Er det rigtigt??? :-O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2013

MIWULA

Nemesis skriver:

hmm ja og nej.

Da jeg fik barn nr. 2 var min den første knap 12 år, så jeg kunne godt svælge i forelskelsen af den lille nye, uden at mine følelser for den store ændrede sig. De var simpelthen SÅ langt fra hinanden, forstået på den måde at min store søn jo allerede var så selvstændig og min moderkærlighed var cementeret.

Nr. 3 kom 3 år efter nr. 2..og det synes jeg faktisk var lidt svært. Min nr. 2 søn er en rigtig mors dreng og han var jo min LILLE dreng og pludselig skulle han være stor..så kærligheden ændrede sig ikke, men hvordan jeg skulle håndtere den ændrede sig..dvs. at jeg skulle give mere slip så han kunne vokse..men mentalt var han jo stadig min lille dreng.

Jeg har ikke mistet kærligheden til nogle af mine børn når der er kommet en mere, jeg nok blevet mere bevidst om, hvordan den kærlighed fylder og hvor dyb den er. alle mine 3 er forskellige og derfor er følelsen af min kærlighed det også, men det betyder ikke at jeg elsker den ene mindre eller mere end den anden.

Gav det mening ?

:-) Sisse

Det gjorde det helt bestemt.. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

MIWULA

baby012 skriver:

Det er jeg slet ikke i tvivl om at man gør  

men tror ikke at kærligheden bliver mindre.. gotskellen er bare st nu har man den til to, istedet for en.. ( kunne jeg forestille mig)  

Ja det er nok rigtig nok 

Anmeld

1. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt nej, da jeg ik føler at jeg elsker min datter på 4 år, mindre efter at jeg har fået datter nr 2, som nu er 7 mdr. 

Fik thea ved aks i uge 34, og ka huske at alle syntes hun var så lille og skrøbelig. Jeg husker kun hvor sej og stærk hun var. Og at jeg ville gøre alt for at passe på hende, fordi jeg elskede/ elsker hende så meget.

Alberte er født til termin, og jeg føler næsten at hun er mere afhængig af mig, end thea nogensinde har været. Og måske er jeg mere beskyttende omkring alberte i forhold til hva jeg var med thea. Men thea har fra dag et været verdens bedste storesøster, og det får mig næsten til bare at elske hende endnu mere.

Det jeg prøver at siger er nok, forstil dig den kærlighed du føler for barn nr 1, også gang den med 1000, så meget kærlighed får man igen med barn nr 2. Det vil sige at du faktisk får meget mere at dele ud af end du havde før. Håber det giver mening?! Vh stine

Anmeld

1. februar 2013

morethanperfect

MIWULA skriver:

Jeg sad lige og ville læse om hvordan det er at få nr 2 barn og faldt så over dette indlæg - http://www.morsbaby.net/barnnr2.htm 

Det første de skriver her er - Fødslen af dit andet barn kan ændre dine følelser for det første barn, det er helt almindeligt.  I begyndelsen kan du godt få den følelse, at du på en eller anden måde ikke elsker dit første barn så meget, som du gjorde, inden dit andet barn kom til - eller i hvert fald ikke "nok". Måske bliver du irriteret på dit store barn fordi han larmer og er for voldsom omkring baby.

Og det skræmte mig faktisk lidt for at få flere børn.

Så er det jeg lige vil høre er det rigtig eller??

Overhovedet ikke her !! Det var helt omvendt , og tænkte faktisk lidt at jeg var glad for Oscar var blevet stor , for det hele er bare meget nemmere , og de er bare faktastiske når de blir større ..

Syns det er noget ævl.. 

Anmeld

1. februar 2013

MIWULA

StineW79 skriver:

Jeg har stemt nej, da jeg ik føler at jeg elsker min datter på 4 år, mindre efter at jeg har fået datter nr 2, som nu er 7 mdr. 

Fik thea ved aks i uge 34, og ka huske at alle syntes hun var så lille og skrøbelig. Jeg husker kun hvor sej og stærk hun var. Og at jeg ville gøre alt for at passe på hende, fordi jeg elskede/ elsker hende så meget.

Alberte er født til termin, og jeg føler næsten at hun er mere afhængig af mig, end thea nogensinde har været. Og måske er jeg mere beskyttende omkring alberte i forhold til hva jeg var med thea. Men thea har fra dag et været verdens bedste storesøster, og det får mig næsten til bare at elske hende endnu mere.

Det jeg prøver at siger er nok, forstil dig den kærlighed du føler for barn nr 1, også gang den med 1000, så meget kærlighed får man igen med barn nr 2. Det vil sige at du faktisk får meget mere at dele ud af end du havde før. Håber det giver mening?! Vh stine

Ja det gør det bestemt.. Og hvor er det bare dejligt at høre.. Tak

Anmeld

1. februar 2013

MIWULA

morethanperfect skriver:

Overhovedet ikke her !! Det var helt omvendt , og tænkte faktisk lidt at jeg var glad for Oscar var blevet stor , for det hele er bare meget nemmere , og de er bare faktastiske når de blir større ..

Syns det er noget ævl.. 

Åhh hvor dejligt... Efter alle jeres svar har jeg det allerede meget bedre med det.. Tak..

Anmeld

1. februar 2013

MIWULA

Tak alle sammen jeg har det allerede meget bedre med det nu og er sikker på jeg nok skal få en nr 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.