Aagaard skriver:
Det lyder jo helt fantastisk!
Vil du mene at man ville kunne undgå at opgive af udmattelse ved at bruge metoden? Bliver man ikke lige så træt?
(ikke at jeg vil hænge dig op på noget som helst
)
He he tak
Det er jo svært at sige, for selvfølgelig er man træt efter mange timer med veer. Min fødsel tog 10 timer fra første ve og jeg var ikke træt eller udmattet. Jeg følte på intet tidspunkt frygt eller at jeg ikke kunne magte situationen. Og det er nemlig som du siger, at man tager kontrollen over situationen og deltager aktivt i fødslen, frem for at man indtager en offerrolle. Samtidig er det ikke på nogen måde frelst, du får forklaret hvad din krop kan gøre og hvordan epidural og ve-drop påvirker din krop og dermed din fødsel, men det er ikke på sådan en "du må IKKE få en epidural!!!!" måde, slet ikke.
Du får nogle lydfiler som du kan downloade til din telefon f.eks., og blandt dem er der bl.a. et "træningsprogram" på ca. 15 minutter, som du skal øve hver dag i 6-8 uger (mindre kan også gøre det, men jo mere du træner, jo bedre rustet er du).
Jeg ville føde igen til hver en tid, og det på trods af at jeg fik en 3. gradsbristning. Og ja, det er måske dyrt, men jeg synes pengene er godt givet ud. Det kan slet ikke sammenlignes med den fødselsforberedelse, det offentlige tilbyder. Smertefri fødsel har iøvrigt en ret god facebook side, hvis du har brug for lidt flere tilkendegivelser

Og spørg endelig løs
Anmeld