Kom med din bedste fødestilling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

smokin

Månsson skriver:

Jeg stod og var på hug i presse veerne fuck det var hårdt for benene

Hvor lang tid tog det ca...!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

L&V

Zette skriver:

Hvor lang tid tog det ca...!?

Altså selve presse facen tog ca 45min tror jeg.

Anmeld

27. januar 2013

smokin

blomst84 skriver:

Sådan nogle de sætter på sengen når man skal presse 

Ahaaaa man må jo spørge når man ikke ved det. 

Anmeld

27. januar 2013

smokin

Månsson skriver:

Altså selve presse facen tog ca 45min tror jeg.

Ok jeg har lavet fødeaftale fordi det ikke gik sidst og endte i aks. Og der er der sat 1 time af til selve pressefasen. 

Anmeld

27. januar 2013

L&V

Zette skriver:

Ok jeg har lavet fødeaftale fordi det ikke gik sidst og endte i aks. Og der er der sat 1 time af til selve pressefasen. 

Som jeg forstod det var det os det maksimale man måtte da jeg fødte

Anmeld

27. januar 2013

smokin

Månsson skriver:

Som jeg forstod det var det os det maksimale man måtte da jeg fødte

Ja selve udvigelsesfasen kan jo være forskellig, men jeg har dog fået skrevet nogle gode aftaler ned. Såsom fremgang i udvigelsesfasen, max en time til at trænge ned i bækkenet, og max 1 time til selve fødslen.

så på det punkt er jeg tryg nok. Alt andet er kaos pt  Man forestiller sig hvordan det emenu kender jeg jo til veer og udvigelsesfasen da jeg var alle 10 cm åben. Det er kun den sidste del jeg ikke har oplevet. 

Vil du mene selve fødslen er "nemmere" end det at skulle åbne sig? Jeg tænker det går stærkere og er en anden smerter, men det er måske bare en forestilling? 

Anmeld

27. januar 2013

blomst84

Zette skriver:

Ahaaaa man må jo spørge når man ikke ved det. 

Ja bare spørg 

Anmeld

27. januar 2013

Mutti2B

Jeg stod op og fødte min datter og tog selv imod hende da hun kom ud . Hvis jeg skal føde igen engang vil jeg vælge det igen. Tyngdekraften hjalp godt på vej og jeg kunne bevæge mig frit.

Anmeld

27. januar 2013

L&V

Zette skriver:

Ja selve udvigelsesfasen kan jo være forskellig, men jeg har dog fået skrevet nogle gode aftaler ned. Såsom fremgang i udvigelsesfasen, max en time til at trænge ned i bækkenet, og max 1 time til selve fødslen.

så på det punkt er jeg tryg nok. Alt andet er kaos pt  Man forestiller sig hvordan det emenu kender jeg jo til veer og udvigelsesfasen da jeg var alle 10 cm åben. Det er kun den sidste del jeg ikke har oplevet. 

Vil du mene selve fødslen er "nemmere" end det at skulle åbne sig? Jeg tænker det går stærkere og er en anden smerter, men det er måske bare en forestilling? 

Oki.. Hvis jeg må så vil jeg virkelig gerne se den.. Havde ikke en go oplevelse med det at føde..

Jeg modsat mange syntes veerne var til at klare men selve presseveerne og at føde hende gjorde så ondt at jeg ikke troede jeg ku klare det

Anmeld

27. januar 2013

sne190810

Zette skriver:

Jeg har også hørt at på knæene i en sækkestol (oppe i sengen) skulle være en rigtig god og effektiv stilling, har bare ikke mødt nogen møder har erfaring med det 

På den måde 'fødte' jeg min moderkage.
Den gad ikke komme ud, min JM begyndte efter knap 40 min at blive liiidt nervøs. Så kom jeg op på knæ/sækkestol og svuuups ...

Så var der serveret moderkage 

Jeg har fået afvide af min yogalære at den mest optimale måde at sidde på hug, med spredte ben. (giver det mening?) Sådan at du faktisk næsten selv kan tage imod bebsen med egne hænder. Noget med dit bækken er i den bedst mulige position til at smutte en baby ned gennem kanalen på den måde.

Liggestillingen er ikke altid den bedste for den fødende, men mest praktisk for jordemoderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.