AnnL skriver:
Ved ik helt hvad jeg vil med dette indlæg, men har lige brug for at få mine tanker skrevet ned 
Jeg er jo skruk igen..
Men det undrer mig at jeg kan være skruk, men på samme tid, ik have lyst til at få en baby lige nu.. Nogen der kender den følelse?
Jeg føler jeg "burde" være klar til at få en baby nu.. Jeg er 26, min kæreste er 27, vi har været sammen i 6 1/2 år
Frygter at jo længere vi venter, at vi så får svært ved at få børn.. Ved godt at det ved man jo aldrig. Føler tiden løber fra mig, at vi burde "komme" igang, blive klar.. De tanker fylder mest, hvad nu hvis vi ik kan og vi venter for længe med at prøve.. 
Troede jeg skulle være ung mor, elsker at min mor fik mig tidligt, vi kan snakke om alt mm.
Jeg er desværre ledig, har jeg været i lidt over et år
Tænker det ville være bedst at være i et fast job før jeg bliver gravid.
Lige pt. har vi snakket om at til sommer tager vi en snak om, om jeg skal smide p-pillerne og gå igang med pb, an på hvordan vores tilværelse er på det tidspunkt
Vi kunne godt tænke os et sommerbarn
Det mest fantastiske er at min kæreste snakker med på mine tanker/planer (vi kvinder tænker jo en masse
) Han sagde idag, at han godt kunne tænke sig, hvis vi fik en baby næste år
Men han tænker rigtig meget på at jeg skal have et job. Vil jeg også rigtig gerne, men vil også gerne nå at have haft jobbet i en hvis periode, før jeg bliver gravid.. En masse tanker..
Tak for at du læste med 
Det lyder som rigtig fornuftige og helt normale tanker, du går med.
I perioderivor jeg har tumlet med de samme tanker, har de fleste jeg har snakket med om det, fortalt mig, at jeg ville vide det, når jeg var klar til pb.. Sådan hænger virkeligheden dog ikke sammen for mig! Jeg er tryghedsnarkoman, så for mit vedkommende er enhver ændring eller spontanitet forbundet med en masse tanker, nervøsitet og bekymringer.
Derfor tror jeg mere på planlægning.
Jeg blev færdig med mit studie for lidt over et år siden, og min kæreste har stadig et år igen med sit studie. Ellers har vi det som Jer med gerne at ville være i job begge to. Dog er jeg 28 nu, så den med alderen der trykker, kan jeg også sagtens nikke genkendende til

Nogen gange tror jeg også bare, man er nødt til at springe ud i det, selv om man har dage, hvor man ikke føler sig helt klar...
Men nyd, at du kan snakke med din kæreste om det, og bliv eventuelt i fællesskab enige om, hvad der vægter mest for Jer. I kan jo også risikere at være et af de par (25%) som klarer den i 1. forsøg!
Held og lykke med det, uanset hvornår I vælger det skal være