Nyt job og gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.760 visninger
22 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

MorEllen

Jeg blev ansat i nyt job 01.01.13, og 09.01 fik jeg en positiv g-test..! Er vildt glad for at have en spire i maven. Det var ikke helt planlagt, men den er såå velkommen
Men så er det jo det nye job.. synes det er lidt akavet at skulle fortælle min nye arbejdsgiver at jeg er gravid. Det er et lille apotek med kun 4 ansatte, og da jeg var der på rundvisning lige inden jul, sagde min chef at der jo var et lille sted og at der ikke var plads til store maver.. Sikke en unødvendig kommentar.. Så nu går jeg bare og gruer mig til at fortælle det...
Nogen der har oplevet noget lignende?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

henh01

Da jeg blev gravid med min søn (2år) startede jeg i job 1/3 og fik positiv test d 15/3 Jeg sagde først noget til min arbejdsgiver da jeg var ovre prøvetiden på de første 3 mdr.

Synes bestemt du skal overveje at vente med at fortælle nyheden til du er sikker på en fastansættelse - særligt med den kommentar hun lige smed i hovedet på dig.

Anmeld

15. januar 2013

Miin'Baby'Mus

MyLille skriver:

Jeg blev ansat i nyt job 01.01.13, og 09.01 fik jeg en positiv g-test..! Er vildt glad for at have en spire i maven. Det var ikke helt planlagt, men den er såå velkommen
Men så er det jo det nye job.. synes det er lidt akavet at skulle fortælle min nye arbejdsgiver at jeg er gravid. Det er et lille apotek med kun 4 ansatte, og da jeg var der på rundvisning lige inden jul, sagde min chef at der jo var et lille sted og at der ikke var plads til store maver.. Sikke en unødvendig kommentar.. Så nu går jeg bare og gruer mig til at fortælle det...

Altså i og for sig plejer man jo og vente indtil NF-scanningen - så jeg syntes du skal vente og så komme bagefter og sige det. Tror endda først man er forpligtet til at sige det 3 måneder inden fødsel 

Anmeld

15. januar 2013

AnonymMor

henh01 skriver:

Da jeg blev gravid med min søn (2år) startede jeg i job 1/3 og fik positiv test d 15/3 Jeg sagde først noget til min arbejdsgiver da jeg var ovre prøvetiden på de første 3 mdr.

Synes bestemt du skal overveje at vente med at fortælle nyheden til du er sikker på en fastansættelse - særligt med den kommentar hun lige smed i hovedet på dig.

her må jeg erklærer mig enig  

Jeg havde også valgt at vente med at sige det til efter de 3 mdr prøvetid... nok er det lidt strengt overfor arbejdsgiveren men hvis ikke man vil have sparket så må man vel tage sin egen forholdregler først

Det er selvfølgelig helt op til dig hvad du føler for

held og lykke med det og tillykke med graviditeten

Anmeld

15. januar 2013

M (:

MyLille skriver:

Jeg ville helt sikkert vente med at sige det indtil efter evt. fastansættelse, og du er ikke forpligtet til at oplyse din arbejdsgiver om graviditeten før tre måneder før termin (:

Tillykke med den lille spire i maven! 

Anmeld

15. januar 2013

Bertris

MyLille skriver:

Altså du er først forpligtet til at fortælle din chef om graviditeten 3 måneder før forventet fødsel, men jeg ville nok også fortælle det når man ligesom er ovre prøveperioden, lige så meget så de har mulighed for at finde en barselsvikar. 

- og generelt ville jeg ikke fortælle det på en arbejdsplads før efter nf for så er man også ovre uge 12

Anmeld

15. januar 2013

MorEllen

henh01 skriver:

Ja, det er nok en god idé, jeg ved bare ikke om jeg har samvittighed til det.. Men på den anden side så er man jo selv sin lykkesmed. Dette er 2. graviditet, og jeg er bare bange for at jeg får en stor mave ret hurtig.
Hvordan tog din arbejdsgiver det da du slap nyheden?

Anmeld

15. januar 2013

MorEllen

LilleNyPåVej skriver:

Altså i og for sig plejer man jo og vente indtil NF-scanningen - så jeg syntes du skal vente og så komme bagefter og sige det. Tror endda først man er forpligtet til at sige det 3 måneder inden fødsel 

Ja, det er rigtig det med 3 måneder inden fødselen.. men så skal man da også skjule det godt Tror nok jeg venter så længe jeg kan, men når maven begynder at vokse må jeg nok bare fortælle det..

Anmeld

15. januar 2013

MorEllen

Rinepigen skriver:

her må jeg erklærer mig enig  

Jeg havde også valgt at vente med at sige det til efter de 3 mdr prøvetid... nok er det lidt strengt overfor arbejdsgiveren men hvis ikke man vil have sparket så må man vel tage sin egen forholdregler først

Det er selvfølgelig helt op til dig hvad du føler for

held og lykke med det og tillykke med graviditeten

Tak
Jo, jeg vil nok vente så længe jeg kan, men jeg har også lidt dårlig samvittighed over det.. Og jeg tænker at hvis de virkelig kan lide mig, så vil de jo beholde mig, jeg kommer jo tilbage efter barselen..

Anmeld

15. januar 2013

Muhmi

Jeg tror du skal forberede dig på at selvom du fortæller det efter de 3 mdrs prøvetid at du stadig får en fyreseddel... Den udmelding som hun kom med der lyder virkelig som om at hun ikke vil have gravide maver på hendes arbejdsplads...

Det du kan gøre er at du siger til din fagforegning at den og den dato fortæller du din arbejdsgiver at du er gravid og så må de jo holde øje med om hvornår og hvorvidt du bliver fyret....

Og tillykke med spiren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.