''Smertefri fødsel''???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

MF<3

B&J skriver:

nemlig dejligt når alt er nemmer og ikke tager så lang tid

Helt enig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

MF<3

Krussedulle skriver:

Det er noget med vejrtrækningen, og meditation nærmest, er det ikke?!

Jeg har ikke rigtig kendskab til det, mine fødsler var sgi ikke smertefri!

Men jeg har født to gange uden bedøvelse en gang i vand, og en gang, gik det egentlig bare så stærkt at jeg var ved at føde i ambulancen

Jeg ved det ikke?? 

Jeg har læst lidt rundt på nettet og der er mange delte meninger.

Nogle synes det er ''snyd'' og for at tjene penge, andre synes det er har hjulpet dem med deres fødselsangst og har oplevet nogle gode teknikker. 

Hold da op, det må ha gået stærkt så. Min kæreste har sagt at jeg måske skulle overveje at føde i vand. Hvad synes du var bedst? Hvis du altså vil dele det med mig. 

Anmeld

26. januar 2013

MF<3

Risen skriver:

Jeg har bogen "Fødsel uden smerte" som er ret fantastisk  - min fødsel var dog ikke uden smerte, især fordi min datter var stjernekigger - MEN jeg tror virkelig bogen har ret i sine teknikker og at man gøre det meget mindre smertefuldt gennem de introducerede teknikker..

Okay, Jeg har faktisk haft svært ved at tro på at en fødsel kan være smertefri, men nu har jeg faktisk læst at mange har været glade for det. 

Jeg synes det er dyrt, men det kunne måske være noget jeg skulle overveje det, så jeg måske får en bedre teknik til at håndtere veerne. 

Anmeld

26. januar 2013

MF<3

morethanperfect skriver:

Man skal virkelig koncentrere sig om at trække vejret på den helt rigtige måde ..

Jeg syns ikke min 2. fødsel var særlig slem .. 
Min 1. syns jeg slet ikke var til at holde ud , der fik jeg også epi. blokeade .. 
Men ved 2. fødsel kørte det bare derudaf uden smertelindring .. 

Var det pga ''smertefri fødsel''? 

Anmeld

26. januar 2013

MF<3

christina92 skriver:

Jeg brugte inden min fødsel meget tid på at visualisere og forstå hvad min krop skulle igennem. Atlså præcis hvad min krop arbejdede på i de forskellige faser

Jeg var i badekar og det var skønt, jeg masserede min lænd

Men vigtigst af alt sagde jeg til mig selv under hver ve "Det er mig der styre, mig der styre..." Imens jeg gjorde alt for at vrikke stille og rolig med måsen og slappede af i ballerne

Anmeld

26. januar 2013

MF<3

Tulle28 skriver:

Jeg gik til fødselsforberedelse hos smertefri fødsel og havde en.... smertefri fødsel Det er klart pengene værd. Det er ikke hokus pokus, det er målrettet træning af åndedrætsøvelser, visualisering og afslapningsteknikker. Man træner så at sige til fødslen, nøjagtig ligesom du ville træne til et motionsløb, trekkingtur eller lign. De har en supergod facebook side og vist også nogle gratis foredrag ind imellem, hvis man lige har brug for at blive overbevist inden man smider 2.000,- efter et kursus.

Jeg fik ingen smertestillende og havde en drømmefødsel som varede 4 timer fra jeg var i aktiv fødsel (og 6 timer fra regelmæssige veer).

Jeg bliver mere og mere overbevist. 

Det eneste jeg tænker lige nu er, at det er mange penge. Men nu har jeg faktisk kun fået positive svar herinde, fremfor hvad jeg har læst på nettet.  Jeg bliver lidt mere nysgerrig. Og føselsteknikker kan man jo altid bruge. Jeg havde faktisk læst at det var lidt ''hokus pokus'' og var til for at lokke fødselsangste til sig. Det var faktisk derfor jeg valgte at lave den her tråd. 

