Nyt job og gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

MorEllen

M (: skriver:

Jeg ville helt sikkert vente med at sige det indtil efter evt. fastansættelse, og du er ikke forpligtet til at oplyse din arbejdsgiver om graviditeten før tre måneder før termin (:

Tillykke med den lille spire i maven! 

Tak
Ja, det er nok en god idé at vente til der er over de 12 måneder. Det er jo også det der er normalt.. Men jeg kan jo alltids la det falle små kommentarer en gang i mellem, så hun måske forstår sammenhengen Så slipper jeg at det bliver en stor bombe når jeg skal fortælle det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Miin'Baby'Mus

MyLille skriver:

Ja, det er rigtig det med 3 måneder inden fødselen.. men så skal man da også skjule det godt Tror nok jeg venter så længe jeg kan, men når maven begynder at vokse må jeg nok bare fortælle det..

Jo jo, men så har de jo ikke nogen grund til at fyre dig - lovligt i hvert fald og så kan du jo bruge fagforeningen. Måske du skulle kontakte fagforeningen under alle omstændigheder, så har i helt styr på hvad der skal foregå 

Anmeld

15. januar 2013

MorEllen

Bertris skriver:

Altså du er først forpligtet til at fortælle din chef om graviditeten 3 måneder før forventet fødsel, men jeg ville nok også fortælle det når man ligesom er ovre prøveperioden, lige så meget så de har mulighed for at finde en barselsvikar. 

- og generelt ville jeg ikke fortælle det på en arbejdsplads før efter nf for så er man også ovre uge 12

Ja, jeg vil ikke vente for længe med at fortælle det, netop fordi de skal have mulighet til at finde en vikar.. Jeg må nok bare forholde mig til de almindelige "regler" med at fortælle det omkring 12 uger og se hvordan hun reagerer. Jeg kan ikke forestille mig at hun flyver op i vrede heller.. Som arbejdsgiver kan hun jo ikke tillade sig andet end at akseptere det. Det er jo bare sådan livets realiteter er.

Anmeld

15. januar 2013

Bertris

Ja, jeg vil ikke vente for længe med at fortælle det, netop fordi de skal have mulighet til at finde en vikar.. Jeg må nok bare forholde mig til de almindelige "regler" med at fortælle det omkring 12 uger og se hvordan hun reagerer. Jeg kan ikke forestille mig at hun flyver op i vrede heller.. Som arbejdsgiver kan hun jo ikke tillade sig andet end at akseptere det. Det er jo bare sådan livets realiteter er.

netop, og hvis hun fyrer dig pga. det kan du søge en god erstatnings sum  

Anmeld

15. januar 2013

MorEllen

Bertris skriver:

netop, og hvis hun fyrer dig pga. det kan du søge en god erstatnings sum  

Hehe ja, det er da altids noget

Anmeld

15. januar 2013

M (:

MyLille skriver:

Tak
Ja, det er nok en god idé at vente til der er over de 12 måneder. Det er jo også det der er normalt.. Men jeg kan jo alltids la det falle små kommentarer en gang i mellem, så hun måske forstår sammenhengen Så slipper jeg at det bliver en stor bombe når jeg skal fortælle det

Ja, men igen, stræk den til efter evt. fastansættelse - det ville da være ærgerligt at miste jobbet pga. graviditeten.. Og ja, ved godt, at du ikke må fyres på baggrund af graviditet, men så kan de nok finde på noget andet latterligt.. Og de fleste kan da skjule en så ny graviditet indtil i hvert fald de tre måneders prøvetid er overstået..

Anmeld

15. januar 2013

MorEllen

LilleNyPåVej skriver:

Jo jo, men så har de jo ikke nogen grund til at fyre dig - lovligt i hvert fald og så kan du jo bruge fagforeningen. Måske du skulle kontakte fagforeningen under alle omstændigheder, så har i helt styr på hvad der skal foregå 

Ja, det er en god idé at have styr på sine rættigheder.. Jeg kan nu ikke se for mig at hun går så langt som at fyre mig ellet noget... jeg er mere nervøs for hvad hun vil sige.. altså om hun bliver lidt sur eller noget. Og måske overdramatiserer jeg det Hun er nemlig er sød dame, så mon ikke det går okay.

Anmeld

15. januar 2013

MorTilEn2013Dreng

Muhmi skriver:

Jeg tror du skal forberede dig på at selvom du fortæller det efter de 3 mdrs prøvetid at du stadig får en fyreseddel... Den udmelding som hun kom med der lyder virkelig som om at hun ikke vil have gravide maver på hendes arbejdsplads...

Det du kan gøre er at du siger til din fagforegning at den og den dato fortæller du din arbejdsgiver at du er gravid og så må de jo holde øje med om hvornår og hvorvidt du bliver fyret....

Og tillykke med spiren

nu spørg jeg nok dumt. men er det egentlig ikke "ulovligt" eller hvad man skal kalde det og fyrer nogen pga graviditet ?

Anmeld

15. januar 2013

Muhmi

MiichellaMalou skriver:

nu spørg jeg nok dumt. men er det egentlig ikke "ulovligt" eller hvad man skal kalde det og fyrer nogen pga graviditet ?

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar

Og jo det er pisse ulovligt at fyre en medarbejder pga. graviditet, det er derfor du skal have underrettet din fagforegning, inden, du siger det til din chef, for hvis de fyrer dig, så skal der køres erstaningssag

Anmeld

15. januar 2013

Nettemor

Bare en indskudt sætning. Er det ikke 3 mdr før forventet BARSEL man skal fortælle det? 3 mdr før fødsel er jo ikke længe hvis man går fra 8 uger før

Tillykke med spiren  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.