Hvornår stod bebs fast?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

FrkZier

MF<3 skriver:

Det er altid rart når bebserne får ros.  

Jeg fik at vide uge 28 at han stod klar, og at han var større end gennemsnittet. Hun spurgte mig om hvor stor min pige var, og hun var 3534g da hun blev født, jeg fik bare et svar der hed ''din dreng han bliver større''.  Bare han ikke kommer til at veje over 4kg! 

Ja meget

hehe, man siger jo som regl at nr 2 er større end den første, så det bliver spændende at se hvor stor han bliver 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

VIPpigen

MF<3 skriver:

Wow, det var tidligt. Gik det igang af sig? 

Ja, veerne startede 35+1, og ved midnat ringede jeg fordi jeg ikke længere turde være hjemme, der havde jeg været til tjek 6 timer tidligere, hvor jeg var 1-2 cm åben, så fødslen kunne sagtens gå i sig selv igen.

men ved midnat ringede jeg og sagde vi kom ind, jeg fik et skud smertestillende som man kun får hvis de vurdere man ikke føder inden for 6 timer. Og da de undersøgte mig tidligt næste morgen var fødslen i gang. Hun er født lidt over 11 om formiddagen

Anmeld

29. januar 2013

MF<3

Mettefpigen skriver:

Her stod han fast i ca uge 28 og jeg fødte i 38+1 :-)

Håber også på at føde bare lidt før termin. 

Anmeld

29. januar 2013

MF<3

FrkZier skriver:

Ja meget

hehe, man siger jo som regl at nr 2 er større end den første, så det bliver spændende at se hvor stor han bliver 

Ja, jeg glæder mig sådan. 

Anmeld

29. januar 2013

MF<3

VIPpigen skriver:

Ja, veerne startede 35+1, og ved midnat ringede jeg fordi jeg ikke længere turde være hjemme, der havde jeg været til tjek 6 timer tidligere, hvor jeg var 1-2 cm åben, så fødslen kunne sagtens gå i sig selv igen.

men ved midnat ringede jeg og sagde vi kom ind, jeg fik et skud smertestillende som man kun får hvis de vurdere man ikke føder inden for 6 timer. Og da de undersøgte mig tidligt næste morgen var fødslen i gang. Hun er født lidt over 11 om formiddagen

Hold da op. 

Var alt som det skulle med hende da hun blev født? det er jo 5 uger før termin. 

Anmeld

29. januar 2013

LBK

MF<3 skriver:

Bare lidt for sjov tråd, men hvornår stod jeres bebs fast og hvornår fødte i? Gik i over tid eller fødte i før? 

Jeg spørger bare lidt i sjov. Da jeg var 28 uger henne fik jeg at vide af min jordemoder at lillemanden stod fast.  

Idag er jeg 32+0 og jeg er ret så utålmodig. 

jeg er i dag 38+0 og er gravid for 2. gang, og min pige står endnu ikke helt fast... 

Anmeld

29. januar 2013

MF<3

LBK skriver:

jeg er i dag 38+0 og er gravid for 2. gang, og min pige står endnu ikke helt fast... 

Spændende at se hvornår der sker noget så. 

Anmeld

29. januar 2013

LBK

MF<3 skriver:

Spændende at se hvornår der sker noget så. 

Ja jeg går og venter MEGET utålmodigt. Men de kan jo ligge sig fast samme dag som fødslen går i gang.. Det er jo aldrig til at regne med.

Men krydser for jeg ikke skal gå over tid

Anmeld

29. januar 2013

M&N

MF<3 skriver:

Bare lidt for sjov tråd, men hvornår stod jeres bebs fast og hvornår fødte i? Gik i over tid eller fødte i før? 

Jeg spørger bare lidt i sjov. Da jeg var 28 uger henne fik jeg at vide af min jordemoder at lillemanden stod fast.  

Idag er jeg 32+0 og jeg er ret så utålmodig. 

Jeg er i uge 36+0 og jeg har en mistanke om at vores pige ikke har sat sig fast endnu.

Jeg er 1. gangs fødende og skal til 3. JM besøg på torsdag så er spændt på hvilken stilling hun ligger i. 

Anmeld

29. januar 2013

VIPpigen

MF<3 skriver:

Hold da op. 

Var alt som det skulle med hende da hun blev født? det er jo 5 uger før termin. 

Ja. Super, hun manglede suttereflekserne, men efter en uge havde hun knækket den kode...

hun vejede 2880, og målte 50 cm. Så en rigtig fin størrelse.

vi kom dog op på neonatale, fordi hun pev efter fødslen, så hun fik Cpap, (en tryne med ilt de får på næsen) og kom i kuvøse. Efter 2 dage fjernede de Cpap, og 4 dage efter fødslen kom hun ud af kuvøsen. Så blev der holdt ekstra øje med hende, pga infektioner, så hun fik ofte taget blodprøver, og fik lagt drop hvori hun fik penicillin. Men på 5 dagen begyndte tallene at falde så de kunne begynde at fjerne drop...

det var klart hårdt, men er ikker på vi oplevede den "milde" tur på neo, og føler virkelig med dem som har haft børn der skulle kæmpe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.