Hvorfor kun fokus på mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Kay

tja... der er mere at snakke om i kosten... motionen er bare noget der skal gøres... hvor det er sværer at holde sig fra det usunde mad og finde ideer til lækkert sund mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Dinna88

Giraffen skriver:

uha der er jeg slet ikke enig

Jeg tror der er mange mange flere der

1) spiser usundt

2) starter på kur efter kur efter kur efter kur

3) ødelægge deres naturlige stofskifte med kure, der smadrer kroppens naturlige vægtregulering

4) 10 år senere er mere overvægtige end da de startede

Hvorimod andre kan

1) starte med at motionere

2) få mere energi, selvværd, overskud og mod på at vinde kampen

3) automatisk spise mere hensigtsmæssigt alene fordi de mærker deres krop bedre

4) have en højere forbrænding og derfor ikke behøve at være på kur som sådan

sådan er min personlige overbevisning ud fra hvad jeg har set omkring mig i mit liv - de der motionerer "klarer" den - de der "kurer" den falder i igen og igen og igen

jamen, øh.... undskyld, hvad? Jeg skriver jo slet ikke noget i retning af det du skriver, jeg tror du misforstår mit indlæg

Anmeld

15. januar 2013

Den lykkelige

For mig er kosten "den vigtigste" ikke dermed sagt at jeg ikke mener der skal motion til, også for at føle sig sund og føle velvære.. jeg kan tydelig se de uger jeg laver motion giver det meget mere på vægten.. MEN tit har jeg ikke tid til motion.. er måske syg.. hektisk dag osv.. men her kan jeg jo stadig tabe mig HVIS jeg følger koster.. hvis jeg KUN motionerede og forsatte med at spise som jeg gjorde før i tiden (hvilket gør jeg nu skal tabe 35 kg &nbsp ja så ville det ikke rykke nok.. ville måske kun gå lige op i kalorie regnskabet.. Derfor er kosten bare vigtig.. derudover er det jo fordi folk HAR spist forkert før hen og NU skal have inspiration/råd osv.. motionen skal man jo nok kunne finde ud af.. bare min mening.. 

Anmeld

15. januar 2013

Den lykkelige

Kay skriver:

tja... der er mere at snakke om i kosten... motionen er bare noget der skal gøres... hvor det er sværer at holde sig fra det usunde mad og finde ideer til lækkert sund mad...

Ja lige præcis.. lige mine ord! det jo netop fordi man vil finde sundere alternativer, få tips og ideer.. alle ved ligesom hvad der er af motionsformer og tit er det noget der skal overståes for mig også! 

Anmeld

15. januar 2013

Lunae

Giraffen skriver:

Det her er ren nysgerrighed

Men jeg synes ca 90% af indlæggende i denne kategori er mad-orienterede

Jeg ved kosten spiller ind når man gerne vil tabe sig - men  HVOR ER MOTIONEN???

Den er i mine øjne endnu vigtigere end maden og giver meget større velvære og holder kroppen flottere og sundere 

Så hvad er jeres holdninger? er jeg en ensom svale i denne flok, eller er motionen bare ikke så spændende at tale om  

Min holdning er at motion er vigtigt for alle uanset vægt! Det er sundt og giver velvære!

Når det så er sagt, er faktum at man for at tabe sig skal forbrænde mere end man indtager! Det vil altså sige at kosten er alt afgørende med mindre at du træner meget hver dag!

Anmeld

15. januar 2013

Kay

Den lykkelige skriver:

Ja lige præcis.. lige mine ord! det jo netop fordi man vil finde sundere alternativer, få tips og ideer.. alle ved ligesom hvad der er af motionsformer og tit er det noget der skal overståes for mig også! 

lige netop 

Anmeld

15. januar 2013

Mamalou

Jeg er helt enig i at motion er en stor del af et vægttab, men jeg er ofte mere fokuseret på kosten. For mig handler det om, at motionsformen er på plads, jeg ved hvad jeg foretrækker og derfor har det ofte ikke den store interesse. Dog har jeg lige lavet en tråd om motion hjemme, så lidt interesse har der da været  

Gad vide om det handler om, at kvinderne herinde ikke dyrker så meget motion?? 

Vh. Louise

Anmeld

15. januar 2013

sandramor

Ingen tvivl om at motion er super vigtigt og at det uden tvivl giver energi og velvære...
Men det er bare sådan at motionen i er vægt tab er ca 20% og kosten er de sidste 80% procent... Derfor tror jeg automatisk at kosten fylder mere i snakken..... Og det er for mange et større mysterium med kosten end det er med træningen....

Anmeld

15. januar 2013

Hullabullabulla

Lunae skriver:

Min holdning er at motion er vigtigt for alle uanset vægt! Det er sundt og giver velvære!

Når det så er sagt, er faktum at man for at tabe sig skal forbrænde mere end man indtager! Det vil altså sige at kosten er alt afgørende med mindre at du træner meget hver dag!

Så enig

Anmeld

15. januar 2013

Moma

Motion er vigtig ja for velvære og sundhed. 

Men var til foredrag engang, hvor det blev fortalt, at kost vægter 80% og motion 20% i forhold til vægttab. Så kosten er ret vigtig. Synes måske også motion vægter mere end 20%, men så skarpt blev det sat op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.