Sjove, specielle og unikke navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

Kay

o1Mutte skriver:

Altså hvis det er Kay og det udtales som det staves så ville jeg sagtens kunne stave det Syntes det er et par specielle navne, mindes ikke jeg har hørt dem før

nej nej kay er mit cyper navn jeg fik da jeg gik på efterskole...

var veninde med en der hed maj og vi blev til may and kay fordi vi begge havde korte navne og gerne ville ha kaldenavne lige som de andre

vil helst ik ha mit navn googlet her ind til... men hvis du nu tager de to sidste bogstaver fra lea og så sætter et k foran... eller fjerner det første bogstav i Ikea.... så kan man også forestille sig hvad jeg er blevet drillet med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

TbCp

Nu skal man selvfølgelig lige tænke på at mange af de navne på de her lister, er navne der ligner danske ord, men som i andre lande vil udtales fuldstændig anderledes og betyde noget helt andet...

Vores børn hedder Liva og Mikkel... så ikke noget specielt der

Jeg ville dog gerne have haft min søn skulle hedde Falke, men det var faderen slet ikke med på

Nå ja... forresten
Da vi lå på intensiv med vores søn, var der en asiatisk sygeplejerske der hed Ninja
Jeg aner ikke hvordan det udtaltes men det var ret sjovt...

Anmeld

21. januar 2013

hautecouture

o1Mutte skriver:

Sad lige og læste på nettet omkring specielle navne. Og nogle af dem -
Blandt andet - OK -til en pige og -Awesome - til en dreng. Eller hvad med bare at navngive din dreng -Dreng?
(nu håber jeg ikke jeg støder nogen )

Men nu er det ret populært at kalde sit barn noget ikke alle hedder.

Så kom med jeres specielle, unikke eller sjove navne, enten jeres barns navn, eller et navn i har hørt..

Jeg kan da lige starte

Vitus
Niniane
Jacqulin (tror jeg)

Syntes de er smukke og specielle

Altså undskyld, men jeg forstår slet ikke det der behov for, at ens børn bare SKAL hedde noget anderledes - nærmest uanset hvor forfærdeligt det så lyder

Vores datter hedder Aya og det er da ikke et navn vi støder på ret tit (for ikke at sige aldrig), men det var ikke derfor vi valgte det... vi valgte det udelukkende fordi vi stødte på det, på nettet og synes det var utroligt smukt. Det var navne-kærlighed ved første blik 

al det der Nitte, Skat, Ok, Dag, Nat, Haj osv osv - det fatter jeg ikke noget af. . . En Nitte et jo ikke mere særlig eller speciel end en Emma..

men selvfølgelig er det en smagssag med navne og dem der vælger specielle navne gør det vel fordi de synes navnet et flot?... Jeg ville bare aldrig selv gøre det - men jeg er så heller ikke til de dforlade tøsede navne (men igen - en smagssag) 

Men er da stødt på nogle meget søde som jeg selv kunne overveje:

Frigg

Milo

Mico

.... Og de er ikke engang voldsomt særlige

Anmeld

21. januar 2013

W&M <3

Min datter hedder Mercedes, hvilket er meget normalt i andre lande, men her hjemme møder vi mange der kommentere det..

Enten kan man lide det eller ikke.. Mange synes det er enormt smukt og mange synes bare at det er en bil og det kan man da slet ikke kalde et barn. 

Men hun er vores Mercedes og navnet er helt perfekt til vores prinsesse 

Anmeld

21. januar 2013

channie-g

o1Mutte skriver:

Blandt andet - OK -til en pige og -Awesome - til en dreng. Eller hvad med bare at navngive din dreng -Dreng?

Så kom med jeres specielle, unikke eller sjove navne, enten jeres barns navn, eller et navn i har hørt..

Jeg kan da lige starte

Vitus
Niniane
Jacqulin (tror jeg)

Vil godt give dig ret i der er en meget speciele nave, men kiggede lige på dit link og fandt faktisk det navn vi har tænkt på hvis vi venter en datter pt, charme... Hehe meget sjovt alligevel for så underligt synes jeg ind heller ikke det navn er i forhold til Ok og fri f.eks.

Anmeld

21. januar 2013

W&M <3

o1Mutte skriver:

Jeg kan da lige starte

Vitus
Niniane
Jacqulin (tror jeg)

Min datter hedder Mercedes, hvilket er meget normalt i andre lande, men her hjemme møder vi mange der kommentere det..

Enten kan man lide det eller ikke.. Mange synes det er enormt smukt og mange synes bare at det er en bil og det kan man da slet ikke kalde et barn. 

Men hun er vores Mercedes og navnet er helt perfekt til vores prinsesse 

Anmeld

21. januar 2013

Dinna88

Kay skriver:

var veninde med en der hed maj og vi blev til may and kay fordi vi begge havde korte navne og gerne ville ha kaldenavne lige som de andre

vil helst ik ha mit navn googlet her ind til... men hvis du nu tager de to sidste bogstaver fra lea og så sætter et k foran... eller fjerner det første bogstav i Ikea.... så kan man også forestille sig hvad jeg er blevet drillet med

haha, grinte lidt af din måde at skrive det på

specielt navn du har!! Men jeg synes faktisk det er fedt.  

Anmeld

21. januar 2013

o1Mutte

Kay skriver:

Ah okay Men det udtales vel også som det staves Men tror tit at man skal stave sit navn fordi det ofte ikke staves ''normalt'' har en veninde hvis søn hedder Xander. Der ville mange stave det med S. og sådan noget

Anmeld

21. januar 2013

o1Mutte

TbCp skriver:

Nu skal man selvfølgelig lige tænke på at mange af de navne på de her lister, er navne der ligner danske ord, men som i andre lande vil udtales fuldstændig anderledes og betyde noget helt andet...

Vores børn hedder Liva og Mikkel... så ikke noget specielt der

Jeg ville dog gerne have haft min søn skulle hedde Falke, men det var faderen slet ikke med på

Falke er også meget specielt.

Men det kan godt være de udtales anderledes end de staves, det skal jeg ikke kunne sige Men at kalde sit barn for Panik eller OK. Det syntes jeg måske liige er en tand for specielt/underligt. Og det er også selvom jeg udtaler det på engelsk Derimod syntes jeg Chili er meget smukt, hvor andre bare ville tænke ''Det er et krydderi''

Men sådan er vi heldigvis så forskellige

Anmeld

21. januar 2013

o1Mutte

TbCp skriver:

Nå ja... forresten
Da vi lå på intensiv med vores søn, var der en asiatisk sygeplejerske der hed Ninja
Jeg aner ikke hvordan det udtaltes men det var ret sjovt...

Tror det udtales Nin-ja Men jeg tænker straks på Ninka. Du ved kaninen fra Peter plys

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.