''Smertefri fødsel''???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

MF<3

B&J skriver:

Jamen se du fik ingen bedøvelse og vi klare det jo så fantastisk

vi er skisme seje.....

jeg fik dog epb. men fordi jeg skulle fordi jeg var så overvægtig dengang men må indrømme den hjalp så jeg fik sove i lidt over en time, det var dejligt især når man skulle kæmpe i mange timer

Jeg fik ikke noget, fordi jeg er bange for nåle. Jeg er skrækslagen og da jeg skulle syes efter fødslen, var jeg næsten ved at dø! Ret åndssavgt når man tænker på at jeg lige havde været et ret langt fødselsforløb igennem. 

Jeg har hørt både godt og dårligt om en blokade. Min svigerinde fik en blokade, den gav hende voldsom hovedpine, men min veninde synes også det var dejligt med en lille ''pause'' for en masse smerte. Men den tager vel ikke alt smerten, vel? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

B&J

MF<3 skriver:

Jeg fik ikke noget, fordi jeg er bange for nåle. Jeg er skrækslagen og da jeg skulle syes efter fødslen, var jeg næsten ved at dø! Ret åndssavgt når man tænker på at jeg lige havde været et ret langt fødselsforløb igennem. 

Jeg har hørt både godt og dårligt om en blokade. Min svigerinde fik en blokade, den gav hende voldsom hovedpine, men min veninde synes også det var dejligt med en lille ''pause'' for en masse smerte. Men den tager vel ikke alt smerten, vel? 

Jo i et stykke tid, imens jeg fik sovet men da jeg vågnede virkede den ikke i min den ene side så det gjorde mega ondt og mine balder sov helt vildt men håber næste gang jeg kan være fri for den

Anmeld

25. januar 2013

MF<3

>>Carina<< skriver:

Jeg har født uden smertelindring begge gange.

Min første fødsel syns jeg slet ik var slem. Ja self gør veerne ondt men så var det heller ik værre ;-)

Min anden fødsel gjorde mere ondt men der havde jeg også presseveer stort set lige efter at de satte mig i gang med vedrop og var jo ik helt åben på daværende tidspunkt. Så de 2 timer gjorde det ondt og jeg bandede lidt (ved første fødsels sagde jeg stort set intet) MEN det var ik så slemt at jeg behøvede smertelindring :-)

Jeg ville gerne føde igen og igen :-)

Hvor er du sej! Jeg har hørt at vedrop er forfærdeligt! Også uden lindring. 

Jeg har også kun prøvet uden lindring. Jeg blev sat igang pga leverkløe, og det første døgn synes jeg heller ikke var slemt, der var veerne ikke særligt slemme, men de gav heller ikke noget. Først da de tog vandet gik det for sig. Men jeg fik ikke vedrop, men havde også presseveer inden jeg var fuldt åben. Jeg fik tilbudt drop, men igen, jeg er så nåleskræk at jeg ikke turde.  Ja jeg ved det lyder helt åndssvagt, men det er altså det værste jeg ved. 

Jeg synes godt nok at det gjorde ondt, men det har åbenbart ikke skræmt mig, for nu er der kun 8 uger til jeg gør det igen. 

Anmeld

25. januar 2013

MF<3

B&J skriver:

Jo i et stykke tid, imens jeg fik sovet men da jeg vågnede virkede den ikke i min den ene side så det gjorde mega ondt og mine balder sov helt vildt men håber næste gang jeg kan være fri for den

Åh ja, det forstår jeg godt. Hvis ''kun'' den virker 1 time, også med en sovende balde, er det måske ikke et stik værd. Men nu havde du jo heller intet valg. 

Jeg er bare så bange for den. 

Anmeld

25. januar 2013

B&J

MF<3 skriver:

Åh ja, det forstår jeg godt. Hvis ''kun'' den virker 1 time, også med en sovende balde, er det måske ikke et stik værd. Men nu havde du jo heller intet valg. 

Jeg er bare så bange for den. 

bange det var ikke ordet da jeg skulle have den, og jeg skreg da jeg fik den måske er det ikke alle der syntes det gjorde ondt men jeg syntes..... men de ville ligge den i ryggen og ligge et nyt drop i hånden mens jeg havde veer ingen pause,,, det var ikke så sjovt

Anmeld

25. januar 2013

christina92

MF<3 skriver:

Er nogle der har erfaringer med ''Smertefri fødsel''??

Nu har jeg født før, og har lidt svært ved at tro på at en fødsel kan være smertefri uden hjælp af bedøvelse?  

www.smertefrifoedsel.dk

Altså et eller andet sted vil jeg sige min fødsel var smertefri.

Jeg brugte mange af de metoder der bruges i smertefri fødsel og det er enorm den forskel det gjorde! Mistede jeg et øjeblik konsentrationen var smertene ikke til at holde ud, men det kørte bare derud af så snart længe jeg var "på".

Det skal siges at min fødsel kun tog 4 timer og 34 minutter og der har derfor været virkelig smæk på veerne fra start

Anmeld

25. januar 2013

Miss Kat

christina92 skriver:

Altså et eller andet sted vil jeg sige min fødsel var smertefri.

Jeg brugte mange af de metoder der bruges i smertefri fødsel og det er enorm den forskel det gjorde! Mistede jeg et øjeblik konsentrationen var smertene ikke til at holde ud, men det kørte bare derud af så snart længe jeg var "på".

Det skal siges at min fødsel kun tog 4 timer og 34 minutter og der har derfor været virkelig smæk på veerne fra start

Kan du give os andre nogle gode fif?

Anmeld

25. januar 2013

MF<3

B&J skriver:

bange det var ikke ordet da jeg skulle have den, og jeg skreg da jeg fik den måske er det ikke alle der syntes det gjorde ondt men jeg syntes..... men de ville ligge den i ryggen og ligge et nyt drop i hånden mens jeg havde veer ingen pause,,, det var ikke så sjovt

Ja, men det er netop det der gør mig mere bange. Jeg har set den blive lagt og den er jo ikke ligefrem lille, også midt i ryggen, fy for den da. 

Anmeld

25. januar 2013

B&J

MF<3 skriver:

Ja, men det er netop det der gør mig mere bange. Jeg har set den blive lagt og den er jo ikke ligefrem lille, også midt i ryggen, fy for den da. 

Nemlig, men du har klaret engang uden jamen så håber man kun nr 2 fødsel bliver nemmer og ikke nær så lang det er det jeg håber på og uden den, for vil helst ikke have den i ryggen igen  AAAAAAAAAVVVVV!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

25. januar 2013

morethanperfect

Man skal virkelig koncentrere sig om at trække vejret på den helt rigtige måde ..

Jeg syns ikke min 2. fødsel var særlig slem .. 
Min 1. syns jeg slet ikke var til at holde ud , der fik jeg også epi. blokeade .. 
Men ved 2. fødsel kørte det bare derudaf uden smertelindring .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.