Nogen der har prøvet "Smertefri fødsel" konceptet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Aagaard

Tulle28 skriver:

Ja! Jeg var på intensiv kurset og brugte det fuldt ud under min fødsel. Jeg kan kun sige at det virker. Jeg havde ikke på noget tidspunkt smerter og jeg fik intet smertestillende. Der er ikke noget hokus-pokus over det, og man skal investere lidt tid - men det ville man jo også gøre, hvis man f.eks. skulle løbe et marathon (eller 5 km)

Det lyder jo helt fantastisk!
Vil du mene at man ville kunne undgå at opgive af udmattelse ved at bruge metoden? Bliver man ikke lige så træt?

(ikke at jeg vil hænge dig op på noget som helst)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Aagaard

tarkoflen skriver:

Min svigerindes veninde har prøvet det, og var helt pjattet med det!

Smertefri fødsel ikke helt, men hun synes hun brugte det meget under fødslen, og hun mener selv, at det gik bedre end forventet, men om det var kurset eller fordi hun reagerede anderledes, end hun havde regnet med, er jo ikke til at sige

Synes jeg så at der var noget gratis intro til det rundt om i babysam butikker rundt om

Det lyder jo altså dejligt, med en go oplevelse i hvertfald.

Jeg må vidst lige holde øjnene åbne mht til introaftner - det må undersøges grundigt ihvertfald

Anmeld

9. januar 2013

Tulle28

Aagaard skriver:

Det lyder jo helt fantastisk!
Vil du mene at man ville kunne undgå at opgive af udmattelse ved at bruge metoden? Bliver man ikke lige så træt?

(ikke at jeg vil hænge dig op på noget som helst)

He he tak

Det er jo svært at sige, for selvfølgelig er man træt efter mange timer med veer. Min fødsel tog 10 timer fra første ve og jeg var ikke træt eller udmattet. Jeg følte på intet tidspunkt frygt eller at jeg ikke kunne magte situationen. Og det er nemlig som du siger, at man tager kontrollen over situationen og deltager aktivt i fødslen, frem for at man indtager en offerrolle. Samtidig er det ikke på nogen måde frelst, du får forklaret hvad din krop kan gøre og hvordan epidural og ve-drop påvirker din krop og dermed din fødsel, men det er ikke på sådan en "du må IKKE få en epidural!!!!" måde, slet ikke.

Du får nogle lydfiler som du kan downloade til din telefon f.eks., og blandt dem er der bl.a. et "træningsprogram" på ca. 15 minutter, som du skal øve hver dag i 6-8 uger (mindre kan også gøre det, men jo mere du træner, jo bedre rustet er du).

Jeg ville føde igen til hver en tid, og det på trods af at jeg fik en 3. gradsbristning. Og ja, det er måske dyrt, men jeg synes pengene er godt givet ud. Det kan slet ikke sammenlignes med den fødselsforberedelse, det offentlige tilbyder. Smertefri fødsel har iøvrigt en ret god facebook side, hvis du har brug for lidt flere tilkendegivelser Og spørg endelig løs

Anmeld

9. januar 2013

tarkoflen

Aagaard skriver:

Det lyder jo altså dejligt, med en go oplevelse i hvertfald.

Jeg må vidst lige holde øjnene åbne mht til introaftner - det må undersøges grundigt ihvertfald

Hov det er forskelligt hvor de holder dem, kan jeg se...

Men du kan se det her:

http://www.smertefrifoedsel.dk/467/gratis-foredrag -fødselsforberedelse-hos-smertefri-fødse l

Anmeld

9. januar 2013

Aagaard

Tulle28 skriver:

He he tak

Det er jo svært at sige, for selvfølgelig er man træt efter mange timer med veer. Min fødsel tog 10 timer fra første ve og jeg var ikke træt eller udmattet. Jeg følte på intet tidspunkt frygt eller at jeg ikke kunne magte situationen. Og det er nemlig som du siger, at man tager kontrollen over situationen og deltager aktivt i fødslen, frem for at man indtager en offerrolle. Samtidig er det ikke på nogen måde frelst, du får forklaret hvad din krop kan gøre og hvordan epidural og ve-drop påvirker din krop og dermed din fødsel, men det er ikke på sådan en "du må IKKE få en epidural!!!!" måde, slet ikke.

