Kloster skriver:
Interessant og godt spørgsmål....
Ja men det skal have selvværd og det får det ved at føle at det er værd i livet.
Det skal føle at det yder en indsats for at få familien til at fungere. Jeg kan ikke undvære barnets hjælp og dets tilstædeværelse. Jeg nyder tiden med barnet, men nyder også tiden alene og det skal barnet også lære.
Jeg ser barnet og det han laver, tænker, ønsker, drømmer om og jeg taler med ham. Men selvom jeg er mættet af tale og ikke orker at kigge konstant, skal barnet ikke føle sig mindreværdig. Dejlig ballancegang.
Når jeg bliver frustreret ell træt, er det lovligt nok, da det er helt naturlige og menneskelige træk, som livet byder på. Dog skal både voksne og børn lære at behærske de udbrud, som disse ting kan føre med sig.
Hvordan ved mine drenge, at jeg elsker dem.... Tjah... Jeg er virkelig oprindelig interesseret i dem, deres planer, tanker, følelser og interesser. Men uden at snage. Jeg kender drengene og ved, hvornår jeg ikke skal blande mig og om tidspunktet er rigtigt. Jeg vil gøre alt for dem - til en vis grænse, for de kommer sgu selv til at gå over med deres tallerken ell ligge deres vasketøj væk. Men jeg vil til enhver tid hente dem fra en fest, samle dem op, beskytte dem fra det dårlige i livet. Men samtidig ved jeg, at det er min opgave at ruste dem til livet og lade dem få de knubs, som livet giver.
Nu er vores drenge 8, 13 og 15 år og vi kan nu se på de store drenge, at tjah... Vi har sgu vist gjort det okay godt. Det er nogle fornuftige unge mennesker, der prøver livet, men søger trygheden i hjemmet. De kan sige fra og de kan blive lokket. De har frihed til holdninger, der ikke er identiske med deres forældre og står ved deres meninger.
Ja vores total dovne slaskede irriterende drenge er sgu dejligt trods alt 
Ts. For mig er det ikke kun kys og kram, men det at barnet ved hvor det har mig og at der er plads til både det gode og dårlige hos mor og far