Sjove, specielle og unikke navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

o1Mutte

hautecouture skriver:

Altså undskyld, men jeg forstår slet ikke det der behov for, at ens børn bare SKAL hedde noget anderledes - nærmest uanset hvor forfærdeligt det så lyder

Vores datter hedder Aya og det er da ikke et navn vi støder på ret tit (for ikke at sige aldrig), men det var ikke derfor vi valgte det... vi valgte det udelukkende fordi vi stødte på det, på nettet og synes det var utroligt smukt. Det var navne-kærlighed ved første blik 

al det der Nitte, Skat, Ok, Dag, Nat, Haj osv osv - det fatter jeg ikke noget af. . . En Nitte et jo ikke mere særlig eller speciel end en Emma..

men selvfølgelig er det en smagssag med navne og dem der vælger specielle navne gør det vel fordi de synes navnet et flot?... Jeg ville bare aldrig selv gøre det - men jeg er så heller ikke til de dforlade tøsede navne (men igen - en smagssag) 

Men er da stødt på nogle meget søde som jeg selv kunne overveje:

Frigg

Milo

Mico

.... Og de er ikke engang voldsomt særlige

Nemmerlig Bare fordi nogen rynker bryn af et navn kan det da godt være forældrene syntes det er super smukt

Jeg har også altid været vild med Aya, men har en veninde hvis hund hedder det. Og så er det ligesom taget

(Min kat hedder Frigg. Syntes det er et smukt navn )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

o1Mutte

W&M <3 skriver:

Min datter hedder Mercedes, hvilket er meget normalt i andre lande, men her hjemme møder vi mange der kommentere det..

Enten kan man lide det eller ikke.. Mange synes det er enormt smukt og mange synes bare at det er en bil og det kan man da slet ikke kalde et barn. 

Men hun er vores Mercedes og navnet er helt perfekt til vores prinsesse 

Min veninde har også en Mercedes Mercedes bilen står jo også for kvalitet, smuk og stærk bil. Så det kan man vel godt på en måde overføre til barnenavet. Eller er jeg blevet forgiftet for meget af min mands interesse for biler?

Anmeld

21. januar 2013

o1Mutte

channie-g skriver:

Vil godt give dig ret i der er en meget speciele nave, men kiggede lige på dit link og fandt faktisk det navn vi har tænkt på hvis vi venter en datter pt, charme... Hehe meget sjovt alligevel for så underligt synes jeg ind heller ikke det navn er i forhold til Ok og fri f.eks.

Syntes stadig det er meget specielt. Bare ikke underligt som mange af de andre navne på listen
Jeg havde bare ikke valgt det navn. Havde nok heller lavet det om til Carmen Men det er jo igen en smagssag

Anmeld

21. januar 2013

W&M <3

o1Mutte skriver:

Min veninde har også en Mercedes Mercedes bilen står jo også for kvalitet, smuk og stærk bil. Så det kan man vel godt på en måde overføre til barnenavet. Eller er jeg blevet forgiftet for meget af min mands interesse for biler?

JHvor fint

Ja synes helt sikkert godt man kan knytte de ord til navnet hehe .. men ja det var jo også et pige navn før det var et bil mærke .. 

Haha kan godt være du er blevet forgiftet

Anmeld

21. januar 2013

o1Mutte

W&M <3 skriver:

JHvor fint

Ja synes helt sikkert godt man kan knytte de ord til navnet hehe .. men ja det var jo også et pige navn før det var et bil mærke .. 

Haha kan godt være du er blevet forgiftet

Nå okay, det vidste jeg ikke Så lærte man lige lidt idag

Anmeld

21. januar 2013

W&M <3

o1Mutte skriver:

Nå okay, det vidste jeg ikke Så lærte man lige lidt idag

Nårh okay..

Jamen ham der havde Mercedes, hans datter hed Mercedes og derfor hedder bilerne det idag ..  

Man kan jo altid lære nyt

Anmeld

21. januar 2013

o1Mutte

W&M <3 skriver:

Nårh okay..

Jamen ham der havde Mercedes, hans datter hed Mercedes og derfor hedder bilerne det idag ..  

Man kan jo altid lære nyt

Nå okay, så ved jeg det Ja men tager ikke skade af at lære noget nyt indimellem

Anmeld

21. januar 2013

Kay

Dinna88 skriver:

haha, grinte lidt af din måde at skrive det på

specielt navn du har!! Men jeg synes faktisk det er fedt.  

er også glad for det

Anmeld

21. januar 2013

Kay

o1Mutte skriver:

Ah okay Men det udtales vel også som det staves Men tror tit at man skal stave sit navn fordi det ofte ikke staves ''normalt'' har en veninde hvis søn hedder Xander. Der ville mange stave det med S. og sådan noget

lige netop... det stavs som det siges... og alligevel skal jeg stave det rigtig ofte...

Anmeld

21. januar 2013

Dinna88

Kay skriver:

er også glad for det

Det forstår jeg godt - det er altså noget sjovere at hedde end Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.