Skruk.. Tanker.. Langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.372 visninger
26 svar
3 synes godt om
10. januar 2013

Babydrøm

Ved ik helt hvad jeg vil med dette indlæg, men har lige brug for at få mine tanker skrevet ned

Jeg er jo skruk igen..  Men det undrer mig at jeg kan være skruk, men på samme tid, ik have lyst til at få en baby lige nu.. Nogen der kender den følelse?

Jeg føler jeg "burde" være klar til at få en baby nu.. Jeg er 26, min kæreste er 27, vi har været sammen i 6 1/2 år   Frygter at jo længere vi venter, at vi så får svært ved at få børn.. Ved godt at det ved man jo aldrig. Føler tiden løber fra mig, at vi burde "komme" igang, blive klar.. De tanker fylder mest, hvad nu hvis vi ik kan og vi venter for længe med at prøve.. 

Troede jeg skulle være ung mor, elsker at min mor fik mig tidligt, vi kan snakke om alt mm.  

Jeg er desværre ledig, har jeg været i lidt over et år  Tænker det ville være bedst at være i et fast job før jeg bliver gravid. 

Lige pt. har vi snakket om at til sommer tager vi en snak om, om jeg skal smide p-pillerne og gå igang med pb, an på hvordan vores tilværelse er på det tidspunkt Vi kunne godt tænke os et sommerbarn  

Det mest fantastiske er at min kæreste snakker med på mine tanker/planer (vi kvinder tænker jo en masse ) Han sagde idag, at han godt kunne tænke sig, hvis vi fik en baby næste år  Men han tænker rigtig meget på at jeg skal have et job. Vil jeg også rigtig gerne, men vil også gerne nå at have haft jobbet i en hvis periode, før jeg bliver gravid.. En masse tanker.. 

Tak for at du læste med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Stivdie

AnnL skriver:

Ved ik helt hvad jeg vil med dette indlæg, men har lige brug for at få mine tanker skrevet ned

Jeg er jo skruk igen..  Men det undrer mig at jeg kan være skruk, men på samme tid, ik have lyst til at få en baby lige nu.. Nogen der kender den følelse?

Jeg føler jeg "burde" være klar til at få en baby nu.. Jeg er 26, min kæreste er 27, vi har været sammen i 6 1/2 år   Frygter at jo længere vi venter, at vi så får svært ved at få børn.. Ved godt at det ved man jo aldrig. Føler tiden løber fra mig, at vi burde "komme" igang, blive klar.. De tanker fylder mest, hvad nu hvis vi ik kan og vi venter for længe med at prøve.. 

Troede jeg skulle være ung mor, elsker at min mor fik mig tidligt, vi kan snakke om alt mm.  

Jeg er desværre ledig, har jeg været i lidt over et år  Tænker det ville være bedst at være i et fast job før jeg bliver gravid. 

Lige pt. har vi snakket om at til sommer tager vi en snak om, om jeg skal smide p-pillerne og gå igang med pb, an på hvordan vores tilværelse er på det tidspunkt Vi kunne godt tænke os et sommerbarn  

Det mest fantastiske er at min kæreste snakker med på mine tanker/planer (vi kvinder tænker jo en masse ) Han sagde idag, at han godt kunne tænke sig, hvis vi fik en baby næste år  Men han tænker rigtig meget på at jeg skal have et job. Vil jeg også rigtig gerne, men vil også gerne nå at have haft jobbet i en hvis periode, før jeg bliver gravid.. En masse tanker.. 

Tak for at du læste med 

Det lyder som rigtig fornuftige og helt normale tanker, du går med.
I perioderivor jeg har tumlet med de samme tanker, har de fleste jeg har snakket med om det, fortalt mig, at jeg ville vide det, når jeg var klar til pb.. Sådan hænger virkeligheden dog ikke sammen for mig! Jeg er tryghedsnarkoman, så for mit vedkommende er enhver ændring eller spontanitet forbundet med en masse tanker, nervøsitet og bekymringer.
Derfor tror jeg mere på planlægning.
Jeg blev færdig med mit studie for lidt over et år siden, og min kæreste har stadig et år igen med sit studie. Ellers har vi det som Jer med gerne at ville være i job begge to. Dog er jeg 28 nu, så den med alderen der trykker, kan jeg også sagtens nikke genkendende til
Nogen gange tror jeg også bare, man er nødt til at springe ud i det, selv om man har dage, hvor man ikke føler sig helt klar...

Men nyd, at du kan snakke med din kæreste om det, og bliv eventuelt i fællesskab enige om, hvad der vægter mest for Jer. I kan jo også risikere at være et af de par (25%) som klarer den i 1. forsøg!
Held og lykke med det, uanset hvornår I vælger det skal være

Anmeld

10. januar 2013

Babydrøm

Tak for dit svar, dejligt at høre jeg ik er den eneste med de tanker 

Jeg er også afhængig af tryghend, så bliver også nervøs, bekymret mm. over ændringer. Så ja planlægning er også vejen frem her, tror jeg Tror heller ik at man pludselig er 100 % klar til pb, så der skal nok springes ud i det, men med lidt planlægning  

Er du i job nu?

Rart at jeg ik er den eneste der synes alderen trykker, men vi skal da nok nå det, tror på det Men ja bekymrer mig da alligevel om det med alderen.. Ja kan da håbe at det lykkes i første forsøg, det håber alle jo  

Tak, ja vi snakker om det og bliver nok enige om hvad vi gør Også lidt skræmmende at tænke på at vi måske begynder sidst på året.. 

Er I begyndt på pb?

