Jeg har også svært ved at holde mig fra de søde sager. En ting jeg nogle gange gør er at lave små bøtter med ca. 100 kalorier i hver. Fx en lille håndfuld mandler, tørrede abrikoser, de sunde myslibare skåret i tern (ved godt du ikke kan lide dem, men de virker for mig
). Derudover laver jeg også nogle med fx chokolade eller sukkerfrit slik. Pointen ligger i at lave afmålte portioner af cirka 100 kalorier. Når jeg så bliver lækkersulten, så kan jeg gå ud og rode i slikkassen og vælge den lille bøtte, jeg har mest lyst til. Man skal så kigge nøje bag på chokoladebaren for at vurdere hvilken man får mest for ved kun 100 kalorier, og det veksler jo.
Så kan jeg også godt lide Pink Lady æbler. De er meget søde, så de stiller også min søde tand. Æbler er meget forskellige, så det gælder om at finde det æble, der passer dig bedst. 
Så har jeg også prøvet at lave brændte mandler med sukrin. Der er ingen kalorier i, så det giver lidt gratis ekstra sød smag til mandlerne. Jeg vil dog nævne at jeg lige skulle vænne mig til smagen af sukrin! Men derefter var de en udmærket afvekslende snack.
Du kan også kigge på forskellige slags te, hvis du er til det. Jeg mener man kan få nogle med kakaosmag og lakridssmag osv, og det er jo også en billig kalorielet snack, hvis man er til de varme drikke. 
Hvis du vil opbevare udskåret æble eller anden frugt i længere tid kan du prøve at hælde citronsaft (eller lime eller appelsin) over dem. Så bliver de ikke så hurtigt brune og kedelige. Jeg har også altid en æbledeler liggende på arbejdet, for jeg kan bedst lide min frugt udskåret, og så er det hurtigt og nemt at skære et æble eller en pære ud.
Anmeld