Væske i ørene...gode råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

Nettemor

Mussen2 skriver:

Nej, det er lidt det jeg tænker, gad vide hvorfor lægen ikke udskriver næsespray når nu hun har konstateret væske

De har bare ikke den samme viden. De ved lidt ommange ting mens lægen ved meget om nogle få ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Fenja09

Mussen2 skriver:

Lillebror på 11 mdr. Døjer med væske i øret efter en gang mellemørebetændelse. Det er ikke så praktisk når han netop nu skulle køres ind i vuggestue og jeg starter op på job om 1 uge

Jeg har bestilt tid hos kranio sakral så vil jeg se om det virker og derud over sov han på panodil. I dag har han lidt feber så han er hjemme

Hvilke råd og erfaringer har i udover de gængse, som hævet sengeleje osv.

Vil rigtig gerne høre fra jer der helt konkret har oplevet en forskel på noget i har gjort

Vores datter har også haft væske i øret efter MØB, men vores læge siger at det kan tage rigtig lang tid før det forsvinder, så han kontrollere hende engang imellem og er det ikke forsvundet her d. 16 Januar, så skal hun vist til ørelæge.

Jeg tror ikke der er så meget at gøre udover det du allerede ved, men de kan godt være pylrede i perioder fordi det giver en mærkelig fornemmelse i øret - plus at lydene kan ændre sig for dem og derfor reagere de ved at være kede af det eller utilpasse.

Hvis det fortsætter med jeres lille dreng synes bestemt at i skal sørge for at han kommer en tur til ørelæge.

/Fenja

Anmeld

7. januar 2013

K&S

Ph hvor synd. Der har været hårdt for ham. Jeg kan sagtens genkende det med at vågne skrigende. Det er netop hvad min søn også gør når han har ondt i ørene. Han vil heller ikke lægge ned og skriger. Det er sgu synd

Han kan også være påvirket af tryk i ørene, som måske "popper" en gang imellem - det gør SÅ ondt...

Jeg ville ikke se tiden an, det gjorde vi (efter egen læges anvisning) og det resulterede i at Anton faktisk ingen hørelse havde haft i 1/2 år - så rent sprogligt er han bagefter - og det påvirkede også hans balance! 

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

K&S skriver:

Han kan også være påvirket af tryk i ørene, som måske "popper" en gang imellem - det gør SÅ ondt...

Jeg ville ikke se tiden an, det gjorde vi (efter egen læges anvisning) og det resulterede i at Anton faktisk ingen hørelse havde haft i 1/2 år - så rent sprogligt er han bagefter - og det påvirkede også hans balance! 

Han er ok ikke helt så hårdt ramt. Men jeg kunne finde på at bestille en tid( der er 3-4 ugers ventetid) og så aflyse hvis det ikke er bedre....

Synes ikke det er optimalt de skal have så ondt hvis der er noget at føre.... Lægen vil se ham igen mellem 1-2 måneder. Det er da lang tid at. Have ondt. Også selvom det er småondt.
Og have feber on off også......

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Fenja09 skriver:

Vores datter har også haft væske i øret efter MØB, men vores læge siger at det kan tage rigtig lang tid før det forsvinder, så han kontrollere hende engang imellem og er det ikke forsvundet her d. 16 Januar, så skal hun vist til ørelæge.

Jeg tror ikke der er så meget at gøre udover det du allerede ved, men de kan godt være pylrede i perioder fordi det giver en mærkelig fornemmelse i øret - plus at lydene kan ændre sig for dem og derfor reagere de ved at være kede af det eller utilpasse.

Hvis det fortsætter med jeres lille dreng synes bestemt at i skal sørge for at han kommer en tur til ørelæge.

/Fenja

Er hun også påvirket af det når hun skal sove?

Anmeld

7. januar 2013

K&S

Mussen2 skriver:

Han er ok ikke helt så hårdt ramt. Men jeg kunne finde på at bestille en tid( der er 3-4 ugers ventetid) og så aflyse hvis det ikke er bedre....

Synes ikke det er optimalt de skal have så ondt hvis der er noget at føre.... Lægen vil se ham igen mellem 1-2 måneder. Det er da lang tid at. Have ondt. Også selvom det er småondt.
Og have feber on off også......

Vi var ikke klar over hvor slemt det stod til, før vi kom til ørelægen - vi fik hele tiden at vide, at nogle børn bare sover dårligt og vågner tidligt - for der var intet at mærke mht. ondt i ørene om dagen og intet for egen læge at se.

Jeg ville bestille tid og så, som du selv skriver, aflyse den, hvis situationen ændrer sig 

Hvor i landet bor I? 

Anmeld

7. januar 2013

Fenja09

Mussen2 skriver:

Er hun også påvirket af det når hun skal sove?

Det var hun i nogle uger efter MØB var væk og lægen fortalte os, at væsken kunne være der i rigtig lang tid. Det gør ikke ondt på dem, men lydene i øret kan ændre sig både når de tumler rundt og når de ligger ned. Vi har været til tjek 2 gange og skal igen her d. 16 og så er der gået 4 uger siden sidst.

Håber det er væk når vi skal til lægen, men skal hun bestemt tilses af en ørelæge, tror det er den eneste vej frem, for at fjerne det.

/Fenja

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Fenja09 skriver:

Det var hun i nogle uger efter MØB var væk og lægen fortalte os, at væsken kunne være der i rigtig lang tid. Det gør ikke ondt på dem, men lydene i øret kan ændre sig både når de tumler rundt og når de ligger ned. Vi har været til tjek 2 gange og skal igen her d. 16 og så er der gået 4 uger siden sidst.

Håber det er væk når vi skal til lægen, men skal hun bestemt tilses af en ørelæge, tror det er den eneste vej frem, for at fjerne det.

/Fenja

Altså her er jeg helt sikker på at det gør decideret ondt ind i mellem. Som i går aftes hvor han skreg i vilden sky, var drøntræt, men kunne simpelthen ikke finde ordentlig ro og skreg i flere timer on and off. Han havde gså feber

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

K&S skriver:

Vi var ikke klar over hvor slemt det stod til, før vi kom til ørelægen - vi fik hele tiden at vide, at nogle børn bare sover dårligt og vågner tidligt - for der var intet at mærke mht. ondt i ørene om dagen og intet for egen læge at se.

Jeg ville bestille tid og så, som du selv skriver, aflyse den, hvis situationen ændrer sig 

Hvor i landet bor I? 

I midtjylland. Jeg ved der er lang tids ventetid

Anmeld

7. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det eneste der hjalp her var dræn. Men min dreng havde flere gange mellemørsbetændelse med efterfølgende væske i ørene.

Men de ligger jo ikke dræn efter en gangs mellemærsbetændelse. Og det er meget normalt at man kan have lidt væske efter en mellemørsbetændelse/forkølelse.

Jeg har så en anden historie: læge kan se væske i ørene. ørelæge kan ikke. Dette er sket 2 gange.

Så pas nu på med at være efter lægerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.