''Smertefri fødsel''???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.603 visninger
50 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

MF<3

Er nogle der har erfaringer med ''Smertefri fødsel''??

Nu har jeg født før, og har lidt svært ved at tro på at en fødsel kan være smertefri uden hjælp af bedøvelse?  

www.smertefrifoedsel.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

B&J

Nej jeg har ikke hørt om det før, men hvorfor skulle den også være smerte fri.... vi føder jo stadig 1-6-7-8-9 børn selv om det gør møg hammer ondt, for vi får jo verdens største glæde og gave og kærlighed ud af det

Anmeld

25. januar 2013

MF<3

B&J skriver:

Nej jeg har ikke hørt om det før, men hvorfor skulle den også være smerte fri.... vi føder jo stadig 1-6-7-8-9 børn selv om det gør møg hammer ondt, for vi får jo verdens største glæde og gave og kærlighed ud af det

Ja, det har du ret i.. Jeg gør det også igen, selvom det gjorde sindsygt ondt første gang. 

Jeg var bare nysgerrig om hvad det gik ud på, og om det hjalp for det er godt nok dyrt! 

Anmeld

25. januar 2013

B&J

MF<3 skriver:

Ja, det har du ret i.. Jeg gør det også igen, selvom det gjorde sindsygt ondt første gang. 

Jeg var bare nysgerrig om hvad det gik ud på, og om det hjalp for det er godt nok dyrt! 

ja det gør ondt men når den lille er ude er det meste jo glemt, og ja nu ønsker man ikke smerten men når man er i den jamen så er det jo blodt få det overstået og slut

Anmeld

25. januar 2013

MF<3

B&J skriver:

ja det gør ondt men når den lille er ude er det meste jo glemt, og ja nu ønsker man ikke smerten men når man er i den jamen så er det jo blodt få det overstået og slut

Det er helt klart smerten værd.. Nu har jeg kun født engang før, og jeg har ikke prøvet at få noget bedøvende, så faktisk aner jeg ikke om det overhovedet kan være smertefrit, med mindre det er måske er planlagt kejsersnit.  Hvis det overhovedet er smertefrit. 

Anmeld

25. januar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Har hørt fra nogen som har brugt det, at det ikke nødvendigvis fjerner smerter, de teknikker man lære  hjælper én til at arbejde med kroppen!  hvis man modarbejder kroppen under fødslen gør det mere ond.  hjemmesiden garantere heller ikke smertefri,  men  mindre smerte, hvilket giver mening  ;-)

Anmeld

25. januar 2013

Muffinmus

Så vidt jeg ved om den, så handler det om vejrtrækningsteknikker og visualiseringer:-)
Jo bedre du kan håndtere din vejrtrækning, jo mere smertefri bliver du:-)
Ikke helt uden smerter, men det KAN virkelig gøre en forskel.
Jeg gik til graviditetsgymnastik som fokuserede rigtigt meget på vejrtrækningen og det hjalp SÅ meget i forhold til første vaginale fødsel. Der havde jeg slet ikke styr på min vejrtrækning og det gjorde intet godt for mig.Ved fødsel nr 2 havde jeg øvet og øvet i at visualisere mig rulle en sten op af en bakke og give slip på toppen af veen og rulle ned igen i ro og mag. Og at trække vejret dybt og koncentreret.
Fik super meget ros den her gang og bortset fra alt for tidlige presseveer, følte jeg det gik helt godt uden andet end en varmepude.
Jeg mine presseveer kom for tidligt, 4 cm åben bad jeg om en epi for at prøve at styre presseveerne, men ikke pga smerterne faktisk.
Men nåede det ikke helt, for hun kom ud ret hurtigt efter.

Anmeld

25. januar 2013

B&J

MF<3 skriver:

Det er helt klart smerten værd.. Nu har jeg kun født engang før, og jeg har ikke prøvet at få noget bedøvende, så faktisk aner jeg ikke om det overhovedet kan være smertefrit, med mindre det er måske er planlagt kejsersnit.  Hvis det overhovedet er smertefrit. 

Jamen se du fik ingen bedøvelse og vi klare det jo så fantastisk

vi er skisme seje.....

jeg fik dog epb. men fordi jeg skulle fordi jeg var så overvægtig dengang men må indrømme den hjalp så jeg fik sove i lidt over en time, det var dejligt især når man skulle kæmpe i mange timer

Anmeld

25. januar 2013

MF<3

skovrup skriver:

Har hørt fra nogen som har brugt det, at det ikke nødvendigvis fjerner smerter, de teknikker man lære  hjælper én til at arbejde med kroppen!  hvis man modarbejder kroppen under fødslen gør det mere ond.  hjemmesiden garantere heller ikke smertefri,  men  mindre smerte, hvilket giver mening  ;-)

Nå okay, men det giver jo helt klart mening at man skal arbejde med kroppen, og ikke mod den.  Men er det ikke alle de der vejrtrækningsmetoder man lære til f.eks fødselsforberedelse? Det lyder da i hvertfald spændende, jeg synes bare det er dyrt. 

Anmeld

25. januar 2013

>>Carina<<

Jeg har født uden smertelindring begge gange.

Min første fødsel syns jeg slet ik var slem. Ja self gør veerne ondt men så var det heller ik værre ;-)

Min anden fødsel gjorde mere ondt men der havde jeg også presseveer stort set lige efter at de satte mig i gang med vedrop og var jo ik helt åben på daværende tidspunkt. Så de 2 timer gjorde det ondt og jeg bandede lidt (ved første fødsels sagde jeg stort set intet) MEN det var ik så slemt at jeg behøvede smertelindring :-)

Jeg ville gerne føde igen og igen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.