Jeg stod i helt samme situation da jeg fik mit nye job, en måned efter start var jeg fandme blevet gravid, ups ups ups 
Men dog var min stilling et barselsvikariat, som udløb her 31/12/12 så timingen var jo egentlig ok mht. barsel osv..
Jeg valgte at fortælle det med det samme, fordi min mor døjede VILDT med kvalme da hun ventede mig og mine to søskende, så hvis nu jeg skulle melde mig syg en masse gange pga. kvalme osv. synes jeg de skulle vide hvorfor.. Det blev dog ikke tilfældet, jeg klarede 7 måneder derinde uden en eneste sygedag 
Hvis jeg var dig ville jeg kontakte min fagforening med det samme og fortælle hvordan landet lå, og HUSKE at fortælle dem den kommentar chefen kom med til rundvisningen.. Dernæst ville jeg vente med (hvis det kan gemmes så længe) med at fortælle det til du har været til nf, netop på baggrund af, hvad chefen selv har meldt ud, med "ingen store maver".. Også bare håbe på det bedste.. Det er bare meget vigtigt, at du har informeret fagforeningen, så de kan træde til, hvis du evt. skulle få en fyreseddel kort efter du har meldt ud, at du faktisk er gravid.. For uanset om du er i prøve eller ej, så MÅ DE IKKE FYRE DIG PÅ BAGGRUND AF GRAVIDITET!
Jeg håber det allerbedste for dig, og håber alt kommer til at gå godt med spiren 

Anmeld