''Smertefri fødsel''???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

MF<3

christina92 skriver:

Altså et eller andet sted vil jeg sige min fødsel var smertefri.

Jeg brugte mange af de metoder der bruges i smertefri fødsel og det er enorm den forskel det gjorde! Mistede jeg et øjeblik konsentrationen var smertene ikke til at holde ud, men det kørte bare derud af så snart længe jeg var "på".

Det skal siges at min fødsel kun tog 4 timer og 34 minutter og der har derfor været virkelig smæk på veerne fra start

Fedt! Jeg tænker faktisk at det kunne være godt med nogle øvelser at koncentrere sig om. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

MF<3

B&J skriver:

Nemlig, men du har klaret engang uden jamen så håber man kun nr 2 fødsel bliver nemmer og ikke nær så lang det er det jeg håber på og uden den, for vil helst ikke have den i ryggen igen  AAAAAAAAAVVVVV!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, jeg håber også bare på at nr. 2 bliver nemmere. 

Åh ja, jeg håber også for dig at du kan slippe for den blokade næste gang. 

Anmeld

25. januar 2013

christina92

Miss Kat skriver:

Kan du give os andre nogle gode fif?

Jeg brugte inden min fødsel meget tid på at visualisere og forstå hvad min krop skulle igennem. Atlså præcis hvad min krop arbejdede på i de forskellige faser

Jeg var i badekar og det var skønt, jeg masserede min lænd

Men vigtigst af alt sagde jeg til mig selv under hver ve "Det er mig der styre, mig der styre..." Imens jeg gjorde alt for at vrikke stille og rolig med måsen og slappede af i ballerne

Anmeld

25. januar 2013

christina92

MF<3 skriver:

Fedt! Jeg tænker faktisk at det kunne være godt med nogle øvelser at koncentrere sig om. 

Helt sikkert!

Anmeld

25. januar 2013

Tulle28

Jeg gik til fødselsforberedelse hos smertefri fødsel og havde en.... smertefri fødsel Det er klart pengene værd. Det er ikke hokus pokus, det er målrettet træning af åndedrætsøvelser, visualisering og afslapningsteknikker. Man træner så at sige til fødslen, nøjagtig ligesom du ville træne til et motionsløb, trekkingtur eller lign. De har en supergod facebook side og vist også nogle gratis foredrag ind imellem, hvis man lige har brug for at blive overbevist inden man smider 2.000,- efter et kursus.

Jeg fik ingen smertestillende og havde en drømmefødsel som varede 4 timer fra jeg var i aktiv fødsel (og 6 timer fra regelmæssige veer).

Anmeld

25. januar 2013

B&J

MF<3 skriver:

Ja, jeg håber også bare på at nr. 2 bliver nemmere. 

Åh ja, jeg håber også for dig at du kan slippe for den blokade næste gang. 

nemlig dejligt når alt er nemmer og ikke tager så lang tid

Anmeld

25. januar 2013

Miss Kat

christina92 skriver:

Jeg brugte inden min fødsel meget tid på at visualisere og forstå hvad min krop skulle igennem. Atlså præcis hvad min krop arbejdede på i de forskellige faser

Jeg var i badekar og det var skønt, jeg masserede min lænd

Men vigtigst af alt sagde jeg til mig selv under hver ve "Det er mig der styre, mig der styre..." Imens jeg gjorde alt for at vrikke stille og rolig med måsen og slappede af i ballerne

Okay, det lyder som om, jeg er lidt inde på det samme. Håber det virker og jeg undgår komplikationer. Tak for svar.

Anmeld

25. januar 2013

Risen

MF<3 skriver:

Er nogle der har erfaringer med ''Smertefri fødsel''??

Nu har jeg født før, og har lidt svært ved at tro på at en fødsel kan være smertefri uden hjælp af bedøvelse?  

www.smertefrifoedsel.dk

Jeg har bogen "Fødsel uden smerte" som er ret fantastisk  - min fødsel var dog ikke uden smerte, især fordi min datter var stjernekigger - MEN jeg tror virkelig bogen har ret i sine teknikker og at man gøre det meget mindre smertefuldt gennem de introducerede teknikker..

Anmeld

25. januar 2013

Krussedulle

MF<3 skriver:

Er nogle der har erfaringer med ''Smertefri fødsel''??

Nu har jeg født før, og har lidt svært ved at tro på at en fødsel kan være smertefri uden hjælp af bedøvelse?  

www.smertefrifoedsel.dk

Det er noget med vejrtrækningen, og meditation nærmest, er det ikke?!

Jeg har ikke rigtig kendskab til det, mine fødsler var sgi ikke smertefri!

Men jeg har født to gange uden bedøvelse en gang i vand, og en gang, gik det egentlig bare så stærkt at jeg var ved at føde i ambulancen

Anmeld

26. januar 2013

christina92

Miss Kat skriver:

Okay, det lyder som om, jeg er lidt inde på det samme. Håber det virker og jeg undgår komplikationer. Tak for svar.

Jeg fingre for

Og husk at veerne er dine venner! Det er mega kliché, men rigtigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.