Væske i ørene...gode råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.652 visninger
34 svar
0 synes godt om
7. januar 2013

Mussen2

Lillebror på 11 mdr. Døjer med væske i øret efter en gang mellemørebetændelse. Det er ikke så praktisk når han netop nu skulle køres ind i vuggestue og jeg starter op på job om 1 uge

Jeg har bestilt tid hos kranio sakral så vil jeg se om det virker og derud over sov han på panodil. I dag har han lidt feber så han er hjemme

Hvilke råd og erfaringer har i udover de gængse, som hævet sengeleje osv.

Vil rigtig gerne høre fra jer der helt konkret har oplevet en forskel på noget i har gjort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

K&S

Mussen2 skriver:

Lillebror på 11 mdr. Døjer med væske i øret efter en gang mellemørebetændelse. Det er ikke så praktisk når han netop nu skulle køres ind i vuggestue og jeg starter op på job om 1 uge

Jeg har bestilt tid hos kranio sakral så vil jeg se om det virker og derud over sov han på panodil. I dag har han lidt feber så han er hjemme

Vil rigtig gerne høre fra jer der helt konkret har oplevet en forskel på noget i har gjort

Har I været til ørelæge? 

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

K&S skriver:

Har I været til ørelæge? 

Nej, kun læge et par gange. Jeg tror det er for tidlig at gå til
ørelæge? Lægen ville se ham omen måned eller to....

Anmeld

7. januar 2013

Tulle28

Det eneste der hjalp her mod væske i ørerne var dræn...

Anmeld

7. januar 2013

Tulle28

Mussen2 skriver:

Hvis han ofte bøvlet med ørerne ville jeg skynde mig at komme til ørelægen, så I kan komme ind i et forløb. De vil som oftest gerne se børnene i nogle måneder, før de evt. lægger dræn.

Anmeld

7. januar 2013

2babygirls

Mussen2 skriver:

Øredråber!!!!
Det gør noget for vores datter med det samme, og hun lider gerne af det ca 1 gang om måneden.
Mener de hedder ciloxan, de dyre sv*n

Hvis vi hæver hovedgærdet på sengen putter hun bare nede i forenden.

Anmeld

7. januar 2013

K&S

Mussen2 skriver:

Lægen har slet ikke de nødvendige redskaber - vi gik også til tjek hos egen læge, men de fandt heller intet alarmerende.

Da vi kom til ørelæge, havde Anton væske på begge ører, nedsat hørelse på det ene øre og ingen hørelse på det andet - han fik lagt dræn 3 dage efter og vi fik et helt andet barn 

Så mit råd vil være - kontakt en ørelæge! 

Fra Anton startede i DP, da han var 10 måneder og til han fik lagt dræn som 16 måneder, var han ikke i DP en hel uge ad gangen pga. sygdom! Og han har kun været syg 1 gang siden han fik lagt dræn og han er 2,5 nu 

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Øredråber!!!!
Det gør noget for vores datter med det samme, og hun lider gerne af det ca 1 gang om måneden.
Mener de hedder ciloxan, de dyre sv*n

Hvis vi hæver hovedgærdet på sengen putter hun bare nede i forenden.

Hvor lang tid havde dit barn haft ondt før du fik øredråber! Var det af ørelæge eller læge?

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

K&S skriver:

Lægen har slet ikke de nødvendige redskaber - vi gik også til tjek hos egen læge, men de fandt heller intet alarmerende.

Da vi kom til ørelæge, havde Anton væske på begge ører, nedsat hørelse på det ene øre og ingen hørelse på det andet - han fik lagt dræn 3 dage efter og vi fik et helt andet barn 

Så mit råd vil være - kontakt en ørelæge! 

Fra Anton startede i DP, da han var 10 måneder og til han fik lagt dræn som 16 måneder, var han ikke i DP en hel uge ad gangen pga. sygdom! Og han har kun været syg 1 gang siden han fik lagt dræn og han er 2,5 nu 

Hvor længe havde han haft øreproblemer? Kan du prøve at beskrive forløb....

Med min datter bestilte vi også selv tid ved ørelæge. Men det gik i sig selv

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Tulle28 skriver:

Hvis han ofte bøvlet med ørerne ville jeg skynde mig at komme til ørelægen, så I kan komme ind i et forløb. De vil som oftest gerne se børnene i nogle måneder, før de evt. lægger dræn.

Han har ikke bøvlet meget, men det begyndte for en lille måneds tid siden med mellemørebetændelse. Så måske jeg lige skal se tiden an inden jeg bestiller tid hos ørelæge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.