Tak også held og lykke til jer 

Anmeld

10. januar 2013

vitapigen

Hejsa

Jeg havde det på samme måde som dig. Ville også gerne have fast job og gerne være der et stykke tid, men da der var mangler på sygeplejersker og jeg kun fik et vikariat efter endt uddannelse, valgte vi at gå igang med PB. Det tog også 8 mdr. at blive gravid og havde stadig kun et vikariat. Men man kan jo ikke planlægge alt og sket ikke et barn. Det kommer når det kommer. Heldigvis for mig, fik jeg et nyt vikariat efter barsel

Hvis jeg var dig, ville jeg gå igang med PB nu, og hvis du ikke har arbejde når det lykkes, kan det være at arbejdsmarkedet ser anderledes ud når du kommer tilbage fra barsel held og lykke

Anmeld

10. januar 2013

Miss-86

Skruk, jaa det er jeg i den grad også, føler også jeg er HELT klar, men er nu ikke sikkert jeg er det, hvis jeg pludselig havde en bebs i maven. Men det er desværre heller ikke aktuelt, da min kæreste slet ikke føler sig klar, det 'kæmper' jeg meget med.. Ved ikke hvad jeg skal gøre.

Nåå, men det med alderen, der er jeg helt med dig, jeg er 26 år og min kæreste er 27 år, så derfor forstår jeg fuldt ud. Synes tiden er ved og rinde ud, hvis man kan sige det sådan, især hvis vi ikke engang går igang med PB. Jeg er jo igang med at blive undersøgt for PCO, håber ikke jeg har det, men tænker at hvis jeg har, så skulle vi have gået igang før LÆNGE siden.. Puuha..

Men forstår godt at I vil vente til du har fået job.. Føler din kæreste sig klar til PB?

Anmeld

10. januar 2013

Miss-86

Skruk, jaa det er jeg i den grad også, føler også jeg er HELT klar, men er nu ikke sikkert jeg er det, hvis jeg pludselig havde en bebs i maven. Men det er desværre heller ikke aktuelt, da min kæreste slet ikke føler sig klar, det 'kæmper' jeg meget med.. Ved ikke hvad jeg skal gøre.

Nåå, men det med alderen, der er jeg helt med dig, jeg er 26 år og min kæreste er 27 år, så derfor forstår jeg fuldt ud. Synes tiden er ved og rinde ud, hvis man kan sige det sådan, især hvis vi ikke engang går igang med PB snart. Jeg er jo igang med at blive undersøgt for PCO, håber ikke jeg har det, men tænker at hvis jeg har, så skulle vi have gået igang før LÆNGE siden.. Puuha..

Men forstår godt at I vil vente til du har fået job.. Føler din kæreste sig klar til PB?

Anmeld

10. januar 2013

Miss-86

Jeg er hele tiden skruk, men i perioder at jeg får et 'udbrud' og min kæreste skal finde ud af hvad han vil osv...
Er enormt frustreret over han ikke er såå langt, når vi er 'så gamle' som vi er. Hvis du forstår!

Anmeld

10. januar 2013

Miss-86

vitapigen skriver:

Hejsa

Jeg havde det på samme måde som dig. Ville også gerne have fast job og gerne være der et stykke tid, men da der var mangler på sygeplejersker og jeg kun fik et vikariat efter endt uddannelse, valgte vi at gå igang med PB. Det tog også 8 mdr. at blive gravid og havde stadig kun et vikariat. Men man kan jo ikke planlægge alt og sket ikke et barn. Det kommer når det kommer. Heldigvis for mig, fik jeg et nyt vikariat efter barsel

Hvis jeg var dig, ville jeg gå igang med PB nu, og hvis du ikke har arbejde når det lykkes, kan det være at arbejdsmarkedet ser anderledes ud når du kommer tilbage fra barsel held og lykke

Ja, det kan jeg så også godt se, var en mulighed hvis man var arbejdsløs

Heldigt for dig, du fik vikariat efter barsel, dejligt

Anmeld

10. januar 2013

Babydrøm

vitapigen skriver:

Hejsa

Hej

Tak for dit svar

Det lyder som en god ide at I valgte at gå igang med pb, på det tidspunkt. Nej det kan jo ik planlægges, og vi ved jo aldrig hvor lang tid det tager.. 

Dejligt du fik et nyt vikariat efter barsel

Ja må indrømme jeg også har overvejet at få baby nu/begynde på pb nu, når jeg alligevel er ledig.. Men vi føler os ik helt klar, (ved godt man nok aldrig bliver klar) også derfor vi nok tager samtalen til sommer om hvad vi vil, an på hvordan situationen ser ud på det tidspunkt  

Tak

Anmeld

10. januar 2013

vitapigen

AnnL skriver:

Hej

Tak for dit svar

Det lyder som en god ide at I valgte at gå igang med pb, på det tidspunkt. Nej det kan jo ik planlægges, og vi ved jo aldrig hvor lang tid det tager.. 

Dejligt du fik et nyt vikariat efter barsel

Ja må indrømme jeg også har overvejet at få baby nu/begynde på pb nu, når jeg alligevel er ledig.. Men vi føler os ik helt klar, (ved godt man nok aldrig bliver klar) også derfor vi nok tager samtalen til sommer om hvad vi vil, an på hvordan situationen ser ud på det tidspunkt  

Tak

Nej hvis man ikke føler sig klar skal man ikke gøre det, men heldigvis har man 9 mdr at forberede sig i

Kan huske da jeg stod med en positiv test. Hold da op et sug i maven og nu var der ingen vej tilbage. Og en masse tanker om man nu var klar

Men held og lykke når i engang gå igang med PB

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.