Hvorfor kun fokus på mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

booster_88

Dinna88 skriver:

Jeg tror det er fordi maden er dn primære kilde til overvægt - du kan motionere voldsomt meget, uden at det gør en disse, hvis du lever af fastfood. 

Hvis du starter ud med at omlægge din kost, gør det jo en grande forskel for mange til at starte på. Bare se på hvor stor en synder cola er - er dit forbrug stort, kan du tabe sig bare ved at droppe colaen.

Derudover tror jeg at det for mange er en selvfølge, at motionen er en del af det. Men det er så meget nemmere, at hoppe ned i fitness et par gange om ugen, end det er at omlægge kosten. Jeg mener ikke mentalt, men der er så meget arbejde i at lægge kosten om, og man skal vide en masse om det. 

det var lige et kort svar, er lige på vej ud døren

Haps, helt enig, nu er jeg selv startet på kost omlægning, og så laver jeg mave bøjninger og ryg bøjninger hver morgen.

Nu Har jeg prøvet på det så mange gange, men af en eller anden årsag går det meget nemmere den her gang. Kosten har været lidt sværere fordi der skal man ud fra den boks man er i. Man skal tænke nyt og kreativt, jeg har haft enormt meget sjov ud af at prøve lidt forskelligt, men det er svært ikke at køre tilbage i den samme boks.

Så det er faktisk svært og bevare fokus på den sunde kost. Men jeg vil sige jeg har gort det i snart 14 dage, og jeg føler virkelig en forandring, jeg føler min krop er sundere, og lettere, jeg tror ikke jeg ville føle det samme hvis jeg "bare" dyrkede motion men spiste lidt federe mad.

så kost omlægningen har helt klart givet mig et boost

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Dinna88

booster_88 skriver:

Haps, helt enig, nu er jeg selv startet på kost omlægning, og så laver jeg mave bøjninger og ryg bøjninger hver morgen.

Nu Har jeg prøvet på det så mange gange, men af en eller anden årsag går det meget nemmere den her gang. Kosten har været lidt sværere fordi der skal man ud fra den boks man er i. Man skal tænke nyt og kreativt, jeg har haft enormt meget sjov ud af at prøve lidt forskelligt, men det er svært ikke at køre tilbage i den samme boks.

Så det er faktisk svært og bevare fokus på den sunde kost. Men jeg vil sige jeg har gort det i snart 14 dage, og jeg føler virkelig en forandring, jeg føler min krop er sundere, og lettere, jeg tror ikke jeg ville føle det samme hvis jeg "bare" dyrkede motion men spiste lidt federe mad.

så kost omlægningen har helt klart givet mig et boost

Ja, det var netop der jeg ville hen Hvor er det godt at det virker for dig, og at du så nu kan opnå resultater. 

Hvis man tager det endelige skridt og begiver sig ud i den store madverden, så er man virkelig godt på vej. Og er man meget overvægtig/lever meget usundt, så vil man jo hurtigt se/mærke resultater, hvis det er en stor ændring man laver. Også selvom det kun er ved kosten

Anmeld

16. januar 2013

Giraffen

Kay skriver:

lige netop tror jeg at maden er det der er sværest for mange folk at ændre... og det er derfor vi snakker meget om det... og ja man kan sikkert rykke en del når man skifter motions form... men når man har (som mig) 25 kg. for meget på sidebenene er det også begrænset hvilke mortions former man kan holde til uden at overbelaste kroppen... så skifter man jo når man bliver lettere... det gjorde jeg i altfald sidst...

jeg tror rigtig mange kæmper forgæves når de forsøger at kontrollere maden ved at tælle kalorier, madlog osv hvis  ikke de behandler årsagen til orvervægten (svigt, dårligt selvværd, glemt sig selv i travlhed og opfylden af andres krav, at spise med følelserne osv osv osv).

Derfor ser jeg det ikke som mad+motion, men som årsager+løsning+motion = bedre livsstil

Selvfølgelig skal der handling bag madvaner og generel forståelse af sundhed osv

men det psykologisk aspekt mener jeg ikke er det samme som at få kontrol over ens mad

Anmeld

16. januar 2013

Giraffen

FrkZier skriver:

dengang jeg skulle tabe mig, havde jeg absolut ikke overskud eller tid til at motionere, så jeg startede i det små, og ændrede mine kostvaner, da jeg så havde tabt 5 kilo ca fik jeg blod på tanden og begyndte derefter også at motionere - og vægttabet gik da betydeligt hurtigere eftere jeg begyndte at træne, men havde bare ikke overskudet til det inden

det virker også som en god måde at gøre det på og for andre ka det være de har startet med motionen og sejrene derfra gav måske modet til at spise i overensstemmelse med de nye goe vaner

Anmeld

16. januar 2013

Clisolka

Nu siger du motion, hvad hvis jeg siger fysisk aktivitet? Mon ikke det ville hjælpe mange på vej med vægttab og ikke mindst vedligehold, hvis de gik eller cyklede den halve time om dagen, der nu engang anbefales?

