Nogen der har prøvet "Smertefri fødsel" konceptet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.274 visninger
25 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

Aagaard

Hej piger! (ja også drenge - men det her er nu mest til pigerne)

Er der nogen af jer der kender eller har prøvet metoden/konceptet?
- Hvis ja - hvordan var din oplevelse?

Jeg havde med fødslen af min datter, egentlig en god og ukompliceret fødsel. Den var lidt lang og jeg oplevede de sidste timer en følelse af at have lyst til at give op, ikke kunne mere og ikke ville mere. " er opgivende" står der i mine fødsels noter.
Det sted vil jeg enormt gerne undgå næste gang og måske er det dette der skal til?

(Jeg står dog ikke overfor at skulle bruge det lige forløbig, da jeg ikke er gravid og vi lige skal et pænt stykke på den gode side af en fødselsdepression hos min kæreste før vi skal bare så meget som at overveje om jeg skal have spiralen ud)

Håber at høre både de gode og knap så gode ting ved denne metode

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Fenja09

Aagaard skriver:

Jeg havde med fødslen af min datter, egentlig en god og ukompliceret fødsel. Den var lidt lang og jeg oplevede de sidste timer en følelse af at have lyst til at give op, ikke kunne mere og ikke ville mere. " er opgivende" står der i mine fødsels noter.
Det sted vil jeg enormt gerne undgå næste gang og måske er det dette der skal til?

(Jeg står dog ikke overfor at skulle bruge det lige forløbig, da jeg ikke er gravid og vi lige skal et pænt stykke på den gode side af en fødselsdepression hos min kæreste før vi skal bare så meget som at overveje om jeg skal have spiralen ud)

Line

Hvad er det for et koncept? Og min første tanke er godt nok - eksistere det?

Anmeld

9. januar 2013

Muhmi

Aagaard skriver:

Line

Sign me up...  Er der virkelig noget der hedder smertefri fødsel?? hehe

Anmeld

9. januar 2013

Aagaard

Fenja09 skriver:

Hvad er det for et koncept? Og min første tanke er godt nok - eksistere det?

Her er den hjemmeside jeg har læst og set på:
http://www.smertefrifoedsel.dk/
Jeg syntes det lyder plausibelt, idet de jo ikke lover en smertefri fødsel, men en fødsel, hvor man selv er mere i kontrol og ved hvad der sker.

Anmeld

9. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har været til et foredrag. Synes det lød som en god måde at tjene penge på, for hold da op hvor er det dyrt. Men kender en der har prøvet og det virkede ikke

Anmeld

9. januar 2013

Aagaard

Muhmi skriver:

Sign me up...  Er der virkelig noget der hedder smertefri fødsel?? hehe

Navnet er vidst en smule misvisende, men de har folk derinde på hjemmesiden og andre steder der siger at det har de oplevet.

Jeg håber på at nogle måske kunne komme med en smule insider viden, efter at have prøvet konceptet.

Anmeld

9. januar 2013

Tulle28

Ja! Jeg var på intensiv kurset og brugte det fuldt ud under min fødsel. Jeg kan kun sige at det virker. Jeg havde ikke på noget tidspunkt smerter og jeg fik intet smertestillende. Der er ikke noget hokus-pokus over det, og man skal investere lidt tid - men det ville man jo også gøre, hvis man f.eks. skulle løbe et marathon (eller 5 km)

Anmeld

9. januar 2013

tarkoflen

Min svigerindes veninde har prøvet det, og var helt pjattet med det!

Smertefri fødsel ikke helt, men hun synes hun brugte det meget under fødslen, og hun mener selv, at det gik bedre end forventet, men om det var kurset eller fordi hun reagerede anderledes, end hun havde regnet med, er jo ikke til at sige

Synes jeg så at der var noget gratis intro til det rundt om i babysam butikker rundt om

Anmeld

9. januar 2013

Aagaard

mor:) skriver:

Har været til et foredrag. Synes det lød som en god måde at tjene penge på, for hold da op hvor er det dyrt. Men kender en der har prøvet og det virkede ikke

Ja, det er nemlig dyrt - men det er penge jeg gerne vil give, hvis det kan give mig, ikke en smertefri fødsel men, en fødsel jeg har mere overblik i og hvor det er mig der kontrollerer smerterne og ikke omvendt.

Men det virkede ikke for din veninde så, fik hun ikke en smerte fri fødsel eller hvad var "succes kriteriet"?

Anmeld

9. januar 2013

Muhmi

Aagaard skriver:

Navnet er vidst en smule misvisende, men de har folk derinde på hjemmesiden og andre steder der siger at det har de oplevet.

Jeg håber på at nogle måske kunne komme med en smule insider viden, efter at have prøvet konceptet.

Aah okay... Ja jeg kan desværre ikke hjælpe,men jeg synes da det lød meget spændende hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.