Anmeld

26. januar 2013

Tulle28

MF<3 skriver:

Jeg bliver mere og mere overbevist. 

Det eneste jeg tænker lige nu er, at det er mange penge. Men nu har jeg faktisk kun fået positive svar herinde, fremfor hvad jeg har læst på nettet.  Jeg bliver lidt mere nysgerrig. Og føselsteknikker kan man jo altid bruge. Jeg havde faktisk læst at det var lidt ''hokus pokus'' og var til for at lokke fødselsangste til sig. Det var faktisk derfor jeg valgte at lave den her tråd. 

Overhovedet ikke og hende der står bag dem, Anja er supersød Det er ikke frelst på nogen måde og det er ikke noget med at du bliver frarådet at tage imod nogen former for smertestillende. Men du bliver oplyst om, hvad hhv. epidural og vedrop gør ved din krop og hvad du selv kan gøre for at smertelindre (vejrtrækning og afslapning) og hva dfu f.eks. kan gøre for at sætte gang i din fødsel, hvis den skulle gå i stå, så du kan slippe for vedrop. Jeg blev total hooked efter at have været på hendes kursus, jeg synes det er så interessant og ikke mindst tankevækkende, hvad vores krop er i stand til.

Jeg vil helt klart sige gør det! Uanset hvordan din fødsel forløber, så vil du med garanti føle dig tilstede og i kontrol. Det handler kurset nemlig også rigtig meget om, hvordan man selv tager styringen så at sige, istedet for at være offer for smerterne.

Anmeld

26. januar 2013

MF<3

Tulle28 skriver:

Overhovedet ikke og hende der står bag dem, Anja er supersød Det er ikke frelst på nogen måde og det er ikke noget med at du bliver frarådet at tage imod nogen former for smertestillende. Men du bliver oplyst om, hvad hhv. epidural og vedrop gør ved din krop og hvad du selv kan gøre for at smertelindre (vejrtrækning og afslapning) og hva dfu f.eks. kan gøre for at sætte gang i din fødsel, hvis den skulle gå i stå, så du kan slippe for vedrop. Jeg blev total hooked efter at have været på hendes kursus, jeg synes det er så interessant og ikke mindst tankevækkende, hvad vores krop er i stand til.

Jeg vil helt klart sige gør det! Uanset hvordan din fødsel forløber, så vil du med garanti føle dig tilstede og i kontrol. Det handler kurset nemlig også rigtig meget om, hvordan man selv tager styringen så at sige, istedet for at være offer for smerterne.

Det lyder rigtigt godt. Jeg så at man både kan få et kursus hos hende, eller et hjemmekursus? Hvad tog du?

Jeg vil helt sikkert overveje det.. Jeg fik heller ikke smertelindring sidst, men jeg vil sige at jeg synes det var skræmmende, og jeg frygter fødslen mere nu, end første gang..  

Anmeld

26. januar 2013

Tulle28

MF<3 skriver:

Det lyder rigtigt godt. Jeg så at man både kan få et kursus hos hende, eller et hjemmekursus? Hvad tog du?

Jeg vil helt sikkert overveje det.. Jeg fik heller ikke smertelindring sidst, men jeg vil sige at jeg synes det var skræmmende, og jeg frygter fødslen mere nu, end første gang..  

Jeg var på intensivkurset, altså det, der varer 1 dag. Det var det, der passede mig bedst og det var helt fint at det blot tog en enkelt dag. Man kan sikkert også godt "nøjes" med hjemmestudiet, men jeg synes det var rart at høre andres oplevelser ift tidligere fødsler og der blev jo så også stillet nogle spørgsmål, man måske ikke lige ville have tænkt over.

Anmeld

26. januar 2013

Miss Kat

christina92 skriver:

Jeg fingre for

Og husk at veerne er dine venner! Det er mega kliché, men rigtigt!

Oh well når man ligger og føder, tror jeg det er nemt at se ud over, om det er klichéfyldt eller ej, bare det virker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.