udredning udsat 2 mdr :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2013

Troldemommi

Lone Jakobsen skriver:

hej hej

havde simpelthen ikke set dit svar, så det er ikke med vilje at jeg først svarer nu.

min søn har meget store eksekutive vanskeligheder, og han kan slet ikke begå sig socialt. da han var en del af klassen, var han årsag til meget uro, og han var konstant centrum for konflikter. de fleste af hans dage endte med voldsomme eksplosioner, hvor lærerne fysisk måtte flytte ham fra klassen, og fastholde ham for at forhindre at han ødelagde noget. hans lærere er blevet spyttet på, sparket, slået, og truet med de værste gloser. så jeg bebrejder dem ikke deres valg.

nu hvor han er flyttet udenfor klassen, er han blevet glad igen. han smiler, han glæder sig til at komme i skole og skolen skal ikke længere kæmpe så meget med ham. han er endda begyndt at komme et par timer i sfo hver dag. han er lige nu inde i en periode hvor han ønsker at lære. han øver sig på ord, og er stolt når det lykkedes ham. min søn kan koncentrere sig i 5-10 minutters intervaller af gangen. og kun med en voksen ved sin side.

er glad for dit spørgsmål. det gav mig lyst for at genoptage kampen

Lone

hmm jeg har lige sat og tænkt på din søns sag, jeg troede jeg fik en god ide nemlig at sætte dig i kontakt med en privatrådgiver der kan føre sagen for jer, men jeg kan se at de mest varetager sager indenfor beskæftigelse, øv.

Jeg kender desværre ikke nogle privatrådgivere der arbejder med børnesager, jeg aner faktisk ikke hvorfor.

Fortsat god kamp

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

Nemesis

Det er benhårdt at skulle benytte sig af systemet!!

synes du skal ringe til børnepsyk og høre om der virkelig ikke er mulighed for at i kommer til før de 2 måneder. fortæl at i allerede HAr kæmpet en kamp og at en yderligere ventetid faktisk er ved at tage pippet fra dig. Fortæl at ksolen også kun venter på deres udredning.

At kommunen ikke har styr på noget burde slet ikke påvirke jeres ventetid på børnepsyk. Børnepsyk burde være så proffessionelle af uanset om de skifter personale så kan de stadig klare deres aftaler.

Så få udredningen så kan i altid slå kommunen i hovedet med den senere.
Det er en evig kamp! Drøn hårdt og det er kun de stærkeste der får den nødvendige hjælp.!

Pøj Pøj

Anmeld

14. februar 2013

Lone Jakobsen

Nemesis skriver:

Det er benhårdt at skulle benytte sig af systemet!!

synes du skal ringe til børnepsyk og høre om der virkelig ikke er mulighed for at i kommer til før de 2 måneder. fortæl at i allerede HAr kæmpet en kamp og at en yderligere ventetid faktisk er ved at tage pippet fra dig. Fortæl at ksolen også kun venter på deres udredning.

At kommunen ikke har styr på noget burde slet ikke påvirke jeres ventetid på børnepsyk. Børnepsyk burde være så proffessionelle af uanset om de skifter personale så kan de stadig klare deres aftaler.

Så få udredningen så kan i altid slå kommunen i hovedet med den senere.
Det er en evig kamp! Drøn hårdt og det er kun de stærkeste der får den nødvendige hjælp.!

Pøj Pøj

tro mig, jeg har virkelig overvejet det..... men ved ikke hvor meget forskel det gør.

vores kontakt person ved ppr har lovet at ringe og rykke for en tidligere tid på børnepsyk, men jeg har ikke hørt noget fra ham siden. jeg havde en periode hvor jeg dagligt ringede rundt til både sagsbehandler, ppr og familie centret for at høre om der var nyt, men efter en helt masse afslag.... valgte jeg at kaste håndklædet i ringen i en periode.

nu venter jeg bare.

det jeg frygter mest er klart hvor langt han når at komme bagud fagligt, mens vi venter på den rette hjælp til ham.

imens vi venter er han så kommet med i en ny undersøgelse, hvor vi vil blive tilbudt en helt ny slags familie behandling. og vi har allerede haft det første møde..... så den vej rundt håber vi at der snart sker mere.

Anmeld

14. februar 2013

Lone Jakobsen

Monica P skriver:

hmm jeg har lige sat og tænkt på din søns sag, jeg troede jeg fik en god ide nemlig at sætte dig i kontakt med en privatrådgiver der kan føre sagen for jer, men jeg kan se at de mest varetager sager indenfor beskæftigelse, øv.

Jeg kender desværre ikke nogle privatrådgivere der arbejder med børnesager, jeg aner faktisk ikke hvorfor.

Fortsat god kamp

Monica

æv æv....

men mange tak for din støtte.

Anmeld

14. februar 2013

Nemesis

Lone Jakobsen skriver:

tro mig, jeg har virkelig overvejet det..... men ved ikke hvor meget forskel det gør.

vores kontakt person ved ppr har lovet at ringe og rykke for en tidligere tid på børnepsyk, men jeg har ikke hørt noget fra ham siden. jeg havde en periode hvor jeg dagligt ringede rundt til både sagsbehandler, ppr og familie centret for at høre om der var nyt, men efter en helt masse afslag.... valgte jeg at kaste håndklædet i ringen i en periode.

nu venter jeg bare.

det jeg frygter mest er klart hvor langt han når at komme bagud fagligt, mens vi venter på den rette hjælp til ham.

imens vi venter er han så kommet med i en ny undersøgelse, hvor vi vil blive tilbudt en helt ny slags familie behandling. og vi har allerede haft det første møde..... så den vej rundt håber vi at der snart sker mere.

Du skal ringe direkte til børnepsyk..ikke igennem kommunen! Kan godt forstå du har haft brug for en pause..men for din dreng handler det ikke bare om at komme bagud...men om dårlig oplevelser og negative følelser omkring det at gå i skole.

Håber virkelig for jer, at der snart sker noget og i kan mærke i og jeres søn endelig for den rette hjælp.

Anmeld

14. februar 2013

Laulund87

Ved ikke hvad jeg skal sige, men et kram kan du vist godt bruge

Anmeld

14. februar 2013

Moma

Vil også lige sende en krammer af sted. Puh ha det er da snart ikke til at bære, at det skal være så hårdt at have et barn, der ikke er som "alle andre".

Anmeld

14. februar 2013

Lone Jakobsen

Nemesis skriver:

Du skal ringe direkte til børnepsyk..ikke igennem kommunen! Kan godt forstå du har haft brug for en pause..men for din dreng handler det ikke bare om at komme bagud...men om dårlig oplevelser og negative følelser omkring det at gå i skole.

Håber virkelig for jer, at der snart sker noget og i kan mærke i og jeres søn endelig for den rette hjælp.

okay, det vil jeg lige prøve så.

lige nu har min søn ikke nogle dårlige oplevelser med at gå i skole, men hans fornemmelse af hvad en skolegang egentligt er, og hvilke krav den stiller til et barn i hans alder.... er helt forskruet.

jeg håber sørme også snart der sker noget.

Anmeld

14. februar 2013

Lone Jakobsen

Laulund87 skriver:

Ved ikke hvad jeg skal sige, men et kram kan du vist godt bruge

tak skal du have

Anmeld

14. februar 2013

Lone Jakobsen

Moma skriver:

Vil også lige sende en krammer af sted. Puh ha det er da snart ikke til at bære, at det skal være så hårdt at have et barn, der ikke er som "alle andre".

nej det kan godt være lidt op af bakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.