må holde flaske selv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.715 visninger
30 svar
26 synes godt om
9. februar 2013

Anonym trådstarter

hvilken alder skal et barn ha for at selv kunne holde flasken selv... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

Maja88

altså som i selv at spise af den eller bare kunne holde med

Anmeld

9. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

altså som i selv at spise af den eller bare kunne holde med

som selv at spise den

Anmeld

9. februar 2013

FogL

Altså Freyja gør det ikke og hun er 1 år om lidt.

Anmeld

9. februar 2013

DitteFisk

Jeg mener ikke babyer selv skal holde deres flaske, heller ikke selvom de kan. Måltider for babyer bør være en intim stund for forælder og barn, synes jeg. Og den stund er vigtig for relation og nærvær.

Anmeld

9. februar 2013

tarkoflen

Gigl skriver:

Jeg mener ikke babyer selv skal holde deres flaske, heller ikke selvom de kan. Måltider for babyer bør være en intim stund for forælder og barn, synes jeg. Og den stund er vigtig for relation og nærvær.

Jeg sad og tænkte det samme, men var i tvivl om, hvorvidt det ville være min lyserøde forestilling, fordi jeg ikke har fået børn endnu

Anmeld

9. februar 2013

DitteFisk

tarkoflen skriver:

Jeg sad og tænkte det samme, men var i tvivl om, hvorvidt det ville være min lyserøde forestilling, fordi jeg ikke har fået børn endnu

Jeg holder på den mening som pædagog  Har arbejdet med familier med småbørn, og måltider er utroligt vigtige stunder på dagen af mange årsager. 

Anmeld

9. februar 2013

TNBC

Gigl skriver:

Jeg holder på den mening som pædagog  Har arbejdet med familier med småbørn, og måltider er utroligt vigtige stunder på dagen af mange årsager. 

Jeg er ganske enig. Men hvad så hvis man har tvillinger eller flere der er flaskebørb og spiser på samme tid?
Når børn kommer omkring hvor de begynder at gå og kravle, kan de da sagtens få en flaske uden at mor eller får giver den.

Anmeld

9. februar 2013

DitteFisk

Yurie skriver:

Jeg er ganske enig. Men hvad så hvis man har tvillinger eller flere der er flaskebørb og spiser på samme tid?
Når børn kommer omkring hvor de begynder at gå og kravle, kan de da sagtens få en flaske uden at mor eller får giver den.

Har ikke som sådan erfaring i hvad man gør eller kan gøre med tvillinger, men jeg vil da mene det er muligt altid at give dem flasken og sidde med dem.

Når barnet begynder at kunne komme omkring er der samtidig ofte mindre flasker at give på daglig basis. Derfor kan det ikke være noget problem at sætte sig og få en stund ved måltidet.. og måske netop fordi det nu begynder at komme omkring har det godt af denne nære stund ved måltiderne. Og ja, man Kan sagtens være intim med sit barn på andre tidspunkter, men jeg finder måltiderne så vigtige fordi de først og fremmest er forbundet med at omsorgsgiver yder den mest basale form for omsorg, altså dækning af et basalt behov som sult.. og her opstår en unik (og urgammel) mulighed for tilknytning som giver tryghed til yderligere at søge ud i verden, mættet både på mad og på kontakt fra mor/far.

Det var den lange version, sorry  

Anmeld

9. februar 2013

Miia90

Min datter er lige blevet 15mdr. og holder den ikk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.