må holde flaske selv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

Pige2009

Gigl skriver:

Jeg mener ikke babyer selv skal holde deres flaske, heller ikke selvom de kan. Måltider for babyer bør være en intim stund for forælder og barn, synes jeg. Og den stund er vigtig for relation og nærvær.

Helt enig, og når de så vil det selv, så mener jeg, det er på tide at tage flasken fra dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

Maja88

Anonym skriver:

som selv at spise den

synes jeg aldrig de er gamle nok til

Anmeld

9. februar 2013

TNBC

Skouboe skriver:

Ja, og begge mine har været SÅ stolte af at kunne holde flasken selv.. så det har de fået lov til...

Ja og det er jo ikke fordi du forlader dem bare fordi de har fået flasken. Men bare at de selv kan løfte den og drikke.. så stolte.. det er så sødt. Kan ikke se problemet i at et barn selv holder flasken?

Anmeld

9. februar 2013

TbCp

Mikkel er 14 mdr og holder selv flasken. Men ligger stadig hos mig. Han bliver tosset hvis jeg forsøger at holde den.

Jeg ville rigtig gerne have flasken fra ham, nu da han er over 1 år. Men pga tarmsygdom er han stadig sulten om natten og jeg tager ham ikke op midt om natten og laver grød til ham, så han får stadig flaske.

Anmeld

9. februar 2013

DitteFisk

Janne T. skriver:

Altså at de holder den selv, er jo ikke ensbetydende med, at man ikke har nærværet med dem? Når Rose får sin godnatflaske, ligger hun altid i mine eller L's arme, godt puttet ind til os i vores skød med øjenkontakt, men hun holder selv flasken. Jeg synes først det er et problem, hvis man vil have dem til selv at holde flasken, således at de kan ordne det selv, og man selv laver noget andet imens. Men bare lige for at sige, at man ikke kan sige, at holder de ikke flasken, så mangler nærværet

Helt enig her, og hvis det skal forstås sådan at man ikke efterlader baby til fordel for feks at rydde op mens baby selv mader sig, men stadig sidder med baby og har en måltides-stund, så er jeg enig i at det ikke gør nogen forskel. 

Anmeld

9. februar 2013

StudPsyk

Gigl skriver:

Helt enig her, og hvis det skal forstås sådan at man ikke efterlader baby til fordel for feks at rydde op mens baby selv mader sig, men stadig sidder med baby og har en måltides-stund, så er jeg enig i at det ikke gør nogen forskel. 

Nemlig - og ellers er jeg helt enig i dine betragtninger. Jeg har krummet tæer mange gange, når jeg eksempelvis i de unge mødre har set disse mødre gang på gang efterlade barnet i skråstolen med sutteflasken. En af grundende til, at vi kvinder kan amme, er jo også at man skal have den nære kropskontakt med barnet, og den er enormt vigtig at efterligne, når man af den ene eller årsag ikke kan/vil amme. (Og det siger jeg ikke som hellig, jeg måtte opgive amningen efter 4 måneder, desværre).

Så ja, jeg synes det er nogle meget kloge og velformulerede ting, du fik skrevet

Anmeld

9. februar 2013

DitteFisk

Baagøe skriver:

Helt enig, og når de så vil det selv, så mener jeg, det er på tide at tage flasken fra dem

Det kan der måske være noget om, nu har jeg ikke haft et flaskebarn, så jeg ved ikke hvornår de selv ønsker at holde flasken.. jeg synes bare det bliver et problem, hvis den der giver flasken så ser det som en mulighed for at lade baby lille eller sidde selv og spise, for det virker jo umiddelbart så nemt. Jeg mener bare man bør værne om netop denne stund. Nogle siger, at de naturligvis også for nærhed og kram på andre tidspunkter, og det skal de da også.. men det gør ikke gøre måltids-nærheden undværlig.. den blotte øjenkontakt, smil, den sprogløse kommunikation der foregår under et måltid. 

Anmeld

9. februar 2013

DitteFisk

Janne T. skriver:

Nemlig - og ellers er jeg helt enig i dine betragtninger. Jeg har krummet tæer mange gange, når jeg eksempelvis i de unge mødre har set disse mødre gang på gang efterlade barnet i skråstolen med sutteflasken. En af grundende til, at vi kvinder kan amme, er jo også at man skal have den nære kropskontakt med barnet, og den er enormt vigtig at efterligne, når man af den ene eller årsag ikke kan/vil amme. (Og det siger jeg ikke som hellig, jeg måtte opgive amningen efter 4 måneder, desværre).

Så ja, jeg synes det er nogle meget kloge og velformulerede ting, du fik skrevet

Præcis  En vigtig pointe  Og nej, det har intet med hellighed at gøre. mon ikke ogsåjeg har været knap så nærværende ved nogle måltider, hvis de feks har været natlige  Men som grundprincip er måltider bare så vigtige af værne om, specielt i barnets første år.

Anmeld

9. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tror det er meget forskelligt...

afhænger jo også af både barn og flaskens størrelse...

Vores helt store flaske på 240 ml kan han holde selv om dagen men om natten kan han ikke...

Havde en flaske på 120 ml der passede fint i størrelsen og mængden til ham da han var mindre så der tog hans selv styringen pænt hurtigt både nat og dag...

han er idag 10 dage fra 17 mdr.

Anmeld

10. februar 2013

Pige2009

Gigl skriver:

Det kan der måske være noget om, nu har jeg ikke haft et flaskebarn, så jeg ved ikke hvornår de selv ønsker at holde flasken.. jeg synes bare det bliver et problem, hvis den der giver flasken så ser det som en mulighed for at lade baby lille eller sidde selv og spise, for det virker jo umiddelbart så nemt. Jeg mener bare man bør værne om netop denne stund. Nogle siger, at de naturligvis også for nærhed og kram på andre tidspunkter, og det skal de da også.. men det gør ikke gøre måltids-nærheden undværlig.. den blotte øjenkontakt, smil, den sprogløse kommunikation der foregår under et måltid. 

Jeps. Min datter er også kun blevet ammet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.