Hvad gør I for at vise jeres børn kærlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

Michalala

StineW79 skriver:

Her bliver der knuset og krammet, opdragt, have lov til at være sur, glad, ked af det osv.

Hver dag inden sengetid, bliver der sagt godtnat, sov godt min skat jeg elsker dig. Thea får tit af vide at hun er MIN bedste thea i hele verden. Thea er 4 år.

Med alberte er det jo meget nemt, for hun ska bare vugges, mysses, nusses, tumles, mades, skiftes osv. Hun får også tit af vide at hun er MIN bedste Alberte i hele verden. Hun er 6 mdr. 

De får at vide de ka klare alt, og at de er vigtige medlemmer af vores familie. Vh stine

Min egen er også kun 4 mnd. Så du har ret. Indtil videre virker det "nemt" at vise kærlighed med masser af kys, kram og tilstedeværelse.

Det med at have lov til at være sur, ked osv. tænker jeg også er en anderkendelse af hvem de af og af deres følelser og at man stadig elsker dem selvom de ikke bare er søde og glade. Forsøger du at hjælpe din ældste til at sætte ord på hans følelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Michalala

morethanperfect skriver:

Oscar er lidt over 2 år ..

Har altid fået af vide han er en rigtig kærlig dreng , og det gør mig jo bare så glad 

Vi kysser , krammer , putter og rigtig hygger når han kommer hjem fra Dp.. Det han vil lave , vil jeg lave sammen med ham , indtil vi skal spise .. Det blir på hans primisser 

Han hjælper rigtig meget til herhjemme , og han elsker det ..
Jeg siger jeg elsker ham tit <3

Og mange andre ting 

Det lyder som en god ide at have lidt "kvalitetstid" sammen inden aftensmaden.
Det er dejligt når de i den alder kan se det som en leg at hjælpe til derhjemme

Anmeld

16. januar 2013

Michalala

Tanja. skriver:

Ts. For mig er det ikke kun kys og kram, men det at barnet ved hvor det har mig og at der er plads til både det gode og dårlige hos mor og far men forhindre mig nu ikke i at overkysse deres små lækre kinder alligevel

He he, nej, man kan jo slet ikke modstå at kysse og kramme de dejlige små. Men jeg tror du har ret i at kærligheden til dem også kan vises på mange andre måder.
Jeg tror også at det kan medvirke større fortrolighed ved selv at være ærlige om gode og dårlige sider hos sig selv - og at vise at man som forældre ikke er fejlfri.

Anmeld

16. januar 2013

Michalala

Mamalou skriver:

Jeg viser min søn kærlighed gennem nærvær og tilgængelighed. Min søn skal altid vide, at jeg er der for ham og at han altid kan få hjælp hos mor. Jeg anerkender hans følelser, både positive og negative og roser ham når han gør det godt. Samtidig så får han millionvis af kys og kram og bliver nusset og pusset, ligesom jeg ofte fortæller ham, at jeg elsker ham 

Vh. Louise 

Anmeld

16. januar 2013

Michalala

Den lykkelige skriver:

Min datter er 22 mdr. Udover kram, kys og nussen.. så bliver hun rost, og er med i alt vi gør.. hun får succes oplevelser og har tillid til en og ved man er der for hende.. og for et halvt års tid siden begyndte vi på en ting mig og hende.. hvis hun sidder og er midt i noget andet.. så siger jeg "Gry....? ved du hvad? Så kigger hun på mig og høre efter.. "mor elsker dig rigtig meget", mens jeg stryger hende i håret eller på kinden og giver et ordentlig møs.. Hun bliver så glad og jeg kan se hun bare synes det så hyggeligt! Så det er lidt blevet vores lille ting jeg gør et par gange om ugen..
Jeg håber for alt i verden at hun ved hun er det vigtigste i sin fars og mit liv.. 

Nå hvor sødt. Der er også noget ekstra dejligt ved det, når det bare kommer helt spontant - og uden at man skal gøre noget for det.

Anmeld

16. januar 2013

Michalala

henh01 skriver:

For mig kan det beskrives med 1 ord: Tilstedeværelse!

Det ord siger det hele..

Ja, det tror jeg virkelig også er vigtigt - og at være der 100 % når man er der. Og hvis man ikke kan være fuldstændig tilstede er det måske bedre at fortælle barnet at det lige må vente to minutter.

Anmeld

16. januar 2013

Moar2011

Hvordan viser jeg Storm på 21mdr kærlighed

- Leger med ham
-Hygger med ham
-sætter mig sammen med ham i sofaen når jeg kan mærke at det vil han gerne.- så må alt andet vente
- Kysser ham sindsyg meget
- Roser ham
-Krammer ham
- Tager på oplevelser

at gøre ting på hans præmisser , synes jeg det viser kærlighed til ham..
OSV OSV ..

Anmeld

16. januar 2013

Den lykkelige

Michalala skriver:

Nå hvor sødt. Der er også noget ekstra dejligt ved det, når det bare kommer helt spontant - og uden at man skal gøre noget for det.

Ja lige præcis den det spotane helt vilde kærlighed som kan komme over en.. fordi man kigger på hende og ser hvor helt igennem fantastisk sød og dejlig hun er..  så det skal hun da have afvide..    og tit smiler hun stort og siger "hi hi" og læner hovedet op af mig.. ej men altså så er man bare lykkelig og glad i låget 

Anmeld

16. januar 2013

Michalala

hautecouture skriver:

Udover den åbenlyse fysiske omsorg i kraft af kram, kys, aen og nussen, så gør vi meget ud af, ikke at "skælde ud" - forstå mig ret der skal være grænser og det er der bestemt også, men vi forsøger, så godt vi kan, at lade hende vide at det er hendes HANDLING der er forkert, det er ikke HENDE der er forkert - det kræver en del omtanke faktisk og en masse kropssprog, da hun kun er 16 mdr.

for os er det enormt vigtigt, at hun bliver anerkendt for den hun er og elsket og respekteret. Derfor skal vi også kunne rumme hende når hun, ligesom alle andre børn, laver alle de fejl hun skal lære af. 

God pointe... Men ja, må også kræve en del omtanke. Hvilket kropssprog bruger i fx?

Anmeld

16. januar 2013

Michalala

Den lykkelige skriver:

Ja lige præcis den det spotane helt vilde kærlighed som kan komme over en.. fordi man kigger på hende og ser hvor helt igennem fantastisk sød og dejlig hun er..  så det skal hun da have afvide..    og tit smiler hun stort og siger "hi hi" og læner hovedet op af mig.. ej men altså så er man bare lykkelig og glad i låget 

Nå, det må betyde at hun virkelig også sætter pris på at få det at vide. De der børn kan altså bare gøre en helt blød om hjertet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.