Nogen der har prøvet "Smertefri fødsel" konceptet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

tarkoflen

Aagaard skriver:

Ja Jeg melder mig til næste kursus i Århus.
Tak for hjælpen

Når du ser en dato, kan du så lokkes til at smide mig en pb? Jeg skal også nok selv holde øje, men ja, jeg har jo så ikke været så god til det inden dette møde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Tulle28

Det lyder fantastisk!
Jeg havde slet ikke overvejet at jeg kunne komme i den situation at, jeg ikke kunne mere, ikke ville mere og kan vi ikke holde en pause så jeg kan sove og så gøre det færdigt når jeg ikke er så udmattet mere. Jeg vil så gerne at jeg faktisk har overskud til, og lyst for den sags skyld til, at tage mig af barnet når det kommer ud, give det en mulighed for at blive ammet ordenligt - ikke bare lagt til et lille minut fordi det sagde jordmoderen jeg skulle.
Da jeg fik min datter op på mave følte jeg ingen ting, jeg var bare udmattet og havde stadig ondt.
Tænk hvor fortryllende hvis man kunne undgå det!

Jeg tror MÅSKE også forskellen ligger i, hvordan man selv har deltaget i sin fødsel. Altså, hvis man bare har følt smerte hele vejen igennem og derfor ikke rigtig har kunne overskue situationen frem for at man har kunne arbejde aktivt med hele vejen - kan du følge mig? Jeg hævde et par gange under min fødsel, hvor jeg skulle have spændt CTG på eller vendes rundt, hvor jeg ikke nåede at få vejrtrækningen med fra første ve og hold nu op, hvor gjorde det ondt! Der kunne jeg slet ikke være i min krop. Men så kom jeg rigtig med ved næste ve og så var smerten væk. Lyder lidt for godt til at være sandt, men ikke desto mindre passer det Den vejrtrækning, man bruger hele vejen, er den samme vejrtrækning, man "normalt" bruger, når du ikke må presse med på presseveerne - altså gispevejrtrækning. Det kræver lidt øvelse at trække vejret på denne måde i et minut eller mere, deraf træningen Samtidig skal man også være afspændt i især skuldre, kæbe og øjne, og det kræver også en lidt øvelse at være afspændt, samtidig med at man koncentrerer sig om at trække vejret. Men det er det man lige nøjagtig lærer i det daglige træningsprogram

Kig også på deres facebook side og

Anmeld

10. januar 2013

Tulle28

- min iPad driller, så nu fortsætter mit indlæg

... Og så hold øje med deres kurser. Da jeg var til jordemoder første gang, var det en ung jordemoder plus en jordemoderstuderende, og de sad og klappede og hujede, da jeg spurgte ind til det (for jeg synes jo, ligesom de fleste andre, at det måske nok lød liiiidt for godt til at være sandt). Hun havde 5 eller 8 fødsler bag sig, hvor den gravide havde været på smertefri fødsel kurset og det havde været sådan nogle gode fødsler. Så det var egentlig det, der overbeviste mig om at jeg skulle tilmelde mig

Anmeld

10. januar 2013

Aagaard

tarkoflen skriver:

Når du ser en dato, kan du så lokkes til at smide mig en pb? Jeg skal også nok selv holde øje, men ja, jeg har jo så ikke været så god til det inden dette møde

Ja da! Det skal jeg gøre

Anmeld

10. januar 2013

Aagaard

Tulle28 skriver:

- min iPad driller, så nu fortsætter mit indlæg

... Og så hold øje med deres kurser. Da jeg var til jordemoder første gang, var det en ung jordemoder plus en jordemoderstuderende, og de sad og klappede og hujede, da jeg spurgte ind til det (for jeg synes jo, ligesom de fleste andre, at det måske nok lød liiiidt for godt til at være sandt). Hun havde 5 eller 8 fødsler bag sig, hvor den gravide havde været på smertefri fødsel kurset og det havde været sådan nogle gode fødsler. Så det var egentlig det, der overbeviste mig om at jeg skulle tilmelde mig

Tak Jeg kikker på facebook og tager næste intro møde i Århus.
Det lyder jo altså som du siger næsten for godt til at være sandt, men jeg er faktisk ved at være der hvor jeg syntes at det er pengende værd, om ikke det virker for mig - så har jeg ihvertfald gjort mit aller bedste for ikke at opleve det igen.

Tusinde tak for hjælpen

Anmeld

10. januar 2013

tarkoflen

Aagaard skriver:

Ja da! Det skal jeg gøre

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.