Anonym skriver:
Jeg bliver snart sindssyg af mine to katte på 7 måneder. De larmer og leger rundt fra tolv til klokken et halv to om natten og jeg får bare ikke min søvn og overvejer tit og gå af med dem. Men je har bare ikke fået dyr for at gå af med dem igen. Og kan virkelig heller ikke undvære dem.
Men får bare næsten ingen søvn så er ved at gå ud af mit gode skind
Nogen der har nogen råd til hvad jeg kan gøre ved mine to terrorister.
Katte er nataktive dyr, så du kan ikke forhindre dem i at være mest aktive om natten.
Kan jeres katte komme ud? Hvis ja, så vil jeg foreslå dig at lukke dem ud om natten så de kan bruge deres energi udenfor
Du kan også bruge timer på at aktivere dem om dagen/tidligt på aftenen og håbe på at det resulterer i at de er trætte og sover mere om natten, dog er der ingen garantier i og med, at de af natur er nataktive.
Hvis du ikke kan sove for det, og naboerne klager så må du jo overveje om det ikke også er bedre for kattene at få et andet hjem hvor de gerne må lege i deres aktive perioder og måske med mere plads/mulighed for at komme ud?
(Det er ingen kritik det sidste blot en betragtning da jeg synes det er synd at deres menneske mor er frustreret over deres natur)
Anmeld