Ja jeg er dårlig til at få det gjort selv, så jeg klarer min samvittighed med de ugentlige ture i træningscenteret

Der er jeg enig  Motion er ikke kun en tur i fitnesscentret  Det kan være mange ting - jeg er f.eks. en af dem der ikke har tid til liiiiige at smutte forbi og få lavet noget motion, nej jeg vil hellere tage en lang gåtur i den friske luft. Elevator er et fremmedord i min ordbog - der er noget der hedder trapper i stedet 

Nu er der da røget 25 kg siden sep. 11, så noget må jeg da gøre rigtigt 

Anmeld

16. januar 2013

Papillon

Babymor2010 skriver:

Der er jeg enig  Motion er ikke kun en tur i fitnesscentret  Det kan være mange ting - jeg er f.eks. en af dem der ikke har tid til liiiiige at smutte forbi og få lavet noget motion, nej jeg vil hellere tage en lang gåtur i den friske luft. Elevator er et fremmedord i min ordbog - der er noget der hedder trapper i stedet 

Nu er der da røget 25 kg siden sep. 11, så noget må jeg da gøre rigtigt 

Super flot!

Ville ønske jeg selv var bedre til liiige at tage en gåtur - men altså, det er der jo kun én der kan ændre på

Anmeld

16. januar 2013

Clisolka

Kitkat92 skriver:

Super flot!

Ville ønske jeg selv var bedre til liiige at tage en gåtur - men altså, det er der jo kun én der kan ændre på

Tak 

Ja, det er svært at lave ændringer, men er man motiveret, så skal det nok komme  De lange gåture er dog også mest i weekenderne, jeg er ikke så god til det når det er mørkt udenfor 

Anmeld

16. januar 2013

Giraffen

Mamalou skriver:

Jeg er helt enig i at motion er en stor del af et vægttab, men jeg er ofte mere fokuseret på kosten. For mig handler det om, at motionsformen er på plads, jeg ved hvad jeg foretrækker og derfor har det ofte ikke den store interesse. Dog har jeg lige lavet en tråd om motion hjemme, så lidt interesse har der da været  

Gad vide om det handler om, at kvinderne herinde ikke dyrker så meget motion?? 

Vh. Louise

det var nemlig lidt min tanke også... for synes desværre jeg ser mange omkring mig der har de der kure som "projekter" men på længere sigt sker der ikke noget med dem...

så håber da denne tråd ku få lidt flere til at overveje motion/fysisk aktivitet...

og det behøver ikke tage lang tid - jeg får tæsk af jillian i ca 30 min hver dag (cirka)

I dag afleverede jeg datteren i vuggestuen - 1,5 time senere havde jeg trænet, været i bad, pakket, fjernet al is og sne fra bilen og var på vej på arbejde... så ka man ikke be om mere

Anmeld

16. januar 2013

Mamalou

Giraffen skriver:

det var nemlig lidt min tanke også... for synes desværre jeg ser mange omkring mig der har de der kure som "projekter" men på længere sigt sker der ikke noget med dem...

så håber da denne tråd ku få lidt flere til at overveje motion/fysisk aktivitet...

og det behøver ikke tage lang tid - jeg får tæsk af jillian i ca 30 min hver dag (cirka)

I dag afleverede jeg datteren i vuggestuen - 1,5 time senere havde jeg trænet, været i bad, pakket, fjernet al is og sne fra bilen og var på vej på arbejde... så ka man ikke be om mere

Nej det må være den bedste fornemmelse at tage på arbejde med Her er det blevet til en gåtur på 5 km. Jeg er på lidt streng diæt denne uge (og næste), men derefter skal der løbes - og trænes efter Jillian, som du tidligere har anbefalet mig

Vh. Louise

Anmeld

16. januar 2013

morethanperfect

Jeg går 8 km hver dag , så dyrker dog også en form for motion ..Udover alt det huslige herhjemme ..

Men jeg tabte mig først for alvor da jeg ændrede min kost ..
Det var som om jeg ku dyrke alt den motion jeg ville , de skete ik en dyt

Men ligeså snart kosten blev lavet om , så skete der noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.