Du får nogle lydfiler som du kan downloade til din telefon f.eks., og blandt dem er der bl.a. et "træningsprogram" på ca. 15 minutter, som du skal øve hver dag i 6-8 uger (mindre kan også gøre det, men jo mere du træner, jo bedre rustet er du).

Jeg ville føde igen til hver en tid, og det på trods af at jeg fik en 3. gradsbristning. Og ja, det er måske dyrt, men jeg synes pengene er godt givet ud. Det kan slet ikke sammenlignes med den fødselsforberedelse, det offentlige tilbyder. Smertefri fødsel har iøvrigt en ret god facebook side, hvis du har brug for lidt flere tilkendegivelser Og spørg endelig løs

Det lyder fantastisk!
Jeg havde slet ikke overvejet at jeg kunne komme i den situation at, jeg ikke kunne mere, ikke ville mere og kan vi ikke holde en pause så jeg kan sove og så gøre det færdigt når jeg ikke er så udmattet mere. Jeg vil så gerne at jeg faktisk har overskud til, og lyst for den sags skyld til, at tage mig af barnet når det kommer ud, give det en mulighed for at blive ammet ordenligt - ikke bare lagt til et lille minut fordi det sagde jordmoderen jeg skulle.
Da jeg fik min datter op på mave følte jeg ingen ting, jeg var bare udmattet og havde stadig ondt.
Tænk hvor fortryllende hvis man kunne undgå det!

Anmeld

9. januar 2013

Aagaard

tarkoflen skriver:

Hov det er forskelligt hvor de holder dem, kan jeg se...

Men du kan se det her:

http://www.smertefrifoedsel.dk/467/gratis-foredrag -fødselsforberedelse-hos-smertefri-fødse l

Hi der har været et her i århus i aften.
Jeg må vidst vente til det næste kommer op.
Det er lidt sjovt hvorfor det flyder en del for mig i øjeblikket, her 1 år og 3 mdr fra sidste fødsel og længe til den næste

Anmeld

9. januar 2013

tarkoflen

Aagaard skriver:

Hi der har været et her i århus i aften.
Jeg må vidst vente til det næste kommer op.
Det er lidt sjovt hvorfor det flyder en del for mig i øjeblikket, her 1 år og 3 mdr fra sidste fødsel og længe til den næste

Ja det opdagede jeg også... Jeg må vist være bedre til at holde øje

Er du gravid med nr. 2 eller er det fordi det fylder meget for dig, at du skal føde igen på et tidspunkt?

Anmeld

9. januar 2013

Aagaard

tarkoflen skriver:

Ja det opdagede jeg også... Jeg må vist være bedre til at holde øje

Er du gravid med nr. 2 eller er det fordi det fylder meget for dig, at du skal føde igen på et tidspunkt?

Det fylder bare meget i mit hoved - det vender tilbage med jævne mellemrum og rumstere derinde. Så jeg blev enig med mig om at jeg måtte gøre noget for at undgå at have der hvor jeg bare piver og lider igen - Jeg må lave en plan til hvordan jeg vil undgå det - Så kan det måske skrubbe ude af mit hoved indtil det er aktuelt

Anmeld

9. januar 2013

tarkoflen

Aagaard skriver:

Det fylder bare meget i mit hoved - det vender tilbage med jævne mellemrum og rumstere derinde. Så jeg blev enig med mig om at jeg måtte gøre noget for at undgå at have der hvor jeg bare piver og lider igen - Jeg må lave en plan til hvordan jeg vil undgå det - Så kan det måske skrubbe ude af mit hoved indtil det er aktuelt

Så ville sådan et foredrag nok være optimalt, i og med at du så ved, hvad der kunne være en mulighed

Anmeld

9. januar 2013

Aagaard

tarkoflen skriver:

Så ville sådan et foredrag nok være optimalt, i og med at du så ved, hvad der kunne være en mulighed

Ja Jeg melder mig til næste kursus i Århus.
Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.