Hvorfor kun fokus på mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.821 visninger
39 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Giraffen

Det her er ren nysgerrighed

Men jeg synes ca 90% af indlæggende i denne kategori er mad-orienterede

Jeg ved kosten spiller ind når man gerne vil tabe sig - men  HVOR ER MOTIONEN???

Den er i mine øjne endnu vigtigere end maden og giver meget større velvære og holder kroppen flottere og sundere 

Så hvad er jeres holdninger? er jeg en ensom svale i denne flok, eller er motionen bare ikke så spændende at tale om  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

La´chrissen

Giraffen skriver:

Det her er ren nysgerrighed

Men jeg synes ca 90% af indlæggende i denne kategori er mad-orienterede

Jeg ved kosten spiller ind når man gerne vil tabe sig - men  HVOR ER MOTIONEN???

Den er i mine øjne endnu vigtigere end maden og giver meget større velvære og holder kroppen flottere og sundere 

Så hvad er jeres holdninger? er jeg en ensom svale i denne flok, eller er motionen bare ikke så spændende at tale om  

Ja jeg vil give dig ret, der er ikke meget snak og motion
For mit vedkommende er motion meget vigtigt. Selvfølgelig også at spise ordentlig, men min kost er meget varierende. Men motionen ligger hver anden dag med en masse styrketræning. Og selvfølgelig motions træning.

Anmeld

15. januar 2013

roenlund

Jeg tror ikke det er fordi motionen ikke er vigtig men fordi det er nemmere at give inspiration til kost videre, hvor jeg ikke føler det hjælper andre at fortælle hvordan jeg træner (ikke at det bliver til ret meget men alligevel)

Anmeld

15. januar 2013

Kloster

Så enig så enig....

Motion giver sååå meget mere velvære, end mad nogensinde kommer til.

Hellere afhængig af motion end usund kost.

Men jeg tror, der er mest fokus på maden pga den kan man tage fat på når som helst, hvor imod motion skal prioriteres og tager som oftest lidt længere tid.

Vil lige tilføje at motion mætter og når man er sulten efter motion, vil kroppen hige efter det sunde og fornuftige valg af mad.

Jeg vil klart slå et slag for livsstilsændring, kostomlægning og motion

Anmeld

15. januar 2013

Dinna88

Jeg tror det er fordi maden er dn primære kilde til overvægt - du kan motionere voldsomt meget, uden at det gør en disse, hvis du lever af fastfood. 

Hvis du starter ud med at omlægge din kost, gør det jo en grande forskel for mange til at starte på. Bare se på hvor stor en synder cola er - er dit forbrug stort, kan du tabe sig bare ved at droppe colaen.

Derudover tror jeg at det for mange er en selvfølge, at motionen er en del af det. Men det er så meget nemmere, at hoppe ned i fitness et par gange om ugen, end det er at omlægge kosten. Jeg mener ikke mentalt, men der er så meget arbejde i at lægge kosten om, og man skal vide en masse om det. 

det var lige et kort svar, er lige på vej ud døren

Anmeld

15. januar 2013

Giraffen

Dinna88 skriver:

Jeg tror det er fordi maden er dn primære kilde til overvægt - du kan motionere voldsomt meget, uden at det gør en disse, hvis du lever af fastfood. 

Hvis du starter ud med at omlægge din kost, gør det jo en grande forskel for mange til at starte på. Bare se på hvor stor en synder cola er - er dit forbrug stort, kan du tabe sig bare ved at droppe colaen.

Derudover tror jeg at det for mange er en selvfølge, at motionen er en del af det. Men det er så meget nemmere, at hoppe ned i fitness et par gange om ugen, end det er at omlægge kosten. Jeg mener ikke mentalt, men der er så meget arbejde i at lægge kosten om, og man skal vide en masse om det. 

det var lige et kort svar, er lige på vej ud døren

uha der er jeg slet ikke enig

Jeg tror der er mange mange flere der

1) spiser usundt

2) starter på kur efter kur efter kur efter kur

3) ødelægge deres naturlige stofskifte med kure, der smadrer kroppens naturlige vægtregulering

4) 10 år senere er mere overvægtige end da de startede

Hvorimod andre kan

1) starte med at motionere

2) få mere energi, selvværd, overskud og mod på at vinde kampen

3) automatisk spise mere hensigtsmæssigt alene fordi de mærker deres krop bedre

4) have en højere forbrænding og derfor ikke behøve at være på kur som sådan

sådan er min personlige overbevisning ud fra hvad jeg har set omkring mig i mit liv - de der motionerer "klarer" den - de der "kurer" den falder i igen og igen og igen

Anmeld

15. januar 2013

Giraffen

roenlund skriver:

Jeg tror ikke det er fordi motionen ikke er vigtig men fordi det er nemmere at give inspiration til kost videre, hvor jeg ikke føler det hjælper andre at fortælle hvordan jeg træner (ikke at det bliver til ret meget men alligevel)

hehe der er jeg helt uenig

hader at lave mad og kan ikke se nogen inspiration i endnu en "kaloriefattig" middag - jeg elsker tilgengæld at blive inspireret til andre måder at motionere på og styrke kroppen på

Anmeld

15. januar 2013

Giraffen

La´chrissen skriver:

Ja jeg vil give dig ret, der er ikke meget snak og motion
For mit vedkommende er motion meget vigtigt. Selvfølgelig også at spise ordentlig, men min kost er meget varierende. Men motionen ligger hver anden dag med en masse styrketræning. Og selvfølgelig motions træning.

styrketræning er også bare møgfedt "brænde ud" træning

elsker når instruktøren (ka bedst li instruktørhold ) er så dygtig at man bader i sved efter et rent styrketræningshold - så ved man man har fået fuld udbytte af sin tid

Anmeld

15. januar 2013

Giraffen

Kloster skriver:

Så enig så enig....

Motion giver sååå meget mere velvære, end mad nogensinde kommer til.

Hellere afhængig af motion end usund kost.

Men jeg tror, der er mest fokus på maden pga den kan man tage fat på når som helst, hvor imod motion skal prioriteres og tager som oftest lidt længere tid.

Vil lige tilføje at motion mætter og når man er sulten efter motion, vil kroppen hige efter det sunde og fornuftige valg af mad.

Jeg vil klart slå et slag for livsstilsændring, kostomlægning og motion

det ka være motion bare har været en del af mit liv så længe at jeg ikke ser det som en "prioritering" for mig er det elementært for mit velvære - ligesom bad og mad og rengøring osv

til gengæld HADER jeg at handle og lave mad og gider slet ikke gå op i det altså vi spiser sundt og varieret men det er ikke fordi jeg bruger kærlighed på det :p

Anmeld

15. januar 2013

Papillon

Nu siger du motion, hvad hvis jeg siger fysisk aktivitet? Mon ikke det ville hjælpe mange på vej med vægttab og ikke mindst vedligehold, hvis de gik eller cyklede den halve time om dagen, der nu engang anbefales?

Ja jeg er dårlig til at få det gjort selv, så jeg klarer min samvittighed med de ugentlige ture i træningscenteret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.