Væske i ørene...gode råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

Nettemor

Jeg synes klart også du skal ringe til ørelægen. De almindelige læger har bare ikke ekspertisen til at se det ordentlig. Jeg har oplevet at få af vide at der intet var. Da vi så var ved ørelægen 2 uger senere var der masser af væske på ørene og han fik lagt dræn hurtigt derefter. Det eneste der hjalp. Men tilgengæld hurtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Mussen2

Nettemor skriver:

Jeg synes klart også du skal ringe til ørelægen. De almindelige læger har bare ikke ekspertisen til at se det ordentlig. Jeg har oplevet at få af vide at der intet var. Da vi så var ved ørelægen 2 uger senere var der masser af væske på ørene og han fik lagt dræn hurtigt derefter. Det eneste der hjalp. Men tilgengæld hurtigt.

Lagde ørelægen dræn efter at have konstateret væske ved en konsultation eller ser de på hele sygdomsforløbet og derudfra vurderer om der skal dræn til. Altså jeg mener er væske lig dræn eller hvordan?

Anmeld

7. januar 2013

2babygirls

Mussen2 skriver:

Hvor lang tid havde dit barn haft ondt før du fik øredråber! Var det af ørelæge eller læge?

Fra hun var 12-16 mdr. Lægerne kunne intet set indtil hun skreg så meget at de sendte os på sygehuset hvor de fandt væske som senere blev til møb.
Vi fik så en henvisning til en ørelæge og hun fik tilbudt dræn med det samme. Desværre stoppede det ene dræn til konstant, og hun fik et større dræn på venstre øre kort tid efter.

Men selv lidt rødme i øret gør at hun får øredråber, da det påvirker hende meget.

Anmeld

7. januar 2013

Nettemor

Mussen2 skriver:

Lagde ørelægen dræn efter at have konstateret væske ved en konsultation eller ser de på hele sygdomsforløbet og derudfra vurderer om der skal dræn til. Altså jeg mener er væske lig dræn eller hvordan?

Det kommer helt an på hvor slemt det er. Er det meget slemt så får de lagt dræn hurtigt. Er det ikke så slemt så prøver de først med en næsespray. Har prøvet begge dele. Så det er ikke sådan at de vil lægge dræn for enhver pris

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Baby2påvej skriver:

Fra hun var 12-16 mdr. Lægerne kunne intet set indtil hun skreg så meget at de sendte os på sygehuset hvor de fandt væske som senere blev til møb.
Vi fik så en henvisning til en ørelæge og hun fik tilbudt dræn med det samme. Desværre stoppede det ene dræn til konstant, og hun fik et større dræn på venstre øre kort tid efter.

Men selv lidt rødme i øret gør at hun får øredråber, da det påvirker hende meget.

Åh hvor træls en historie. Det har været hårdt.

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Nettemor skriver:

Det kommer helt an på hvor slemt det er. Er det meget slemt så får de lagt dræn hurtigt. Er det ikke så slemt så prøver de først med en næsespray. Har prøvet begge dele. Så det er ikke sådan at de vil lægge dræn for enhver pris

Nej, det er lidt det jeg tænker, gad vide hvorfor lægen ikke udskriver næsespray når nu hun har konstateret væske

Anmeld

7. januar 2013

2babygirls

Mussen2 skriver:

Åh hvor træls en historie. Det har været hårdt.

Vi går også pænt udenom den alm læge ved mindste mistanke. Og nu ved vi hvilke tegn vi skal holde øje med, hvis lillesøster viser tegn når hun kommer ud

Anmeld

7. januar 2013

K&S

Mussen2 skriver:

Hvor længe havde han haft øreproblemer? Kan du prøve at beskrive forløb....

Med min datter bestilte vi også selv tid ved ørelæge. Men det gik i sig selv

Han nåede at have 3 x MØB fra 10-16 måneder, før han fik dræn i, sov han rigtig dårligt om natten, var vågen MANGE gange, hvor han skreg - han vågnede også altid med skrig om "morgenen" og indtil han fik dræn stod vi op hver dag mellem 4-4.30 

Han var syg med feber on/off - det kom tit bare for 1 dag og forsvandt så igen...

Han var en meget stille og mut dreng, som slet ikke kunne kapere mange mennesker - og det viste sig jo så at være fordi han sket ikke kunne høre noget 

I dag har vi en altid glad, smilende, snakkende/syngende dreng, der sover fint om natten og fungerer fint med mange mennesker 

Uanset hvad ville jeg få tjekket ørene hos en ørelæge 

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

K&S skriver:

Han nåede at have 3 x MØB fra 10-16 måneder, før han fik dræn i, sov han rigtig dårligt om natten, var vågen MANGE gange, hvor han skreg - han vågnede også altid med skrig om "morgenen" og indtil han fik dræn stod vi op hver dag mellem 4-4.30 

Han var syg med feber on/off - det kom tit bare for 1 dag og forsvandt så igen...

Han var en meget stille og mut dreng, som slet ikke kunne kapere mange mennesker - og det viste sig jo så at være fordi han sket ikke kunne høre noget 

I dag har vi en altid glad, smilende, snakkende/syngende dreng, der sover fint om natten og fungerer fint med mange mennesker 

Uanset hvad ville jeg få tjekket ørene hos en ørelæge 

Ph hvor synd. Der har været hårdt for ham. Jeg kan sagtens genkende det med at vågne skrigende. Det er netop hvad min søn også gør når han har ondt i ørene. Han vil heller ikke lægge ned og skriger. Det er sgu synd

Anmeld

7. januar 2013

Tulle28

Mussen2 skriver:

Han har ikke bøvlet meget, men det begyndte for en lille måneds tid siden med mellemørebetændelse. Så måske jeg lige skal se tiden an inden jeg bestiller tid hos ørelæge?

Jeg tror jeg ville tage forbi en ørelægen uanset hvad. De alment praktiserende læger har som oftest ikke det fornødne udstyr til at måle trykket i ørerne - jeg taler desværre af erfaring Så ved du ihvertfald, hvad du har at forholde dig til. Væske på ørerne gør jo også at han ikke hører så godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.