må holde flaske selv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2013

Giraffen

Anonym skriver:

hvilken alder skal et barn ha for at selv kunne holde flasken selv... ?

min datter på 10 måneder "holder" den ikke selv, men hvis hun fx skal ha skiftet ble om natten når hun får en flaske er jeg nødt til at lægge den på puden (godt støttet op) ved siden af hende, så drikker hun mens jeg skifter. Hvis ikke jeg gør det sådan så bliver hendes søvn vældig afbrudt af gråd - og hvis hun når at færdiggøre flasken ligger hun sig meget tungt om på maven og så er det næsten umuligt at skifte bleen

jeg lægger den også tit ved hende på puden til aftenflasken for så ka jeg holde hende i hånden eller nusse hende på panden eller noget - så det synes jeg egentlig er at være mere intim end det andet

mht det store behov der bliver dækket af flasker holder jeg stærkt på at det bliver mindre jo større de bliver - hvis hun i ny og næ får en flaske om eftermiddagen så skal hun helst sidde oå og pille ved noget samtidig mens jeg holder flasken for hende 

men vi krammer og putter og hun ka jo heldigvis selv kravle op af mine ben eller strække armene op når HUN har brug for ekstra nærhed og det benytter hun sig fint af

så det er vel op til en selv, men jeg kan på ingen måde se at børn i den alder bliver frarøvet noget på tryghedskontoen, ved fx selv at holde flasken - men synes det er vigtigt at forældren er der til at putte om det så er aen på kinden eller bare tilstedeværelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.