skriver:

Det er heller ikke müsli, det er en falsk marsbar

okay hvad hedder de??? så kunne det værer at jeg også sku prøve dem

Anmeld

12. februar 2013

asphodel

Jeg har også svært ved at holde mig fra de søde sager. En ting jeg nogle gange gør er at lave små bøtter med ca. 100 kalorier i hver. Fx en lille håndfuld mandler, tørrede abrikoser, de sunde myslibare skåret i tern (ved godt du ikke kan lide dem, men de virker for mig ). Derudover laver jeg også nogle med fx chokolade eller sukkerfrit slik. Pointen ligger i at lave afmålte portioner af cirka 100 kalorier. Når jeg så bliver lækkersulten, så kan jeg gå ud og rode i slikkassen og vælge den lille bøtte, jeg har mest lyst til. Man skal så kigge nøje bag på chokoladebaren for at vurdere hvilken man får mest for ved kun 100 kalorier, og det veksler jo.  

Så kan jeg også godt lide Pink Lady æbler. De er meget søde, så de stiller også min søde tand. Æbler er meget forskellige, så det gælder om at finde det æble, der passer dig bedst. 

Så har jeg også prøvet at lave brændte mandler med sukrin. Der er ingen kalorier i, så det giver lidt gratis ekstra sød smag til mandlerne. Jeg vil dog nævne at jeg lige skulle vænne mig til smagen af sukrin! Men derefter var de en udmærket afvekslende snack.

Du kan også kigge på forskellige slags te, hvis du er til det. Jeg mener man kan få nogle med kakaosmag og lakridssmag osv, og det er jo også en billig kalorielet snack, hvis man er til de varme drikke. 

Hvis du vil opbevare udskåret æble eller anden frugt i længere tid kan du prøve at hælde citronsaft (eller lime eller appelsin) over dem. Så bliver de ikke så hurtigt brune og kedelige. Jeg har også altid en æbledeler liggende på arbejdet, for jeg kan bedst lide min frugt udskåret, og så er det hurtigt og nemt at skære et æble eller en pære ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.