AnnL skriver:
Tak for dit svar, dejligt at høre jeg ik er den eneste med de tanker 
Jeg er også afhængig af tryghend, så bliver også nervøs, bekymret mm. over ændringer. Så ja planlægning er også vejen frem her, tror jeg
Tror heller ik at man pludselig er 100 % klar til pb, så der skal nok springes ud i det, men med lidt planlægning
Er du i job nu? 
Rart at jeg ik er den eneste der synes alderen trykker, men vi skal da nok nå det, tror på det
Men ja bekymrer mig da alligevel om det med alderen.. Ja kan da håbe at det lykkes i første forsøg, det håber alle jo
Tak, ja vi snakker om det og bliver nok enige om hvad vi gør
Også lidt skræmmende at tænke på at vi måske begynder sidst på året.. 
Er I begyndt på pb? 
Tak også held og lykke til jer 

Hov, havde slet ikke set svaret her.

Jeg var en af de få heldige, der kom i job stort set lige efter jeg blev færdig med min uddannelse

Kæresten er studerende indtil december 1013.
Da jeg havde været i job i ca et halvt år kom kæresten og sagde, at NU ville han altså gerne snart i gang med pb (det var nemlig ham, der var den skrukke hos os - på trods af at jeg er ældst), og så havde jeg lige behov for 4 måneders tid til at vænne mig til tanken inden jeg smed pillerne. Det gjorde jeg så sidst i august 2012, hvilket medførte små 14 dage med lejlighedsvise panikanfald over, hvad i alverden det var jeg dog havde kastet mig ud i

Den positive test stod jeg med for 14 dage siden, så nu er det jo ved at være blodig alvor

Men jeg havde jo (heldigvis?) 6 måneder til at vænne mig til tanken fra projektstart til de to streger, så har ikke været helt så skræmmende at stå med den positive test, som jeg havde frygtet

Mht. alder, så kommer min termin til at falde ca 11-15 dage før min 29 års fødselsdag, så med lidt held kan jeg godt nå at blive mor som 28 årig

Kæresten vil være 27 på det tidspunkt.
Også rigtig meget held og lykke med PB til Jer