Er det rigtigt??? :-O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det rigtigt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.722 visninger
26 svar
0 synes godt om
1. februar 2013

MIWULA

Jeg sad lige og ville læse om hvordan det er at få nr 2 barn og faldt så over dette indlæg - http://www.morsbaby.net/barnnr2.htm 

Det første de skriver her er - Fødslen af dit andet barn kan ændre dine følelser for det første barn, det er helt almindeligt.  I begyndelsen kan du godt få den følelse, at du på en eller anden måde ikke elsker dit første barn så meget, som du gjorde, inden dit andet barn kom til - eller i hvert fald ikke "nok". Måske bliver du irriteret på dit store barn fordi han larmer og er for voldsom omkring baby.

Og det skræmte mig faktisk lidt for at få flere børn.

Så er det jeg lige vil høre er det rigtig eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

Mettefpigen

Nu har jeg ikk to børn, men alle mennesker er forskellige så fordi der er andre der får den følelse så er det ikk sikkert at du gør..... Synes ikk at det burde skræmme dig hvis du gerne vil have nummer 2 :-)

Anmeld

1. februar 2013

MIWULA

Mettefpigen skriver:

Nu har jeg ikk to børn, men alle mennesker er forskellige så fordi der er andre der får den følelse så er det ikk sikkert at du gør..... Synes ikk at det burde skræmme dig hvis du gerne vil have nummer 2 :-)

Ja det har du self ret men tanken om at det måske er sådan kan jeg ikke li..

Anmeld

1. februar 2013

baby012

Det giver vel god mening at man må dele sin kærlighed op i to når barn nr. To kommer ? 

Har kun et barn så ved det ikke  

men tror da aldrig min kærlighed for min datter ville kunne blive mindre.. Uanset hvad.. 

Tror heller ikke det er alle der har det sådan .. 

Anmeld

1. februar 2013

Nessie

Tjah, det kan da godt være at man nemmere bliver irriteret på den første, og tysser mere på det end man plejer,men jeg tror altså ikke at kærligheden til det første barn ændrer sig.

Jeg har dog også kun et barn, så jeg ved det ikke, det er rent gæt, og hvad jeg ellers har erfaret ved familie og venner med børn

Anmeld

1. februar 2013

Gittemor09

MIWULA skriver:

Jeg sad lige og ville læse om hvordan det er at få nr 2 barn og faldt så over dette indlæg - http://www.morsbaby.net/barnnr2.htm 

Det første de skriver her er - Fødslen af dit andet barn kan ændre dine følelser for det første barn, det er helt almindeligt.  I begyndelsen kan du godt få den følelse, at du på en eller anden måde ikke elsker dit første barn så meget, som du gjorde, inden dit andet barn kom til - eller i hvert fald ikke "nok". Måske bliver du irriteret på dit store barn fordi han larmer og er for voldsom omkring baby.

jeg er enlig mor til to børn... og jeg gør alt for at min datter (nr. 1) ikke skal føle sig overset eller udenfor...

jeg behandler hende på nøjagtig samme måde som før lillebror kom....

min kærlighed til hende er bestemt heller ikke blevet mindre...

trods en masse sygdomsforløb hos lillebror er der stadig meget plads og kærlighed til storesøster...

men har så også oplevet dem hvor de ældste børn bliver tilsideset, og skriger efter opmærksomhed...

Anmeld

1. februar 2013

MIWULA

baby012 skriver:

Det giver vel god mening at man må dele sin kærlighed op i to når barn nr. To kommer ? 

Har kun et barn så ved det ikke  

men tror da aldrig min kærlighed for min datter ville kunne blive mindre.. Uanset hvad.. 

Tror heller ikke det er alle der har det sådan .. 

Troede bare man fik en lige så stor kærlighed til den anden også som med nr 1 troede ikk man skulle dele den kærlighed.. hvis du forstår..

Anmeld

1. februar 2013

TbCp

Jeg synes der sker et eller andet...

Den der følelse af forelskelse man får overfor det lille nyfødte barn, kan godt fylde så meget, at man synes følelserne for det andet barn ikke længere er de samme.

Dermed ikke sagt at man elsker det 1. barn mindre...

Men jeg synes det kan sammenlignes lidt med at man bliver forelsket i en anden.... man elsker stadig sin kæreste, men den her nye fyr gør bare et eller andet ved en...

Det er selvfølgelig ikke helt det samme!!!! Og på et tidspunkt har man 2 fantastiske børn som man elsker over alt på jorden...

Gad vide om der var nogen der forstod det jeg forsøgte at sige her

Anmeld

1. februar 2013

MIWULA

Nessie skriver:

Tjah, det kan da godt være at man nemmere bliver irriteret på den første, og tysser mere på det end man plejer,men jeg tror altså ikke at kærligheden til det første barn ændrer sig.

Jeg har dog også kun et barn, så jeg ved det ikke, det er rent gæt, og hvad jeg ellers har erfaret ved familie og venner med børn

Åh det har jeg det også svært ved at tænke at man måske kommer til det.. Tror måske også bare jeg tænker for meget.. hehe

Anmeld

1. februar 2013

Fenja09

MIWULA skriver:

Jeg har kun et barn, en datter, men tror det er sandt. Det betyder dog ikke at man elsker det ene barn mere eller mindre, men at følelserne er forskellige fordi det er to forskellige børn. Tror ikke man skal vælge at se det negativt. At man føler man ikke elsker det store barn ligeså meget som det mindste, betyder jo ikke at det er det man gør. Det føles måske bare sådan.

Min mor sagde altid, at jeg måske havde haft det lidt "hårdere" end min lillesøster fordi jeg var "prøveklud" - sådan føler jeg det jo slet ikke. Min mor har elsket os begge på lige fod, men forskelligt fordi vi er forskellige mennesker.

Og så tror jeg også at der tillægges særlige følelser ved hvert barn, det kan være at det ene barn minder ekstremt meget om en selv og det i sig selv gør det helt særligt, hvor nr 1 er noget ganske særligt netop fordi det er ens første barn - og så er nr sidst helt speciel fordi det er det mindste og man har haft "prøveklude" og derfor forkæles det måske på andre måder end de første.

Synes ikke du skal vælge flere børn fra fordi du læser ovenstående artikel. Du vil elske dine børn ubetinget, uanset om det er nr 1, 2, 3 eller 4.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.