Dag 4 og føler sult hele tiden... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2013

Dinna88

Leneur skriver:

Så du mener det er bedst kun at spise 3 gange om dagen?

nej, du skal bestemt spise cirka 7 gange om dagen! Mindre portioner, flere gange Og selvom sulten er der der, så bare rolig - det går væk.

men du skal spise mange gange om dagen, da du på den måde holder din forbrænding i top

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

gruener

Du er godt nok sej! 

Har du overskud til at ligge en dags mad herind? Sådan at man kan få lidt insp

Og gerne opskriften på knækbrød 

Og hvad spiser du f.eks til aftensmad?

Tak 

Jamen jeg har 33 point til en dag.

Jeg har idag spist:

2 dl. yougurt - 4 point

1 dl müsli - 4 point

2 knækbrød (hj. lavet) - 4 point

2 dl. minimælk til kaffen - 2 point

1 skive rugbrød - 3 point

2 skiver salami - 2 point

1 grov pitabrød - 5 point

125 g. hk oksekød - 3 point

lidt dressing - 3 point 

1 stk. chokolade - 1.5 point

Så har jeg derudover spist - 6 clementiner, 1 æble og 2 bananer - det er alt sammen gratis.

Jeg spiser helt alm. mad til aften, jeg vejer det bare, og ellers er WW meget i styk, hvilket gør det lidt nemmere 

Opskriften på knækbrød er:

1 dl. hørfrø

1 dl. solsikkekerner

1 dl. græskarkerner

1 dl. sesamfrø

1 dl. havregryn

1 dl olie

3.5 dl mel

3 dl. vand

1/2 tsk salt

Du blander bare det hele. De 3 dl. vand er vejledende. Jeg putter i, til det er nemt at smøre ud på en bageplade. Det er lidt sværere, hvis konsistensen er for tyk. Så smører du det ud på et stykkebagepapir på en bageplade. Så laver du riller med en kniv som skal forme den størrelse knækbrød du ønsker. Jeg plejer at få 12 stk ud af en bradepande. 

Du bager knækbrødene i en forvarmet ovn 225 grader i 5 kvarter. 

De kan også fryses efter bagning. 

Og de smager MUMS 

Anmeld

6. januar 2013

Leneur

Dinna88 skriver:

nej, du skal bestemt spise cirka 7 gange om dagen! Mindre portioner, flere gange Og selvom sulten er der der, så bare rolig - det går væk.

men du skal spise mange gange om dagen, da du på den måde holder din forbrænding i top

Ok, så er jeg med igen....

Anmeld

6. januar 2013

Ka+Ma=Be

Det er der meget blandede meninger omkring! Flere studier beskriver, hvordan indtag af færre måltider er med til at holde blodsukkeret og insulinproduktion i skik samt optimerer forbrændingen. (bl.a.  http://www.leangains.com/2011/01/better-blood-glucose-with-lower-meal.html)
Hvis du spiser flere måltider, bliver du ved med at øge blodsukkeret og dermed insulinen i blodet. Det betyder blandt andet at fedt lagres i kroppen.

Det handler mere om kvaliteten af det du spiser! Mit bedste råd at at undgå glutenholdige produkter (ja, brød, pasta og co.  .) Og i stedet fokusere på de gode kulhydrater (fra grøntsager og rodfrugter). Og så generelt madvarer med et lavt glukoseindeks (disse madvarer påvirker ikke blodsukkeret i samme grad og holdes dermed i balance).

Læs evt denne artikel:  http://www.alun.dk/sund-kost/kulhydrater-energi-helbred.html# 
Den beskriver rigtigt godt hvad der sker, når du spiser gode og dårlige kulhydrater. Ligeledes beskriver den hvad der sker ved et højt blodsukker og insulinindhold i blodet.

Og hvad angår sult - nej du skal ikke være sulten! Spis mere protein og rigtige kulhydrater, udeluk de dårlige og spis masser af grønt. Så burde du ikke være sulten. Jeg spiser 2-3 store måltider bestående er oversående og har aldrig haft det bedre!  

Anmeld

6. januar 2013

piadas

Leneur skriver:

Ok, ja så må jeg bare vente nogle dage endnu..
Er på shape up allerede, så den gør da også en forskel.

Jeps, der er ikke andet at gøre!

Jeg går selv og kæmper med den, for jeg startede også kur efter nytår, men min søn er kun knap 3 måneder, så jeg ammer stadig og skal jo derfor sørge for at spise nok, så jeg producerer nok mælk. Det er svært, for det er noget af en balancegang...jeg kan godt mærke, at jeg ikke har så meget mælk som før... Jeg prøver, så godt jeg kan, men hvis jeg er sulten, spiser jeg...så er det bare et stykke rugbrød eller yoghurt med müsli i stedet for chokolade!

Anmeld

7. januar 2013

Carina:-)

gruener skriver:

Tak 

Jamen jeg har 33 point til en dag.

Jeg har idag spist:

2 dl. yougurt - 4 point

1 dl müsli - 4 point

2 knækbrød (hj. lavet) - 4 point

2 dl. minimælk til kaffen - 2 point

1 skive rugbrød - 3 point

2 skiver salami - 2 point

1 grov pitabrød - 5 point

125 g. hk oksekød - 3 point

lidt dressing - 3 point 

1 stk. chokolade - 1.5 point

Så har jeg derudover spist - 6 clementiner, 1 æble og 2 bananer - det er alt sammen gratis.

Jeg spiser helt alm. mad til aften, jeg vejer det bare, og ellers er WW meget i styk, hvilket gør det lidt nemmere 

Opskriften på knækbrød er:

1 dl. hørfrø

1 dl. solsikkekerner

1 dl. græskarkerner

1 dl. sesamfrø

1 dl. havregryn

1 dl olie

3.5 dl mel

3 dl. vand

1/2 tsk salt

Du blander bare det hele. De 3 dl. vand er vejledende. Jeg putter i, til det er nemt at smøre ud på en bageplade. Det er lidt sværere, hvis konsistensen er for tyk. Så smører du det ud på et stykkebagepapir på en bageplade. Så laver du riller med en kniv som skal forme den størrelse knækbrød du ønsker. Jeg plejer at få 12 stk ud af en bradepande. 

Du bager knækbrødene i en forvarmet ovn 225 grader i 5 kvarter. 

De kan også fryses efter bagning. 

Og de smager MUMS 

Tak

Anmeld

7. januar 2013

Tulle28

Jeg spiser i øjeblikket skyr med 5 kornsflager og tørrede, hakkede figner. Det mætter virkelig godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.