Hvorfor kun fokus på mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Dinna88

Kay skriver:

tja... der er mere at snakke om i kosten... motionen er bare noget der skal gøres... hvor det er sværer at holde sig fra det usunde mad og finde ideer til lækkert sund mad...

det var netop det jeg prøvede at skrive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Giraffen

Dinna88 skriver:

jamen, øh.... undskyld, hvad? Jeg skriver jo slet ikke noget i retning af det du skriver, jeg tror du misforstår mit indlæg

nej det ka jeg da godt se   havde vist lige haft hovedet under armen og læste det som om "kosten er meeeget nemmere at omlægge end motion" så det må du undskylde

Anmeld

16. januar 2013

Giraffen

Kay skriver:

tja... der er mere at snakke om i kosten... motionen er bare noget der skal gøres... hvor det er sværer at holde sig fra det usunde mad og finde ideer til lækkert sund mad...

det er så der jeg har det helt omvendt - for jeg spiser "normalt" og spiser ALT bare i de rigtige mængder 

Tilgengæld gjorde det en verden til forskel for mig da jeg begyndte at ændre træningsstrategi

så måske er jeg bare undtagelsen der bekræfter reglen

Anmeld

16. januar 2013

Giraffen

Lunae skriver:

Min holdning er at motion er vigtigt for alle uanset vægt! Det er sundt og giver velvære!

Når det så er sagt, er faktum at man for at tabe sig skal forbrænde mere end man indtager! Det vil altså sige at kosten er alt afgørende med mindre at du træner meget hver dag!

ja det har du ret i

jeg tror min pointe er lidt at jeg så en tendens til at man kun fokuserede på maden og ikke på motionen, som er vigtig for mig - ikke mindst pga velværen og energien til netop at fortsætte en eventuel kamp mod kg'ene

Anmeld

16. januar 2013

Meliora

Giraffen skriver:

uha der er jeg slet ikke enig

Jeg tror der er mange mange flere der

1) spiser usundt

2) starter på kur efter kur efter kur efter kur

3) ødelægge deres naturlige stofskifte med kure, der smadrer kroppens naturlige vægtregulering

4) 10 år senere er mere overvægtige end da de startede

Hvorimod andre kan

1) starte med at motionere

2) få mere energi, selvværd, overskud og mod på at vinde kampen

3) automatisk spise mere hensigtsmæssigt alene fordi de mærker deres krop bedre

4) have en højere forbrænding og derfor ikke behøve at være på kur som sådan

sådan er min personlige overbevisning ud fra hvad jeg har set omkring mig i mit liv - de der motionerer "klarer" den - de der "kurer" den falder i igen og igen og igen

er helt enig med dig, motion er ligeså vigtig som kosten, for uden opbygning af muskler kan kroppen ikke særlig let forbrænde alt det ekstra fedt. Og uden masser af protein har musklerne svært ved at blive bygget op, så begge dele er vildt vigtigt og især samspillet mellem de to.

Anmeld

16. januar 2013

Kay

Giraffen skriver:

det er så der jeg har det helt omvendt - for jeg spiser "normalt" og spiser ALT bare i de rigtige mængder 

Tilgengæld gjorde det en verden til forskel for mig da jeg begyndte at ændre træningsstrategi

så måske er jeg bare undtagelsen der bekræfter reglen

det tror jeg... også den måde du beskriver dit forhold til mad tidligere i tråden...

jeg elsker at lave mad, jeg elsker at kaste alt min kærlighed i den mad jeg laver, laver mad fra bunden og bruger gerne timer på at koge en høne til tarteletter, lave en fond osv.

samtidig er jeg overspiser, og god til det... så derfor er mad bare et stort omdrejnings punkt... hvor motionen er da vigtig... men der finder man hurtigt det man gidder/kan overskue i hverdagen og så kan man gøre det... der behøver sjældent den store variation... hvor maden ofte bliver kedelig hvis ik der er variation

der er også flere tips og triks og nye ideer at hente i madlavning end i motionen

Anmeld

16. januar 2013

Giraffen

Kay skriver:

det tror jeg... også den måde du beskriver dit forhold til mad tidligere i tråden...

jeg elsker at lave mad, jeg elsker at kaste alt min kærlighed i den mad jeg laver, laver mad fra bunden og bruger gerne timer på at koge en høne til tarteletter, lave en fond osv.

samtidig er jeg overspiser, og god til det... så derfor er mad bare et stort omdrejnings punkt... hvor motionen er da vigtig... men der finder man hurtigt det man gidder/kan overskue i hverdagen og så kan man gøre det... der behøver sjældent den store variation... hvor maden ofte bliver kedelig hvis ik der er variation

der er også flere tips og triks og nye ideer at hente i madlavning end i motionen

men det jeg oplevede var at da jeg ALENE skiftede træningsmetode (trænede ellers både intensivt og hårdt før) røg der 6 kg som ellers sad RIGTIG godt fast

så jeg er overbevist om at mange ved at træne bedre og ikke gøre det til en lala-ting så kan fokus og ansvar tages en smule væk fra maden 

men overspisning og generelt spisning med følelserne gør det hele svært at kontrollere... på den måde er maden svær

Anmeld

16. januar 2013

Dinna88

Giraffen skriver:

nej det ka jeg da godt se   havde vist lige haft hovedet under armen og læste det som om "kosten er meeeget nemmere at omlægge end motion" så det må du undskylde

Nååå, for katten, ja okay! Ej, men det går jo nok! 

Anmeld

16. januar 2013

Kay

Giraffen skriver:

men det jeg oplevede var at da jeg ALENE skiftede træningsmetode (trænede ellers både intensivt og hårdt før) røg der 6 kg som ellers sad RIGTIG godt fast

så jeg er overbevist om at mange ved at træne bedre og ikke gøre det til en lala-ting så kan fokus og ansvar tages en smule væk fra maden 

men overspisning og generelt spisning med følelserne gør det hele svært at kontrollere... på den måde er maden svær

lige netop tror jeg at maden er det der er sværest for mange folk at ændre... og det er derfor vi snakker meget om det... og ja man kan sikkert rykke en del når man skifter motions form... men når man har (som mig) 25 kg. for meget på sidebenene er det også begrænset hvilke mortions former man kan holde til uden at overbelaste kroppen... så skifter man jo når man bliver lettere... det gjorde jeg i altfald sidst...

Anmeld

16. januar 2013

FrkZier

Giraffen skriver:

Det her er ren nysgerrighed

Men jeg synes ca 90% af indlæggende i denne kategori er mad-orienterede

Jeg ved kosten spiller ind når man gerne vil tabe sig - men  HVOR ER MOTIONEN???

Den er i mine øjne endnu vigtigere end maden og giver meget større velvære og holder kroppen flottere og sundere 

Så hvad er jeres holdninger? er jeg en ensom svale i denne flok, eller er motionen bare ikke så spændende at tale om  

dengang jeg skulle tabe mig, havde jeg absolut ikke overskud eller tid til at motionere, så jeg startede i det små, og ændrede mine kostvaner, da jeg så havde tabt 5 kilo ca fik jeg blod på tanden og begyndte derefter også at motionere - og vægttabet gik da betydeligt hurtigere eftere jeg begyndte at træne, men havde bare ikke overskudet til det inden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.