MIWULA skriver:
Jeg sad lige og ville læse om hvordan det er at få nr 2 barn og faldt så over dette indlæg - http://www.morsbaby.net/barnnr2.htm
Det første de skriver her er - Fødslen af dit andet barn kan ændre dine følelser for det første barn, det er helt almindeligt. I begyndelsen kan du godt få den følelse, at du på en eller anden måde ikke elsker dit første barn så meget, som du gjorde, inden dit andet barn kom til - eller i hvert fald ikke "nok". Måske bliver du irriteret på dit store barn fordi han larmer og er for voldsom omkring baby.
Og det skræmte mig faktisk lidt for at få flere børn. 

Så er det jeg lige vil høre er det rigtig eller??

Jeg har kun et barn, en datter, men tror det er sandt. Det betyder dog ikke at man elsker det ene barn mere eller mindre, men at følelserne er forskellige fordi det er to forskellige børn. Tror ikke man skal vælge at se det negativt. At man føler man ikke elsker det store barn ligeså meget som det mindste, betyder jo ikke at det er det man gør. Det føles måske bare sådan.
Min mor sagde altid, at jeg måske havde haft det lidt "hårdere" end min lillesøster fordi jeg var "prøveklud" - sådan føler jeg det jo slet ikke. Min mor har elsket os begge på lige fod, men forskelligt fordi vi er forskellige mennesker.
Og så tror jeg også at der tillægges særlige følelser ved hvert barn, det kan være at det ene barn minder ekstremt meget om en selv og det i sig selv gør det helt særligt, hvor nr 1 er noget ganske særligt netop fordi det er ens første barn - og så er nr sidst helt speciel fordi det er det mindste og man har haft "prøveklude" og derfor forkæles det måske på andre måder end de første.
Synes ikke du skal vælge flere børn fra fordi du læser ovenstående artikel. Du vil elske dine børn ubetinget, uanset om det er nr 1, 2, 3 eller 4.
/Fenja 
Anmeld