Tidlig Skanning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

FrkZier

*Har lille spirer i maven 4+2 *>33 skriver:

Hej Allesammen...

jeg ønsker at blive skannet rimeligt tidligt pga at jeg ventede mig et barn sidste år som var meget syg af hjertefejl...  Men hvornår kan jeg engentlig blive skannet..  jeg er 4+3 henne idag...  Jeg har ikke testet med graviditets teste siden i lørdags da jeg ikke tører..   Har ikke tegn på menstruation og den er ikke kommet siden 22 December 2012... Hilsen maria

det kommer an på hvad det er du vil se på scanningen, fordi hvis du bliver scannet allerede nu, vil du ikke kunne se noget, om en uges til vil du kunne se om graviditeten sidder hvor den skal og MÅSKE kunne se hjerteblink.

hvis du vil være 100% på at se hjerteblink skal du vente til efter 7+0 (men husk at selvom der er tidligt hjerteblink er der desværre stadig risiko for spontan abort)

hvis du vil scannes for at se efter evt. misdannelser osv så kan det (mig bekendt) tidligst ses ved 15+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

*~ Venter spændt på 2 streger ~*

FrkZier skriver:

det kommer an på hvad det er du vil se på scanningen, fordi hvis du bliver scannet allerede nu, vil du ikke kunne se noget, om en uges til vil du kunne se om graviditeten sidder hvor den skal og MÅSKE kunne se hjerteblink.

hvis du vil være 100% på at se hjerteblink skal du vente til efter 7+0 (men husk at selvom der er tidligt hjerteblink er der desværre stadig risiko for spontan abort)

hvis du vil scannes for at se efter evt. misdannelser osv så kan det (mig bekendt) tidligst ses ved 15+0

Okey... Jeg vil nok tage en skanning i uge 7 eller 8 for at se..

Anmeld

22. januar 2013

FrkZier

*Har lille spirer i maven 4+2 *>33 skriver:

Okey... Jeg vil nok tage en skanning i uge 7 eller 8 for at se..

men hvis det er fordi du er nervøs for at fosteret skulle have hjertefejl, kan dette ikke ses ved en scanning i 8.uge

Anmeld

22. januar 2013

tarkoflen

Man kan så vidt jeg ved ikke se hjertefejl før tidligst, når du er til NF skanningen. Jeg blev skannet i uge 7 for at tjekke hjerteblink, og det er så vidt jeg ved, hvad de kan se der! De målte ikke på frekvensen af slagene.

Men hvis du var tilknyttet Skejby sidste gang, må de kunne hjælpe dig med, hvornår du kan forvente, at de kan se hjertefejl.

Har du snakket med din læge? For det synes jeg da du skal gøre! Vi herinde kan jo kun komme med vores kvalificerede gæt, på hvad der kan og ikke kan lade sig gøre! Vi er ikke læger, og alle taler ud fra egne erfaringer...

Held og lykke med graviditeten!

Anmeld

22. januar 2013

Alberte&Mor <3

Hej Maria. Hvor lang tid har du været sammen med din kæreste? 

Anmeld

22. januar 2013

Hvorfor spørger du om det...  Det er ikk det tråden handler om

Anmeld

22. januar 2013

Alberte&Mor <3

Nej det ved jeg godt, jeg er jo bare nysgerrig står selv i samme båd som dig... 

Anmeld

22. januar 2013

Er du inde fra bg af..

Anmeld

22. januar 2013

Alberte&Mor <3

har en bruger derinde ja, har du os det da? 

Anmeld

22. januar 2013

jeg har ikke lyst til at fortælle noget om mig selv og min graviditet da det sendes direkte til bg  De har dolket mig i ryggen derinde og svinet mig til derfor holder jeg lav profil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.